Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Alfa 156 - z czym się to je....

  1. #1
    koordynator
    Gość

    Domyślnie [156] Alfa 156 - z czym się to je....

    Dzień dobry porą wieczorową,

    Słowem wstępu, dziękuje użytkownikowi "tom933" za:

    -spotkanie w Tesco ;-P
    -praktyczny kabelek,
    -sprawny zaciąg,

    Przekładając na zrozumiałe: jest lekarzem z Matką Alfą w klapie.

    Otrzymałem od niego recepty w formie elektronicznej i pojawiłem się tutaj, aby je wykupić.
    Drodzy Forumowicze, czy na podstawie screenów z programu diagnostycznego możecie wyciągnąć wnioski na co mam odkładać pieniądze?

    Poniżej fotki diagnoz:








    Z góry dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie, wielki miłośnik forum:


    Pkt 16

  2. #2
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Zeby naswietlic co nieco sytuacje dodam ze:

    - lambda is dead - wykres w czasie grzania staly 0,4V zero oscylacji, po nagrzaniu spadlo do -0,2V...
    - po skasowaniu wszelkich bledow pozostal jeden - po odpaleniu silnika P0340, silnik nie chcial podjac wspolpracy przez rozruch z klucza.
    - czy inne bledy powroca okaze sie w praniu bo nie mielismy czasu na jakies konkretne jazdy :roll:
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No to ze nie chce zapalić przy awarii czujnika położenia kątowego wału korbowego to normalne - jest do wymiany. Pozostałe usterki sonda lambda i prawdopodobnie przepływomierz wpływaja tylko na kulturę pracy silnika, spalanie i moc
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    zupełnie nie potrzebne te obrazki.

    - załaczamy obrazki po skasowaniu błędów a nie przed skasowaniem.
    - druga sprawa, nie dajemy tła, komu to potrzebne , ja mam ładniejszą tapetę.
    - ekran ściągamy tylko z Unidiaga.
    - gdzie wykres sondy, to jest ważne.
    - wygląda jakby był uszkodzony czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    - tylko błedy z U1600 czasami biorą się ze słabego, rozładowanego akumulatora.
    - ale mogą to być błędy wtórne.
    - jedynie dobry to pozostał silnik krokowyi potencjometr przepustnicy.

    - jeszcze raz, procedura ściągania błędów.

    - obecne błędy archiwizujemy, potem kasujemy błedy i nowe błędy załączany na forum.
    - po uruchomieniu załączamy także wykresy odbiegające od normy ( płaskie wykresy sondy, niska temperatura po nagrzaniu, itp.)
    - to będzie podstawa diagnostyki.

  5. #5
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    oftop:

    bubu321: czemu tylko z unidiaga jak alfadiag ladniejszy?? :mrgreen:
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  6. #6
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    tom jak możesz to wrzuć wykres sondy bo chcę porównać ze swoją... bo niby napięcie skacze ale chyba nie osiąga takich wartości jak powinno...

  7. #7
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    A chodzi Ci o ten wykres padniętej?? Jeśli tak to niestety nie mam ale pokrótce to wygladał tak, że do 80 stopni rowna prosta w okolicy 0,4V (dokladnie 0,42-0,43 ale to juz detale) a po rozgrzaniu poszla na łeb i leżała na dolnej belce (0,0) i poniżej bo pokazywało ujemny woltaż w okolicy 0,25. Moge Ci wysłac na maila moje stare wykresy... Mam jeszcze sprzed wymiany (mały detal ze mam 2 przed katem ale to bez znaczenia) - powinny byc tez na forum bo mialy publikacje

    Edit: Znalazlem:







    Interpretacja (wykresy w kolejnosci od odpalenia zimnego silnika do 90 stopni)- co widac sonda nr 1 - totalny trup, wykazuje zero chceci wspolpracy. Zostala wymieniona jako pierwsza. Z druga dalem sobie na wstrzymanie - niepotrzebnie - tez byla do bani co mozna zobaczyc na wykresie - start z poziomu 5V i wyskoki powyzej 1V co powodowalo rzadkie ale jednak zapalenie kontrolki wtrysku (marchewy). Objawy odczuwalne - generalnie brak, spalanie na poziomie 20l/100. Czasem jakas nierowna praca ale nie robila na mnie
    szczegolnego wrazenia.

