Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Alfa 156 2.4 JTD 20V skrzynia, linki, luzy mechaniżmie

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie Alfa 156 2.4 JTD 20V skrzynia, linki, luzy mechaniżmie

    Witam, dodałem film z mojej Alfy 156 2.4 JTD 20V, powodem problemu począdkowo była hacząca 3 ka, począdkowo wlałem Castrol 75W90 - weszło 3L, odlałem 0,5L, bez zmian, póżniej 200 mililitrów, i zaczeła mi chaczyć 2ka, a zato 3ka chodziła dobrze, w tym momencie zmieniłem olej na Fuchs Sintofluid 75W80, wlałem 2.2L i dalej jest to samo tak jak było na począdku, musze wyregulować wodziki, ale nie wiem czy mechanizm jest dobry, szczegulnie chodzi mi o taką blaszke przy lewej lince zaraz za mocowaniem na mechaniżmie, możecie przesłać mi swoje opinie na temat luzów na mechaniżmie skrzyni biegów, są tam luzy, czy wszystko ok ?

    http://www.youtube.com/watch?v=8_H1y...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 11-01-2014 o 15:16

  2. #2
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Widzę, że na poważnie zabrałeś się za próbę poprawy tych biegów Eh, ja mam dokładnie to samo, porażka, wszystko fajnie, tylko ta skrzynia... Postaram się w najbliższych dniach też temu przyjrzeć. Zastanowiła mnie opinie jednego człowieka, że po wymianie sprzęgła, dwumasy, pogorszyła się u niego zmiana biegów. Twierdził, że przed tym wszystkim biegi wchodziły poprawnie, a po - typowy problem jak nasz. Może faktycznie problem pojawia się po rozpięciu mechanizmu na skrzyni i ponownym złożeniu, może coś względem czegoś się przesuwa i powinno być wyregulowane...
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Dołączam się i ja, jutro rozbiorę mieszek i zobaczę co tam się kryje może są jakieś dziury punkty serwisowe i tak samo przy skrzyni jak w na forach opla..
    Tak jak mówisz, wszystko ładnie pięknie tylko ta 3 nieszczęsna.. już nie wspomne o długości naszych drążków jak w starych escortach!

  4. #4
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Heh, przypomina mi się z dzieciństwa, jak ojciec kolegi miał Fiaciora 125p, gdzie lewarek był taki długi, że bił w głowę

    maarkuss zalał tak zachwalanego Fuchs-a, no i bez szału. Coś tam musi być na rzeczy z tym mechanizmem, też bym jutro pozaglądał, ale wyciąganie akumulatora niestety jutro odpada. Dobrze by było wsadzić kogoś za kierownicę i kazać wrzucać 2 i 3ci bieg. Będzie widać jak pracuje mechanizm i co można w nim spróbować "przesunąć", no nie?
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    musze wyregulować wodziki, ale nie wiem czy mechanizm jest dobry, szczegulnie chodzi mi o taką blaszke przy lewej lince zaraz za mocowaniem na mechaniżmie
    Jeśli chodzi o lewą linkę (czyli ta która jest odpowiedzialna za podnoszenie mechanizmu góra dół) to niestety też mam taki luz. Również mam zalanego FUCHC-a i poprawy nie zauważyłem
    Dzisiaj regulowałem naciąg tej właśnie linki i powiem, że udało się tylko zlikwidować delikatnie luz linki, ale jeśli chodzi o przełączanie biegów nie udało mi się dojść do niczego lepszego. Co najwyżej pogorzyłem załączanie biegów.
    Zastanawia mnie jeszcze rzecz jak u Was wyglądają problemy z biegami. U mnie jak skrzynia wyhamuje to zdecydowanie lepiej się załączają biegi. Przy szybkim zmienianiu czuc opór, na szczęśnie nie ma jeszcze zgrzytów u mnie.
    Pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    U mnie tylko jest problem z 3 biegiem, i także przy wyższych obrotach jest ten chole.. opór.

  7. #7
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    U mnie dwójka marnie wchodzi na zimnym, tak twardo. Jakbym jechał powiedzmy 50km/h i chciał powolutku wrzucić 3ci bieg, to czuć, słuchać jak się zazębia, nawet swego rodzaju zgrzytem bym to nazwał, tak jakby nie było dobrze wysprzęglone.
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Ten człowiek, to ja który miał takie problemy po wymianie dwumasu, sprzęgła i docisku, przed wymianą wszystko było ok, przy zakładaniu skrzyni był problem z nowym wysprzęglikiem, za każdym razem go rozpieprzało, 4 razy ściągaliśmy skrzynie, i za każdym razem było to samo, w końcu zamówiłem do 20V - był o 2 razy droższy i dzała. Wycieków nie było na skrzyni do tej pory. Olej na począdku zalałem Castrola 75W90 i próbowałem odlewać po troszku i patrząc na zachowanie skrzyni, i zauważyłem że jak poziom był 2.2L 3ka przestała haczyć, ale przeszło na 2ke, jak wlałem Fuchs-a 75W80, 2.4L to 2ka chodzi normalnie ale za to znów 3ka. Ogólnie mówiądz Fuchs jest o dużo dużo rzatszy. Zgrzyt można wyeliminować, przez regulacje tej lewej linki, ale polecam zrobić to na zapalonym silniku - wsadzasz ręke - ustawiasz - jedziesz 2ka - 3ka - 2ka jak jest lipa to stajesz i ustawiasz jeszcze raz, dzięki temu można to jakoś w miare ustawić, zastanawia mnie jedna rzecz, nie wiem czy mieliście taki objawy, na zgaszonym silniku potrafiłem przez regulacje linki tak ustawić że biegi płynnie chodziły, bez zacinania , haczenia, ale jak zrobiłem jazde próbną to znów to samo, ogólnie do jakich kolwiek problemów z biegami najpierw trzeba wyeliminować luzy, podczas ściągania skrzyni zastanawia mnie to "podczas zakładania skrzyni, zamontowane linki bez pozycji serwisowej (nastąpiła deregulacja)" - jest to cytat z pewnej firmy która zajmuje się takimi rzeczami, (5ty podpunkt), - pochodzi z wcześniejszych moich postach, dałem linka do tej firmy, - czy ktoś kontaktował lub umawiał się z nimi?

    http://skrzynienaprawaczesc.wix.com/...eneracja/c1bgx
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 16-01-2014 o 12:25

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    U mnie dwójka marnie wchodzi na zimnym, tak twardo. Jakbym jechał powiedzmy 50km/h i chciał powolutku wrzucić 3ci bieg, to czuć, słuchać jak się zazębia, nawet swego rodzaju zgrzytem bym to nazwał, tak jakby nie było dobrze wysprzęglone.
    Idealnie to samo u mnie.. jak powolutku wrzucam 3ke to mogę policzyć zęby... typowo jak by nie wysprzęglona, i przed i po nowym sprzęgle.. może to już coś z synchronizatorami??

    - - - Updated - - -

    Ja wysprzęglik kupiłem Sachsa coś za 380 zł i jest spokój.. Jak u mnie nie pomoże regulacja linek to się przejadę do tego fachowca z poznania, ale to dopiero jak wrócę do PL w lutym.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    Dobrze by było wsadzić kogoś za kierownicę i kazać wrzucać 2 i 3ci bieg. Będzie widać jak pracuje mechanizm i co można w nim spróbować "przesunąć", no nie?
    Można tak zrobić, jak masz kable rozruchowe, wyjąc aku i podstawke, przez kable podłączyć aku, odpalić i wszystko widzisz, można też zauważyć co powoduje takzwane wibracje w kabinie jak po zapaleniu skrzynia będzie latać to naogół przyczyna zużytego trzpienia w skrzyni, to to na czym nakłada się dwumas i sprzęgło

Podobne wątki

  1. wymiana linki maski alfa 156 2.0 TS problem
    Utworzone przez koniak240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 17:46
  2. [146] skrzynia cięgna/linki
    Utworzone przez 8alfa8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 05:55
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 19:53
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 19:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory