Zastanawiam się nad kupnem tej oto sztuki
http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-bos...C32180806.html
Moje pytanie na co zwrócić uwage , bo nigdy nie miałem styczności z dieslem ;p coś tam niby wyczytałem ale potrzebuje konkretnych informacji jak i co ;p
Zastanawiam się nad kupnem tej oto sztuki
http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-bos...C32180806.html
Moje pytanie na co zwrócić uwage , bo nigdy nie miałem styczności z dieslem ;p coś tam niby wyczytałem ale potrzebuje konkretnych informacji jak i co ;p
Ostatnio edytowane przez z4boj4d ; 01-03-2014 o 21:42
witaj
Przy dieslu 2.4 to powinieneś sprawdzić czy nie ma stuków w komorze silnika na biegu jałowym . Jak są i cichną po wciśnięciu sprzęgła to pewnie koło dwumasowe do wymiany . A to trochę kosztuje +/- 1500 + robota i ewentualnie nowe sprzęgło :-( . Zobacz czy nie leje się z turbiny i czy nie kopci mocno przy dodaniu gazu ( po rozgrzaniu ) . Dymka może troszkę puszczać ale nie chmurę :-) . Wtryski to raczej rzecz trwała w tych autach. Jak ciężko zapala i go szarpie to któryś może już umierać
Ogólnie jednostka bardzo trwała . Ja miałem dwie 150 KM i jedna 175 KM. Bardzo sobie chwalę . Co jakiś czas trzeba przeczyścić EGR i czujnik ciśnienia doładowania , ale to są proste zabiegi do zrobienia przed blokiem :-)
Sam zwróciłem uwagę na to auto bo takiego szukam ( kombi 2.4 + jasna skóra ) tylko muszę dozbierać jeszcze parę tys.
Reszta jak przy każdej Alfie 156. Zawieszenie, układ kierowniczy, skrzynia itp do przejrzenia .
Hm tylko tyle ?:O
Będe jechał z kompem i chciałbym wiedzieć jakie są normy czasu wtrysku wtryskiwaczy ;p jak przeplywka itp ;p
- - - Updated - - -
A w 1.9 jtd 140 km na co zwrocic uwage ?
Pamiętaj o dwumasie. To najlepiej sprawdzić próbując ruszyć na jedynce jak najmocniej obciążając silnik (tak do dławienia - mało gazu, a odpuścić prawie całkiem sprzęgło). Jeśli będzie bardzo mocno telepało wtedy dwumasa będzie do roboty w najbliższym czasie.
Hm czyli poprostu jak najmniej gazu i sprzeglo prawie pusczone ta ?
A jak moze telepać?
Jeszcze mam pytania odnosnie 1.9 jtd 140 km , na co tam zwrocic uwage ;p kopcenie ?
z dieslami nie mialem nigdy kontaktu takze jestem calkowicie zielony w tych sprawach, cos mi koles podpowiedzial ze niby mam patrzec na to po jakim czasie zgasnie kontrolka swiec zarowych , brac to pod uwage ?
jakie jest spalanie normalne ?( trasa / miasto / srednie )
jak powinien sie zachowywac silnik ?
Napewno poczujesz telepanie. Dobrze by było żebyś przed oględzinami przejechał sie jakimś "dizlem".
Jeśli kontrolka podgrzewania świec żarowych będzie migała kilka sekund (po czym zgaśnie) wtedy napewno jest to oznaka jakiegoś problemu (u mnie tak było - wymieniałem 2 świece). Jeśli dioda będzie święciła się długo to znaczy ze podgrzewanie świec trwa długo, jeśli po przekręceniu kluczyka zaraz zgaśnie to prawdopodobnie świece są podgrzewane szybko wiec jest ok.
Do głowy przyszły mi jeszcze dwie rzeczy niezależnie od tego jaką 156 kupujesz.
1. Sprawdź uszczelki okien tylnych drzwi gdzie szyba chowa sie w drzwi. Uszczelki te biegną aż pod klamki tylnych drzwi. Bardzo często pod klamkami uszczelki te pękają (rozdwajają się) i tworzą miejsce w którym stoi woda doprowadzając do rdzewienia blachy pod spodem co jest niewidoczne bo uszczelki przykrywają to miejsce.
2. Moim zdaniem dość dobrze możesz ocenić przebieg po stanie naklejek na przednim pasie komory silnika. Powinno być ich chyba 4 (i dodatkowo tabliczka znamionowa). Na przednim pasie opiera sie uszczelka maski przedniej i przechodzi dokładnie przez te naklejki. Z biegiem kilometrów uszczelka ta wyciera te naklejki. Im mniej wytarte tym mniej ma przejechany egzemplarz. Jeśli na naklejkach będzie dwa równolegle ślady wytarcia tzn że z 99% pewnością coś sie działo. Naklejki są dobrym sprawdzianem bo trudno je po lakierowanie nakleić albo znaleźć nowe, raczej nikt się w to nie bawi.
Potem zrobię zdjęcie i pokaże Ci jak wyglądają moje po ok 108k km.
Dodatkowo dla wersji po zewnętrznym FL sprawdź czy pod kierunkowskazami za przednimi kołami jest znaczek Giugiaro design. Oczywiście mógł on odpaść w myjni ale mógł tez nie zostać przyklejony po lakierowaniu - czujnik lakieru prawdę Ci powie.
Ostatnio edytowane przez cassiel ; 04-03-2014 o 13:50
Heh z tymi naklejkami to dosc ciekawy pomysl ;d zrob wstawke wlasnie jak to wyglada ;p
Hm a to nie musze szukac takiego jtd do przejazdzki przed , tylko byle jakiego diesla?
Ta tylko skad taki czujnik wziasc , na alledrogo pewnie sa lecz nie wiem czy oplaca sie inwestowac w tak malo praktyczna rzecz ;p
No ta ma naklejke Giugiaro desing ;p mowicie ze to normalne ze moze nie miec kiery multi?;p
Ostatnio edytowane przez z4boj4d ; 04-03-2014 o 18:47
Czujnik, eśli będziesz jechał do serwisu to Ci zbadają grubość. Pożycz może od kogoś.
Jak masz dostęp do JTD byłoby najlepiej.
Naklejki to moja autorska obserwacja.
Zdjęcie wstawię jutro.
- - - Updated - - -
Na zdjęciu masz mój przedni pas. Jedna naklejka jest ponadmiarowa i zawiera dane nt wlanego u mnie oleju. Takie ślady traktuj jako jedno wytarcie.
Ostatnio edytowane przez cassiel ; 04-03-2014 o 22:01
lepiej nie pisz już o tych naklejkach, bo handlarze zaczną masowo nalepiać....![]()
Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?