    PS To moje stary wykesy - z kolega koordynatorem maja o tyle wspolny mianownik, ze jego sonda wyglada na wykresie jak moja nr1 i spada na wartosci ujemne d0 -0,25V
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    no tak zmyliło mnie to tło.
    - naturalnie Alfadiag jest dokładniejszy i więcej pokazuje.
    - no i te 4 wykresy współbierzne, tego nie ma Unidiag i chyba nie będzie miał.

  9. #9
    koordynator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tom993
    A chodzi Ci o ten wykres padniętej?? Jeśli tak to niestety nie mam ale pokrótce to wygladał tak, że do 80 stopni rowna prosta w okolicy 0,4V (dokladnie 0,42-0,43 ale to juz detale) a po rozgrzaniu poszla na łeb i leżała na dolnej belce (0,0) i poniżej bo pokazywało ujemny woltaż w okolicy 0,25. Moge Ci wysłac na maila moje stare wykresy... Mam jeszcze sprzed wymiany (mały detal ze mam 2 przed katem ale to bez znaczenia) - powinny byc tez na forum bo mialy publikacje

    Edit: Znalazlem:



    ObrazekObrazekObrazekObrazek



    Interpretacja (wykresy w kolejnosci od odpalenia zimnego silnika do 90 stopni)- co widac sonda nr 1 - totalny trup, wykazuje zero chceci wspolpracy. Zostala wymieniona jako pierwsza. Z druga dalem sobie na wstrzymanie - niepotrzebnie - tez byla do bani co mozna zobaczyc na wykresie - start z poziomu 5V i wyskoki powyzej 1V co powodowalo rzadkie ale jednak zapalenie kontrolki wtrysku (marchewy). Objawy odczuwalne - generalnie brak, spalanie na poziomie 20l/100. Czasem jakas nierowna praca ale nie robila na mnie
    szczegolnego wrazenia.

    PS To moje stary wykesy - z kolega koordynatorem maja o tyle wspolny mianownik, ze jego sonda wyglada na wykresie jak moja nr1 i spada na wartosci ujemne d0 -0,25V
    Witam Grono Doradców,
    Dziś odwiedziłem ASO w celu szybkiej wymiany czujnika, niestety....
    Stwierdzili, że rozrusznik się nadaje do wymiany.
    Czy diagnostykaTomka (tom 933) pozwala na potwierdzenie takiej usterki?

    pozdrawiam
    PS. W.....rza mnie już piękna, pierwsza była subtelniejsza ;-)

  10. #10
    koordynator
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    zupełnie nie potrzebne te obrazki.

    - załaczamy obrazki po skasowaniu błędów a nie przed skasowaniem.
    - druga sprawa, nie dajemy tła, komu to potrzebne , ja mam ładniejszą tapetę.
    - ekran ściągamy tylko z Unidiaga.
    - gdzie wykres sondy, to jest ważne.
    - wygląda jakby był uszkodzony czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    - tylko błedy z U1600 czasami biorą się ze słabego, rozładowanego akumulatora.
    - ale mogą to być błędy wtórne.
    - jedynie dobry to pozostał silnik krokowyi potencjometr przepustnicy.

    - jeszcze raz, procedura ściągania błędów.

    - obecne błędy archiwizujemy, potem kasujemy błedy i nowe błędy załączany na forum.
    - po uruchomieniu załączamy także wykresy odbiegające od normy ( płaskie wykresy sondy, niska temperatura po nagrzaniu, itp.)
    - to będzie podstawa diagnostyki.
    Kolego Bubu,
    Dziękuję za kostruktywną krytykę i rady.

    Michał

Podobne wątki

  1. [159] Alfa Romeo 159 2.4jtdm seria za mało mocy na hamowni w czym szukać przyczyny
    Utworzone przez oktawian87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 19-12-2015, 18:35
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24
  3. Ciekawostka czym jest moment a czym moc
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-07-2013, 16:35
  4. Czym zmazać klej z lakieru i czym polerujecie auto
    Utworzone przez swiety007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 17:05
  5. [155] Jak i czym
    Utworzone przez RAFALczudec w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-10-2010, 21:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory