Witam stałem się posiadaczem alfy romeo 156 2.5 v6 niestety w aucie została uszkodzona miska olejowa i przyłapało jedną panewkę .
Mam teraz do was pytanie .
Opłaca się zrobić szlif wału i kupić nad wymiarowe panewki korbowodowe GLYCO ?
Witam stałem się posiadaczem alfy romeo 156 2.5 v6 niestety w aucie została uszkodzona miska olejowa i przyłapało jedną panewkę .
Mam teraz do was pytanie .
Opłaca się zrobić szlif wału i kupić nad wymiarowe panewki korbowodowe GLYCO ?
aby zrobić porządnie to tylko szlif + nowe panewki
Chce własnie zrobić szlif wału + panewki +0.25mm GLYCO korbowodowe
Obawiam się, że żeby to dobrze zrobić, to musisz szukać dobrego wału. Ten w silnikach v6 Alfy jest azotowany i nie nadaje się do szlifowania, bo warstwa azotowana jest strasznie cienka (rzędu dziesiątych milimetra) i po szlifowaniu pozostanie Ci miękki wał, który w krótkim czasie znowu się zatrze.
A jak nie chcesz szukać wału, to sprzedaj mi. Chętnie odkupię dobrą 156 v6![]()
Ostatnio edytowane przez buksal ; 19-02-2014 o 20:31
Przytarty wał V6 to poważny problem, sa tacy co szlifują wał ale to już rzeźba. Nie przewiduje sie szlifu wału i to jest wyraźnie napisane w manualu
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Spróbuje zrobić szlif tylko 0.25mm + panewki GLYCO + 0.25mm
Tylko 0.25 mm?
Zrobił bym na mniej ale nie dostanę panewek innych ;/
Jak coś to mam dobry nominalny wał z 2.5 .
Szlif może być zrobiony , później utwardzenie np. w Andrychowie (koszt 300+VAT), powrót na szlifiernie polerka + prostowanie. Sam szlif bez hartowania to dupa albowiem alfowskie wały v6 są wykonane z gównianego miękkiego materiału.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
Z panewkami ten wal masz ?