Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Zamiana Turbo na zmienną Geometrię 156

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie Zamiana Turbo na zmienną Geometrię 156

    Witam mam Ciekawy pomysł , i trochę wolnego czasu a wiec do rzeczy .

    pacjent alfa 156 1.9 jtd 105km zrobiona na 130km turbo bez zmiennej geometrii .
    założenia : włożyć turbo ze zmienną geometrią turbo juz mam od znajomego z silnika 110km bo rozbił maryśkę .

    teraz tak czy wystarczy trochę przerobić kolektor , wsadzić to turbo , i teraz pytanie starowania zmiennej geometrii
    czy wystarczy podciągnąć tylko do gruszki podciśnienie np z zaślepionego EGR ? i tyle w temacie czy trzeba coś wiecej ? bo jak bym miał zmienną geometrię to bym miał lepszy dół obrotów chociaż po chipie i tak nie jest najgorszy, ale mam turbo wiec chce je wykorzystać , Lub czy znacie jakąś większą Turbinkę od seryjnej bez zmiennej geometri ktorą mógł bym zaaplikować dla lepszego"komfortu" jazdy?
    Ostatnio edytowane przez Michał 12 ; 08-06-2014 o 08:52

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    wydaje mi się iż nie jest to taka prosta sprawa jak wydaje się tobie w zasadzie jest za dużo czynników, które byś musiał zmieniać no i zasadnicze pytanie po co ? niby dla lepszego dołu ale jak szybciej jeździsz to i tak kręcisz do 4 tyś, więc ja nie widze w tym sensu, a chyba łatwiej by było wsadzić cały silnik od rozbitka.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    kręcę do 5tys ostatnio rozerwało mi węża do IC---> silnik , chmura dymu strata mocy itp. ale dbam o Nią i wszystko jest w 100% sprawne ogólnie kondycja w 100% .
    Ale to nie o to chodzi, chce się Tylko pobawić zobaczyć jak się to będzie zachowywało , czy w ogóle będzie działało. Lubie kombinacje a jak mam trochę czasu i takie turbo w garażu to czemu nie , myślę nad tym aby pogadać z jakąś modrą głową , co mi pomoże ale mam pomysł . podłączyc zmienna geometrię pod podcićnienie egr eraz z jego elektrozaworkiem i przeprogramować tak sterowanie egr aby sterowało turbiną ? w zasadzie ecu steruje egr wiec może coś by z tego było .

    poza tym wydaje mi sie ze ta ze zmienną geometrią jest większa niż seryjna co za tym idzie zwiększy się moc

    ale i tak trzeba ten silnik rozkręcić do tych okolic 2tys aby zaczął Ciągnąć w górę a z pod świateł dół by się przydał , chociaż ostatnio ścigałem się z leonem 150km i powiem wam ze jak równy z równym

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    tak się to robi właśnie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    tak się to robi właśnie.
    czyli co mówisz abym po prostu podłączył podciśnie pod egr i Tyle , czy trzeba to jeszcze jechać przeprogramować do "mądrej" głowy ?


    świta mi jeszcze pomysł nie do końca mądry a zarazem głupi , do rzeczy jak by sie zachowało jtd gdyby podał mu trochę LPG do kolektora ssącego?
    Ostatnio edytowane przez Michał 12 ; 08-06-2014 o 11:29

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    No raczej trzeba przeprogramować. Musi być to zrobione naprawdę z głową.
    LPG bardzo dobry pomysł jak już ci paliwa nie starcza.
    Plany masz ambitne, powodzenia.
    Polecam zamianę wozu na nowszą jednostkę i od niej rozpoczęcie modzenia.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Wiesz na początek wolę się uczyć na poczciwej 156 części w razie awarii są dużo tańsze .
    wiec w niedługim czasie zabiorę się za to. mysle ze to będzie wtedy najpotężniejsze jtd105 konne

    co do lpg to juz mam pomysł tam gdzie mam zaślepkę po egr w kolektorze po prostu dorobię króciec , założę mały reduktor do gazu, butla też jakoś nie specjalnie wielka , i zacznę się bawić. początek to Turbo , i założę IC z opla frontery 2.8tdi jest on potężny i tani . Obecnie mam wszytko co jest mi do tego potrzebne , turbo , (reduktor, butlę jakiś tam landi renzo)


    a Powiedz mi jeżeli włożę to turbo teraz i podłączę do niego stale podciśnienie, będzie to działalo ?bez konieczności programowania ?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Z tym LPG to się nie wysadź. Zapinanie do 105km wersji to chyba przesada.
    A VNT zastanów się jak działa, przemyśl i wyciągnij wnioski. Bardzo łatwo możesz na dwóch krańcach wylądować. Albo skrajnym niedoładowaniu albo mocnym przeładowaniu..

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michał 12 Zobacz post
    Wiesz mysle ze to będzie wtedy najpotężniejsze jtd105 konne
    Tylko, że wtedy już nie będzie 105 konne.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    no wiec dlatego pytam, jakie są Plusy , jakie są minusy czy jest sens w ogóle wtedy to moc będzie dosyć potężna , zobacze jeszcze jutro jadę do mechanika zapytam go co i jak . ale może lepsze lekkie przeładowanie jak nie doładowanie ?

    co do LPG to tak uważać trzeba , jak coś będe robił to na pewno zawory bezpieczeństwa założę aby to było to jak należy , biorąc pod uwagę dawkowanie gazu to jest do wystrojenia , nie wiem tylko jak to zniesie głowica, i turbo bo spaliny mogę być bardziej rozgrzane .

Podobne wątki

  1. Turbo ze zmienną geometrią - regenerować czy nie?
    Utworzone przez jose156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 16:57
  2. Pytanie o geometrię 147 1.6 TS
    Utworzone przez Fundee w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 01:54
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 11:32
  4. Zima - więc pytanie o sanki (i geometrię)
    Utworzone przez tdz77 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 15:02
  5. Kolektor ze zmienną geometrią
    Utworzone przez Danny78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 19:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory