Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Dwumas i EGR

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie Dwumas i EGR

    Czy mozliwa jest regeneracja kola dwumasowego? Jesli tak, jakie to są ceny i jaki jest sens takiego działania? czy bedzie to trwałe? czy lepiej wymienić dwumasa?
    I drugie pytanie o EGR, jakie są objawy, ze to pada? po jakim mniej więcej przebiegu albo wskutek jakich czynników EGR nadaje się do roboty?
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Czy mozliwa jest regeneracja kola dwumasowego
    Tak, jest cała masa serwisów, które się w to bawią. Podzwoń, zapytaj to się dowiesz jaki jest tego koszt.
    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    I drugie pytanie o EGR
    Szarpanie w czasie jazdy w okolicach 2200-2500 obr/min, częściej z tego co czytam tu na forum występuje zamulenie auta w niskim zakresie obrotów.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 159 JTDM 16V 150 KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    W Gąskach pod Koszalinem regenerują dwumas. Ceny w granicach 600-800 zł. Ponoć robi bardzo dobrze, ale sam nie robiłem, a nie długo zamierzam.

    Link do jego strony

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    EGR nowy potrafi się zacinać. Loteria

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    z tym EGR poważnie takie sa kłopoty? co się stanie, jak się zatnie?
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Nie straszcie go tak, że nowe egry się tak zacinają. Chyba, że mowa o najtańszych chinolach?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Ja mówiłem o przypadku nowego z ASO. Ogólnie to nie jest straszne, przy spokojnej jeździe i przyspieszaniu szarpie (powiedzmy 2000-3000 obr). Jeżeli przyspieszymy w tym samym zakresie nagle i poszarpywania nie będzie to prawie na pewno byla to przyczyna EGRa. Większość tego typu usterek ujawnia się na wiosnę

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post

    z tym EGR poważnie takie sa kłopoty? co się stanie, jak się zatnie?
    Zacina się, bo zbiera się w nim głównie sadza, która go blokuje. Co jakiś czas można rozebrać i przeczyścić. Pomaga zastosowanie podkładki z otworami. Można też EGR całkiem zaślepić, dodatkowo usuwając go programowo, jednak są też przeciwnicy tego rozwiązania, podający jako argument in minus wzrost temp spalin, co niekorzystnie wpływa na jednostkę.
    A co stanie się jeśli EGR się zatnie? Zazwyczaj bez mocniejszego naciśnięcia pedału gazu nie da się ruszyć z miejsca, bo nie ma mocy dopóki turbo się nie obudzi.
    Co do regeneracji koła dwumasowego. Wszystko to teorie zasłyszane. Na forum chyba nie ma opinii osoby, która to zrobiła i jeździ z takim kołem by móc coś powiedzieć na podstawie autopsji. Większość opinii jest zasłyszana i niestety (albo i stety) negatywna. Wspomina się o tym, że regenerowane koło dwumasowe nie wyrównuje idealnie drgań, że jest głośne w swojej pracy, a także, że jest mniej trwałe od oryginału.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Co do regeneracji koła dwumasowego. Wszystko to teorie zasłyszane. Na forum chyba nie ma opinii osoby, która to zrobiła i jeździ z takim kołem by móc coś powiedzieć na podstawie autopsji. Większość opinii jest zasłyszana i niestety (albo i stety) negatywna.
    "Cóż Waść prawisz za dyrdymały" Musisz się mocniej zagłębić w temat to znajdziesz takie osoby. Ja znam osobiście, osoba z mojego regionu robiła to w 2.4mjtd 175kM a więc jednostka już dość mocna i wymagająca pod tym względem więcej niż mniejszy brat 1.9mjtd.
    Cóż można powiedzieć. Regeneracja zrobiona, rok przeleciał i powrót do oryginalnego koła z ASO. Kupa nerwów, strata czasu i kasy.
    Do tego jak auto po mocniejszym programie, to wszystkie te okazje typu "tanio i solidnie" weryfikuje większy moment

    - - - Updated - - -

    Co do egr to fiat dla mjtd zalecał (nie wiem czy jeszcze to robi - ekologia) zaślepke z otworami, która nie usuwała problemu zacinającego się zaworu egr lecz jedynie odwleka to w czasie, gdyż spalin do zaworu dostaje się "troche mniej"
    Ja miałem ostatnio przypadek zaciętego bolca w elektromagnesie zaworu egr w Fiacie Bravo 1.9mjtd 120km co objawiało się jedynie świecącą kontrolką silnika i informacją "SPRAWDŹ SILNIK". Podpięcie pod kompa od razu wskazało na egr i jego zbyt mały przepływ. Dla mnie to dobrze bo zawór był poprostu zamknięty i auto jezdziło normalnie.
    Niestety po wyczyszczeniu zaworu oraz próbie rozruszania bolca popychającego grzybek zaworu efektów brak. Trzeba było rozwiercić elektromagnes od strony wtyczki wiertłem 4mm (na forum opla jest instrukcja jak to zrobić, bo i zawory praktycznie te same). Wybiłem ten bolec i faktycznie był zaklejony i stał w jednym miejscu. Dokładne wyczyszczenie, rozruszanie spowodowało iż egr działa jak nowy Przebieg auta ok. 75 000km rocznik 2008.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Ja mówiłem o przypadku nowego z ASO. Ogólnie to nie jest straszne, przy spokojnej jeździe i przyspieszaniu szarpie (powiedzmy 2000-3000 obr). Jeżeli przyspieszymy w tym samym zakresie nagle i poszarpywania nie będzie to prawie na pewno byla to przyczyna EGRa. Większość tego typu usterek ujawnia się na wiosnę
    Maly_777 - powiedz gdzie taki zawór jako nowy jeszcze nie używany może się zaciąć? Chodzi o bolec elektromagnesu, czy sam grzybek w korpusie zaworu? Może po prostu od stania, pod wpływem wilgoci elementy tak jakby przywarły do siebie, bo inaczej nie umiem sobie tego wyobrazić.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Pracownik ASO mówił chłopakowi że one po prostu mają wadę fabryczną (zły materiał -> rozszerzalność temperaturowa? dedukuję). Wydaje mi się że problem nie jest w elektromagnesie tylko w korpusie.
    Nie wierzysz, to zapytaj losdamianos to był jego przypadek.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. Dwumas?
    Utworzone przez szilat1_56 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-01-2015, 00:15
  2. Czy to dwumas?
    Utworzone przez patalacho w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 18:24
  3. Dwumas?
    Utworzone przez SkyBlue w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-12-2014, 15:44
  4. Dwumas
    Utworzone przez bierny w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-03-2011, 14:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory