Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.5 v6 przytarta na panewce

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Exclamation 2.5 v6 przytarta na panewce

    Witam stałem się posiadaczem alfy romeo 156 2.5 v6 niestety w aucie została uszkodzona miska olejowa i przyłapało jedną panewkę .
    Mam teraz do was pytanie .
    Opłaca się zrobić szlif wału i kupić nad wymiarowe panewki korbowodowe GLYCO ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    aby zrobić porządnie to tylko szlif + nowe panewki

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie

    Chce własnie zrobić szlif wału + panewki +0.25mm GLYCO korbowodowe

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    Obawiam się, że żeby to dobrze zrobić, to musisz szukać dobrego wału. Ten w silnikach v6 Alfy jest azotowany i nie nadaje się do szlifowania, bo warstwa azotowana jest strasznie cienka (rzędu dziesiątych milimetra) i po szlifowaniu pozostanie Ci miękki wał, który w krótkim czasie znowu się zatrze.
    A jak nie chcesz szukać wału, to sprzedaj mi. Chętnie odkupię dobrą 156 v6
    Ostatnio edytowane przez buksal ; 19-02-2014 o 20:31

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Przytarty wał V6 to poważny problem, sa tacy co szlifują wał ale to już rzeźba. Nie przewiduje sie szlifu wału i to jest wyraźnie napisane w manualu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie

    Spróbuje zrobić szlif tylko 0.25mm + panewki GLYCO + 0.25mm

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Tylko 0.25 mm ?

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie

    Zrobił bym na mniej ale nie dostanę panewek innych ;/

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Jak coś to mam dobry nominalny wał z 2.5 .
    Szlif może być zrobiony , później utwardzenie np. w Andrychowie (koszt 300+VAT), powrót na szlifiernie polerka + prostowanie. Sam szlif bez hartowania to dupa albowiem alfowskie wały v6 są wykonane z gównianego miękkiego materiału.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie

    Z panewkami ten wal masz ?

Podobne wątki

  1. 156 TI 2.0 JTS po obróconej panewce + koszt remontu
    Utworzone przez Czipsu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 13:50
  2. Obrócona, przytarta, wyrobiona panewka? 2.0 TS
    Utworzone przez Hoster w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-01-2012, 22:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory