Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Prawidłowe parametry 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Post Prawidłowe parametry 2.0 TS

    Witam,

    Moja Alfa ma wysokie spalanie i (jak uprzejmie Pan na stacji diagnostycznej mi wskazał) wygląda to na zbyt bogatą mieszankę (tak jakby caly czas na ssaniu szła). Czy ktoś z forumowiczów byłby tak miły i zmierzył (albo odszukał swoim w archiwum) wartości zczytane przez FiatEcuScan albu Multiscan podstawowych parametrów pracy silnika (jak sonda lambda, przepływ powietrza, etc) na zimnym (zaraz po włączeniu) i na ciepłym (np. przy 70 stopniach temperatury płynu chlodzącego) tak bym miał jakieś porównanie?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Najprędzej to wina sondy lambda
    a jak myślisz o przeplywomierzu to odepnij wtyczkę i sprawdź reakcję auta jeśli bez zmian to przepływka padaka i trzeba wymienić

    A ja zaczałbym od lambdy pewnie masz 1 sądzącz po roczniku

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Domyślnie

    A jakie napięcie od sondy podaje Ci komputer?

    Wysłane z HTC One

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    z tego co się orientuje to w FES mozesz zaznaczyć zeby Ci pokazało obecne parametry i oczekiwane/poprawne potem to weryfikujesz na wykresie
    ale skoro spala Ci więcej to wszystko wskazuje na sonde

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Domyślnie

    Faktycznie. Moja sonda zawsze pokazuje ok. 460mV +- 2mV i stan zimny. Integrator zawsze daje 0.
    Tak jakby w ogóle nie reagowała na nic, a z tego co znalazłem ciepła powinna sinusoidalnie falować mniej więcej w zakresie od 20 do 900mV.

    Skutkiem tego mam zawsze zbyt bogatą mieszankę i auto pali jak szalone.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    A wydech masz fabryczny?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał supabache Zobacz post
    A wydech masz fabryczny?
    Wydech jest fabryczny, tylko poprzedni właściciel katalizator z niego usunął.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Oktan
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gtv TS 2.0 r'96
    Postów
    204

    Domyślnie

    A może coś takiego zamiast nowej sondy?
    http://m.allegro.pl/przedmiot,emulat...868009502.html


    Wysłane z HTC One

  9. #9
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Jak usunął kata to tak się może dziać... Szybszy przepływ spalin i wyższa temperatura na sondzie... A za wysoka być nie może bo częściej będzie się uszkadzała(przepalała) niż powinna.

    Nie widziałem takiego emulatora i nie wiem jak to działa, ale na normalnej sondzie będziesz miał pewność, że będzie działało poprawne.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Oktan Zobacz post
    Faktycznie. Moja sonda zawsze pokazuje ok. 460mV +- 2mV i stan zimny. Integrator zawsze daje 0.
    Tak jakby w ogóle nie reagowała na nic, a z tego co znalazłem ciepła powinna sinusoidalnie falować mniej więcej w zakresie od 20 do 900mV.

    Skutkiem tego mam zawsze zbyt bogatą mieszankę i auto pali jak szalone.
    Kolego, wymień sondę (niedawno za oryginał z przewodami 130 cm zapłaciłem w intercarsie 300,-), wymiana prosta 20 min.
    Sonda winna po nagrzaniu dawać sinusoidalny przebieg napięcia 50 - 900 mV, częstotliwość rośnie wraz z obrotami.
    W sprawie immo, ecu napewno zgłasza błąd kodowania - w instrukcji pisze, ze w takim przypadku należy włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika), lampka code winna zgasnąć po 1-2 sek. wyłączyć zapłon i nie wyjmować kluczyka przez 30 sek - operację tą trzeba powtórzyć kilka razy.
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. MultiEcuScan - prawidłowe parametry 2.4 JTD 10v.
    Utworzone przez sn00p w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 15:19
  2. Prawidłowe spalanie AR 156 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 17:19
  3. prawidłowe parametry 2.0 ts
    Utworzone przez lukaszciupinski w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 19:59
  4. Prawidłowe ciśnienie oleju w 2.0 JTS
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 17:17
  5. [164] prawidłowe ciśnienie oleju
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-12-2009, 21:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory