Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Temat: Pompka sprzęgła - Instrukcja wymiany a'la 147

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie Pompka sprzęgła - Instrukcja wymiany a'la 147

    Chciałbym troszkę usprawnić ten opis, gdyż tak naprawdę mało w nim szczegółów a pompka sprzęgła jest dość awaryjnym elementem w naszych alfach. Podejrzewam, że wymiana w 156 i 166 jest niemal identyczna po za innym rodzajem zabezpieczania siłownika pompki pod pedałem- u Was nie ma kulki


    INSTRUKCJA :

    - odłączyć i wyjąć akumulator

    - zdjąć pokrywkę bezpieczników, odkręcić masę (nasadka nr 10), podnieść płytkę z bezpiecznikami- wypiąć z niej kostki by mieć dostęp do ukrytej nakrętki która trzyma podstawę tej puszki ( nr 10)

    - podstawa akumulatora mocowana jest na 3 nakrętki nr 13, ale jest spięta z puszką bezpieczników takimi jakby językami wsuniętymi - zdejmując plastykową podkładkę spod akumulatora trzymamy puszkę i stukamy (np trzonkiem młotka) w podstawę aku tak by wyszła z tych języków ( przy montażu radzę czymś przesmarować te języki na przyszły demontaż) . Odpinamy spinki trzymające przewody znajdujące się na bokach podstawy i wyjmujemy ją.

    - na tym etapie widzimy już piękny dostęp do wysprzęglika (JTD) jak i do przewodu który poprowadzi nas przez spiralną chłodniczkę do naszej pompki.

    - czas na gimnastykę w kabinie- fotel do tyłu, głowa obok pedałów, latarka, śrubokręt i na początek:
    * po lewej od pedału sprzęgła widzimy czujnik sprzęgła, wykręcamy go obracając nim w lewo i mając zdjęty kawałek dywanika delikatnie podwieszamy go by nie przeszkadzał lub po prostu odpinamy kostkę i odkładamy.
    *wciskamy ręką pedał sprzęgła i na przedniej jego stronie widzimy 2 białe zatrzaski- delikatnie naciskamy jego zapadki- to zabezpieczenie główki siłownika pompki. Zdjęcie tego plastyku z główki siłownika sprawiło mi mały problem, ale za to weźmiemy się po odkręceniu pompki od ściany grodziowej- wracamy " pod maskę"

    - zdejmujemy zabezpieczenie z przewodu na wysprzęgliku i wyjmujemy przewód z niego( podstawcie sobie jakiś słoiczek żeby nie polać podłogi w garażu i skrzyni), następnie "idąc" po przewodzie odpinamy spinkę która usztywnia go by nie wisiał, w tym momencie chłodniczka powinna się poluzować. Można zejść do kanału i obejrzeć sobie jak mocowana jest ta pompka i przewody do niej, lub zdjąć koło, kawałek nadkola co na pewno jest lepszą opcją Jeżeli widzimy/czujemy druciane zabezpieczenie wyjmujemy je i następnie przewód. Staramy się wyjąć chłodniczkę z przewodami z komory silnika by nie przeszkadzała nam w odkręcaniu pompki. Dostęp do dwóch nakrętek ( nr 13) jest trudny bez przegubu i przedłużki. Po zluzowaniu pompki przypomina nam się plastykowe zabezpieczenie główki pompki od strony pedałów w kabinie. Teraz jest już luźna więc z pomocą szczęścia, cierpliwości i jakiegoś płaskiego śrubokręta delikatnie rozginamy białe zabezp. i wyjmujemy kulkę. Wracamy pod maskę.

    - Teraz łatwiej będzie nam wyciągnąć pompkę by zdjąć opaskę z przewodu doprowadzającego płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po odpięciu szybko zatykamy przewód np śrubką - jak użyłem świecy żarowej żeby nie zleciał płyn.

    - wracając do przewodu z chłodniczką, to na jego końcach dobrze byłoby wymienić oringi, po 2 na stronę. ( nie pamiętam rozmiarów)

    - jeżeli mamy zestaw naprawczy to regenerujemy pompkę lub wkładamy nową.

    - teraz przydaje się pomoc drugiej osoby.

    - wpinamy wężyk doprowadzający płyn, zakładamy opaskę i wkładamy pompkę w dziurę- druga osoba w tym czasie zakłada od strony pedałów biały zatrzask na kulkę siłownika i zatrzaskuję ten element w pedale sprzęgła- teraz dopiero można przykręcić pompę do ściany grodziowej.

    - uważając na przewody, wkładamy chłodniczkę i zapinamy przewód+ zabezpieczenie do pompki, a drugi koniec do wysprzęglika.

    - czas na odpowietrzenie, jedna osoba pompuje pedałem sprzęgła ( pewnie będzie wpadał więc odciągamy kilka razy) , a druga ( w trakcie wciśniętego sprzęgła) ściąga częściowo zabezp. i wysuwa trochę przewód tak by z odpowietrznika wyleciało powietrze. Wciskamy przewód, druga osoba odciąga pedał, pompuje i tak aż do skutku. Metoda ta sama jak przy hamulcach. Mi co prawda nie chciało się do końca odpowietrzyć tą metodą więc później pompowałem i na odciągniętym pedale, odpinałem przewód i pozwalałem zejść bąblom grawitacyjnie. Po kilkunastu razach bąble przestały się wydobywać.

    - montujemy podstawę, wpinamy kostki bezpieczników, czujnik położenia sprzęgła i koniec zabawy !!!

    Czas naprawy ok 2h dla sprawnego amatora, lub 3-4h dla odkrywcy

    Przyda się:
    Pompka (np. Sasch ok 130zł) lub zestaw naprawczy pompki (AUTOFREN D1686 ok 15zł), nasadki 10 i 13, grzechotka , przedłużki, przegub/y
    4 oringi , żółty płyn hamulcowy Dot 4 lub 5.1 oraz jakieś dla pomocnika


    Układ hamulcowy nie zapowietrza się w trakcie tej operacji, ale pilnujcie by płynu nie zabrakło w zbiorniczku a nawet żeby był stan max


    pozdrawiam Damian
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa-sprzegla-sachs.jpg
Wyświetleń:	1707
Rozmiar:	16.6 KB
ID:	123576   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa-sprzegla-delphi.jpg
Wyświetleń:	1537
Rozmiar:	12.6 KB
ID:	123577  
    Ostatnio edytowane przez gramian ; 07-03-2014 o 11:01

Podobne wątki

  1. [159] Instrukcja wymiany Termostatu
    Utworzone przez Glowcio24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-01-2017, 14:42
  2. Instrukcja wymiany rozrządu 2.4 JTD
    Utworzone przez radziu156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 16:30
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 21:35
  4. instrukcja wymiany sprzęgła
    Utworzone przez max9931 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-06-2010, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory