Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: EGR, DPF, klapy wirowe- czekać czy robić + puknięcie przy sprzęgle

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    była Alfa 159, 1,9 TDm, 16V, 150KM, 2007 jest 159 2.0, 2011 rok
    Postów
    51

    Domyślnie EGR, DPF, klapy wirowe- czekać czy robić + puknięcie przy sprzęgle

    Witam
    159 JTDm 16V SW, 2007 rok, 176 tys. km (może być autentyczny bo 1 rejestracja była 31.10.2008), kupiona miesiąc temu, wymieniłem rozrząd, oleje, filtry, opony, osłonę silnika, założyłem sprężyny do klapy bagażnika (super sprawa!), przejechałem 1200 km.
    Trochę poczytałem forum, wiem jakich problemów mogę się spodziewać i mam pytanie, czy od razu brać się za wyrzucenie DPF, EGR i klap wirowych, czy czekać aż zaczną się z tym problemy. To spore koszty a już na początku musiałem trochę zainwestować. Na porządne wypalanie DPF mam małe szanse bo w 90% jeżdżę w mieście.

    Druga kwestia- przy puszczaniu sprzęgła (tylko przy zmianie biegów głównie tych niskich) słychać puknięcie, jakby głośniejsze załączanie tarczy do docisku. Dziwne jest to że nie zawsze to słychać i jest to niezależne czy zmieniam biegi przy niskich czy wysokich obrotach. Czy sądzicie że to sprzęgło czy może przyszedł czas na dwumasę?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Mam juz drogą 159 i EGR bym zaślepił a klapki wyrzucił i kolektor wyczyścił. Po samym czyszczeniu kolektora przybyło 2.2 konia mechanicznego i 9 nm momentu ( na proj inż ) DPF jak sie wypala w granicach 400 - 500 km to bym nie ruszał.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    wywalaj DPF, EGR i te klapy - nie ma co oszczędzać bo kłopot może być o wiele droższy.

    Mechanizm tak działa... i tym puknięciem się nie przejmuj.

    Objawem zużycia sprzęgła jest jego ślizganie się - jeśli tego nie ma to śpij spokojnie.
    U mnie zaczęło się ślizgać przy 190tys. km - ten sam silnik i ten sam rocznik
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    to pukniecie to luz na mechniźmie różnicowym - TTTM.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Mam juz drogą 159 i EGR bym zaślepił a klapki wyrzucił i kolektor wyczyścił. Po samym czyszczeniu kolektora przybyło 2.2 konia mechanicznego i 9 nm momentu ( na proj inż ) DPF jak sie wypala w granicach 400 - 500 km to bym nie ruszał.
    jak jeździ 90% po mieście to tylko kwestia czasu jak zacznie mieć z DPFem problem.
    Moim zdaniem lepiej zadziałać profilaktycznie.
    Dodatkowo jak kolektor ma plastikowy to go nie wyczyści...
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    jak jeździ 90% po mieście to tylko kwestia czasu jak zacznie mieć z DPFem problem.
    Moim zdaniem lepiej zadziałać profilaktycznie.
    Dodatkowo jak kolektor ma plastikowy to go nie wyczyści...
    to prawda
    prewencja nie jest zła
    co do czyszczenie plastikowego to da się zrobić w OBI szczotka do klozetu za 6 zł plus twarda szczoteczka do zębów :0 do tego trochę ropy i rozpuszczalnik nitro = jak nowy

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    EGR i DPF najlepiej w pakiecie z remapem. Taniej i za jednym razem.

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To puknięcie nie może wynikać z luzu na którymś przegubie wewn?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek2234 Zobacz post
    wyrzucenie DPF, EGR i klap wirowych,
    U siebie również to wszystko zrobiłem po zakupie, zniknęły problemy z muleniami, poszarpywaniami. Mocy po tej operacji również przybyło, w serii przed chipem miał 161KM.Poczytaj inne posty w podobnych tematach. Warto wyciąć DPF cały i wstawić w jego m-ce rurę przelotową. DPF ma swoją wartość i niezłą kasę można odzyskać po jego sprzedaży, lub np. w przyszłości ponownie założyć nowemu nabywcy, jeżeli będzie miał takie życzenie..

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    troche dales ciała ,trza bylo przy okazji wymiany rozrzadu wywalic klapy,taniej by wyszlo i za jednym rozbieraniem ,

Podobne wątki

  1. [159] klapy wirowe
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 25-10-2020, 20:56
  2. Klapy Wirowe
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2017, 20:37
  3. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez ario w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 20:55
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory