Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Alfa romeo 1,9 jtd

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Post Alfa romeo 1,9 jtd

    Witam panowie mam pytanie , przy jakim ciśnieniu powinna otwierać się gruszka przy turbinie , zawór turbo oczywiście i teraz moje drugie pytanie wcześniej zawór był sztywny zero reakcji po wielu próbach rozruszania zaworu wkoncu póścił dodam ze turbina była po regeneracji lecz auto długo stało i teraz zawór otwiera się przy 1.0 bar nie wcześniej ale tylko na wymontowanej turbinie z auta ,gdy podłączy się zawór pod kompresor , gdy tylko turbo ląduje w aucie zawór nie ma reakcji nie załącza turbiny , połączenie między turbo ic szczelne dodam ze ic nie jest rozszczelnione czy może to być walnięty przepływomierz albo gdzie szuka przczyny i jeszcze jedno czy u mnie w alfie jest zawór overboost jak tak to gdzie on sie znajduje
    Ostatnio edytowane przez boxerldz ; 07-07-2014 o 22:41

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    na wstępie , z twoim turbo jest OK pod tym względem ;

    nie masz overbosta bo turbo w jtd 105KM nie ma zmiennej geometrii (tzn turbo jest z zaworem upustowym spalin), a gruszka jest sterowana ciśnieniem doładowania (idzie wężyk z wylotu turbiny do gruchy) , i ta gruszka właśnie ma za zadanie upuszczać poprzez zawór upustowy nadmiar ciśnienia , właśnie po przekroczeniu 1 bar , normalnie ponizej 1 bar grucha nie może reagować bo inaczej turbo by nie osiągało odpowiedniego ciśnienia doładowania - czyli miałbyś brak mocy ;

    w aucie grucha na pewno działa , ale tego nie widzisz bo to się dzieje podczas jazdy , pod dużym obciążeniem , właśnie po przekroczeniu 1 bar , upuszcza spaliny chroniąc turbinę przed przekroczeniem obrotów
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Domyślnie

    ale właśnie chodzi panowie o to ze ja nie mam mocy auto wogole nie przyspiesza , tzn chodzi jak zwykly silnik diesla bez turbo

    czyli moze to byc wina przepływomierza ?

    Dodano po 2 minutes:

    zanim auto przyspieszy do 100 minie z dobre 15-20 sekund a na dodatek jak dam mu duzo gazu to sie dławi i traci całkiem moc, jeżeli odpuszczę gazu i delikatnie będę go wciskał, to auto w tym momencie dopiero przyspiesza ale też wolno
    Ostatnio edytowane przez boxerldz ; 08-07-2014 o 06:29 Powód: Dodano

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    a przy przygazówce rura dolotu przy kolektorze twardnieje ?

    egr masz zaślepiony ?

    wtyczkę od przepływki możesz odpiąć i zrobić próbę ;

    masz laptopa żeby zlogować auto ?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Domyślnie

    mam lapka mam fejs tylko jakim programem bo fiat ecu scan za duzo nie wykazuje , egr mam zaslepiony .

    mam odczepiony chociaz szczerze ani przy podłączonym i odczepionym nie ma różnicy wezme zaraz i przemyje tą przepływke benzyna ekstrakcyjna

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    możesz pełną wersją fes-a , nowszym multiecuscanem , albo alfa obd, jak na odpiętej przepływce nie ma zmian to nie to , a czy dobrą blachę na egr zastosowałeś żeby jej nie przepaliło ;

    na rozgrzanym silniku , najlepiej podczas jazdy przy butowaniu (wiem że ciężko , bo wtyczka 3pin jest w komorze silnika) zobaczyć ile turbo pompuje , ile daje przepływka w stosunku do wymaganej ilości , no i kolejny etap jakie jest zadane i osiągane ciśnienie paliwa - bo może właśnie w ciśnieniu paliwa jest problem (choć zazwyczaj przy zbyt niskim cisnieniu oleju napędowego sterownik gasi silnik ) ,
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Domyślnie

    aluminium okolo 3 mm ostatnio bylo odkrecane wszystko jest w porządku
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez boxerldz ; 08-07-2014 o 19:49

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    patrzyłem na logi , przepływka wygląda na szrot , ale można jeszcze sprawdzić jakie napięcie osiąga , paliwo jak sam na pewno widziałeś OK , no i faktyczne turbo miało przeładowanie , ten garrett GT15 w jtd105KM ma pracować na 1 bar , a robiło ponad 1,4 , nic dziwnego że centralka odcina paliwo i zmniejsza moc ,

    niezła zagwostka , czy faktyczne grucha otwiera tą klapkę w turbinie upuszczającą spaliny , czy tam jest może zatkany odpływ spalin , lub klapka się nie otwiera , czy kat nie zapchany skoro turbo po regeneracji to może zawaliło kata olejem i zapchało , przez co jest utrudnione ujście spalin z wydechu
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Domyślnie

    powiem tak jeżeli nie uda się ogarnąć co to jest to porostu kupie nowy silnik sprowadzę z wloch i tyle . jest gdzies w łodzi jakis dobry mechanior od alf bo przecie same naciagacze i wymyslaja od dwu masu po wariator ktorego w tym silniku nie ma tzn tak mnie sie wydaje
    Najlepsze jest to ze o wydechu tez myśle , mowie aut bardzo dziwna reakcje na wcisniecie pedalu gazu do oporu totalny muł dopiero przy delikatnym wciskaniu idzie po woli , turbo tak jak mówiłem wydaje mi się ze nie pracuje
    Ostatnio edytowane przez boxerldz ; 08-07-2014 o 20:06

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar boxerldz
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Łódź Poland, Poland
    Auto
    Alfa romeo 145 boxer 1.4 była Teraz Alfa 166 2.4
    Postów
    55

    Domyślnie

    Witam mam pytanie jakie powinno być ciśnienie silnika na garach w jtd i jakie prawidłowe napięcie powinna dawać przepływka

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory