Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Piszczący pasek wielorowkowy - ponownie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie Piszczący pasek wielorowkowy - ponownie

    Witam
    Rok temu przerabiałem problemy z piszczącym paskiem wielorowkowym w 1.9 JTD. Wymieniłem pasek, napinacz, rolkę prowadzącą i cisza, po czym znowu po kilku msc problem powrócił. Samochód akurat był u mechanika z innego powodu i ten wymienił mi ponownie napinacz pasek i rolkę i też był spokój prawie rok i teraz pojawiły się ciepła i po odpaleniu samochodu straszne piszczenie. Po przejechaniu kilku km piszczenie ucicha. Tak samo po wciśnięciu sprzęgła mniej piszczy. Za co można się zabrać? Podejrzewam, że rolka jest ok, prawie nowa, napinacz też działa prawidłowo i też prawie nowy. Tak szybko zużywają się paski? Czy macie na to jakiś inny patent?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Sprawdź stan koła pasowego

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    No będę miał chwilę to zdejmę pasek i wtedy sprawdzę czy nic nie piszczy, bo chyba tak najłatwiej sprawdzić? Wcześniej tak robiłem, po ściągnięciu paska cisza a na pasku ćwierkanie spod maski.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    A co ze sprzęgłem alternatora?

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Też sprawdzę, ale tak jak mówię, problem z piszczeniem od roku i po wymianie paska i rolek ucichało na kilka msc. W sobotę będzie trochę czasu to zajrzę i posprawdzam co tam się dzieje.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak sprzęgło ucicha to zapewne koło pasowe walnięte.
    A ćwierkanie to rolka alternatora.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    A jak to skutecznie sprawdzić czy to koło pasowe czy coś innego? Jeśli zdejmę pasek i odgłosy znikną to będzie wina paska lub rolek, a jeśli dalej będzie piszczało to wina koła?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nie. Jak zdejmiesz pasek to tylko potwierdzisz, że w napędzie dodatkowym jest problem. Koło pasowe to musisz oglądnąć stan gumy oraz ew luz na gumie.
    Rolki ręką zakręcisz i poruszasz czy są luzy.
    Najgorzej jest z kołem klimatyzacji bo trudno je sprawdzić.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    No i dzisiaj miałem od rana w planach jechać na działkę i sprawdzać "co w trawie piszczy", a tu wczoraj wieczorem niemiła niespodzianka. Słyszę na postoju jak mi coś pod maską szeleści więc macha w górę i patrzę jak fruwają kawałki paska, silnik szybko zgasiłem, a że byłem blisko od domu to zostawiłem samochód. Dzisiaj muszę skoczyć do sklepu i kupić pasek i sprawdzać na miejscu czemu mi go ścięło - zostało mi połowa paska, a resztę poszarpało na kawałki.
    Nauczony doświadczeniem, jak w drugiej AR kiedyś zerwało pasek i wkręcił się w rozrząd i go przestawiło to od razu zgasiłem samochód i po ciemku nic nie ruszałem, dzisiaj na spokojnie powyciągam resztki paska zjadę na bezpieczne miejsce gdzie będę mógł sobie pogrzebać pod maską i... no właśnie sprawdzać po kolei wszystkie koła czy jakieś się nie zatarło? Bo zerwanie prawie rocznego paska chyba nie jest normalne?
    Pytanie które koło będzie miało luz? Napinacz i prowadzące powinny chodzić luźno, od klimy jest na sprzęgle więc też powinno mieć luz? A co z resztą? Któreś będzie stawiało opór podczas kręcenia ręką?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Alternator - może sprzęgiełko stawia opory albo sam alternator.
    Koło pasowe - rozwulkanizowane i będzie latać na boki (kosi pasek i obcina)

    Trzeba pooglądać i pomacać
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. Piszczący pasek wieloklinowy JTD
    Utworzone przez mlesiakowski w dziale 166
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 17:51
  2. piszczący pasek osprzętu 1.9 jtd
    Utworzone przez Olex w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 21:36
  3. [155] Piszczący pasek wielorowkowy
    Utworzone przez bikermarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 07:14
  4. Piszczący pasek
    Utworzone przez pawel1284 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 15:48
  5. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory