Witam, dodałem film z mojej Alfy 156 2.4 JTD 20V, powodem problemu począdkowo była hacząca 3 ka, począdkowo wlałem Castrol 75W90 - weszło 3L, odlałem 0,5L, bez zmian, póżniej 200 mililitrów, i zaczeła mi chaczyć 2ka, a zato 3ka chodziła dobrze, w tym momencie zmieniłem olej na Fuchs Sintofluid 75W80, wlałem 2.2L i dalej jest to samo tak jak było na począdku, musze wyregulować wodziki, ale nie wiem czy mechanizm jest dobry, szczegulnie chodzi mi o taką blaszke przy lewej lince zaraz za mocowaniem na mechaniżmie, możecie przesłać mi swoje opinie na temat luzów na mechaniżmie skrzyni biegów, są tam luzy, czy wszystko ok ?
http://www.youtube.com/watch?v=8_H1y...ature=youtu.be



Odpowiedz z cytatem
Eh, ja mam dokładnie to samo, porażka, wszystko fajnie, tylko ta skrzynia... Postaram się w najbliższych dniach też temu przyjrzeć. Zastanowiła mnie opinie jednego człowieka, że po wymianie sprzęgła, dwumasy, pogorszyła się u niego zmiana biegów. Twierdził, że przed tym wszystkim biegi wchodziły poprawnie, a po - typowy problem jak nasz. Może faktycznie problem pojawia się po rozpięciu mechanizmu na skrzyni i ponownym złożeniu, może coś względem czegoś się przesuwa i powinno być wyregulowane...


który miał takie problemy po wymianie dwumasu, sprzęgła i docisku, przed wymianą wszystko było ok, przy zakładaniu skrzyni był problem z nowym wysprzęglikiem, za każdym razem go rozpieprzało, 4 razy ściągaliśmy skrzynie, i za każdym razem było to samo, w końcu zamówiłem do 20V - był o 2 razy droższy i dzała. Wycieków nie było na skrzyni do tej pory. Olej na począdku zalałem Castrola 75W90 i próbowałem odlewać po troszku i patrząc na zachowanie skrzyni, i zauważyłem że jak poziom był 2.2L 3ka przestała haczyć, ale przeszło na 2ke, jak wlałem Fuchs-a 75W80, 2.4L to 2ka chodzi normalnie ale za to znów 3ka. Ogólnie mówiądz Fuchs jest o dużo dużo rzatszy. Zgrzyt można wyeliminować, przez regulacje tej lewej linki, ale polecam zrobić to na zapalonym silniku - wsadzasz ręke - ustawiasz - jedziesz 2ka - 3ka - 2ka jak jest lipa to stajesz i ustawiasz jeszcze raz, dzięki temu można to jakoś w miare ustawić, zastanawia mnie jedna rzecz, nie wiem czy mieliście taki objawy, na zgaszonym silniku potrafiłem przez regulacje linki tak ustawić że biegi płynnie chodziły, bez zacinania , haczenia, ale jak zrobiłem jazde próbną to znów to samo, ogólnie do jakich kolwiek problemów z biegami najpierw trzeba wyeliminować luzy, podczas ściągania skrzyni zastanawia mnie to "podczas zakładania skrzyni, zamontowane linki bez pozycji serwisowej (nastąpiła deregulacja)" - jest to cytat z pewnej firmy która zajmuje się takimi rzeczami, (5ty podpunkt), - pochodzi z wcześniejszych moich postach, dałem linka do tej firmy, - czy ktoś kontaktował lub umawiał się z nimi?
