Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Nie odpala -boxer

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar wube
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 145 boxer
    Postów
    176

    Domyślnie Nie odpala -boxer

    Witam.
    Mam mały problem z moja alfa. Nie chce mi wgl odpalić niby zaczyna łapać i za chwile nic. Jak już się uda odpalić to chodzi sobie w granicach 300-500obr nie reaguje na gaz dopiero po jakichś 20-30s gdy dodaje gazu to już jest ok.
    No ale najważniejszy problem że teraz nie chce odpalić.

    Wymieniłem świece, kable były niedawno wymienione, paliwo dochodzi, iskra jest, świece po wykręceniu są czarne.

    Rezystancja cewek: 1: uzwojenie wtórne 8,92kΩ , uzwojenie pierwotne 1,8 Ω 2: uzwojenie wtórne 9,04kΩ,
    uzwojenie pierwotne 1,8 Ω

    Rezystancja wtryskiwaczy od 15,7
    Ω do 16 Ω

    Gdzie w bx znajduje się czujnik temp powietrza? Czy to ten pomiędzy filtrem a przepustnicą?
    Jaki powinien być czas wtrysku Pb w bokserze?
    Może mi ktoś coś jeszcze podpowie gdzie szukać przyczyny?

    Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano​

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Czasy wtrysku w boxerach (mój przykład 1.6 - sterownik GM) są krótkie. Oscylują w granicach 2ms na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami elektrycznymi. Wydaje mi się, że czasy wtrysku PB wskazują na to, iż jest to tzw. "półsekwencja".

    na początek sprawdź pompę paliwa jakie daje ciśnienie. U mnie już w fazie kręcenia rozrusznikiem nabija 2,7bara - mogło być 3 bary, ale pali tak od strzała.
    Sprawdź również mocowanie wtyczek od wtryskiwaczy. U mnie jedna jest pęknięta i raz mi odpadła z wtryskiwacza, to chodził jak czołg, bez mocy.

    Rezystancja wtryskiwaczy troche za wysoka bo powinno być coś w granicach 14 ohm - lecz to też zależy od sterownika.

    Dlatego napisz jaki masz silnik (pojemność) i sterownik, bo w boxerach były chyba 3 jak nie więcej sterowniki, a w tedy każdy miał inne nastawy np. pompa paliwowa miała już inne ciśnienie przy max. mocy. Inne oporności czujników i troche tym podobnych.
    Ogólnie włosi za dużo kombinowali i przekombinowali.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar wube
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 145 boxer
    Postów
    176

    Domyślnie

    Silnik 1,4 8v sterownik magneti marelli. Ciśnienia paliwa nie mierzyłem ale na moje oko wydaje się że jest w porządku bo ładnie sikało no ale pasuje to zmierzyć. Nie zwróciłem uwagi czy świece były suche bo wydaje mi się ze u mnie czas wtrysku momentami może dochodzić do 4ms.
    Tylko co zrobić w tym przypadku? Pewnie jakiś czujnik musi dawać złe dane i stąd tak długi czas wtrysku
    Zastanawiam się nad tym czujnikiem powietrza wcześniej nie miałem go podpiętego i odpalał ;/ ale kupie jeszcze ten czujnik.
    Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano​

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar wube
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 145 boxer
    Postów
    176

    Domyślnie

    Sprawdziłem wczoraj wszystko czujnik temp mam dobry . Po całym dniu prac doszedłem do wniosku że problem tkwi w zapłonie kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być 10* u jest 12 wtedy odpala silnik chodzi ok ale od czasu do czasu jest 50* i wtedy są problemy nie da rady odpalić.

    Na komputerze pokazało mi przy zamkniętej przepustnicy ze jest otwarta w 7-8 % chyba powinno być 0 % przy zamkniętej prawda?

    No ale co do zapłonu. Co powoduje tak duże wahania kąta wyprzedzenia zapłonu? Mi wydaje się że czujnik poł wału daje złe dane i stąd problem z zapłonem.
    Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano​

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jeszcze bym spróbował zmierzyć rezystancje czujnika położenia wału korbowego. Jak masz program "manual workshop" to tam wszystkie dane nt. czujników są ładnie rozpisane, tylko uwazaj bo właśnie dla każdego sterownika silnika rezystancje były różne, oraz same czujniki mogą być inne - ważne przy ewentualnym ich zakupie.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar wube
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 145 boxer
    Postów
    176

    Domyślnie

    Rezystancja mojego czujnika wynosi mniej więcej 700Ω po nagrzaniu rośnie do 750-900Ω. Gdy przyłożę do niego metal to spada do 200Ω abo skacze po za zakres pomiarowy ale to bardzo rzadko.
    Jest jeszcze coś co może sterować zapłonem w boxerze?
    Nie wywala mi na kompie błędu czujnika poł wału ale nie widzie innego rozwiązania oprócz tego czujnik.

    Głównym problemem jest zapłon gdy jest zbyt duży kąt to nie odpala.

    A co do przepustnicy to ile ten czujnik powinien wskazywać przy zamkniętej 0 czy jakąś wartość?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0195.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	49.0 KB
ID:	137825   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0198.jpg
Wyświetleń:	120
Rozmiar:	61.9 KB
ID:	137826  
    Ostatnio edytowane przez wube ; 10-07-2014 o 15:44
    Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano​

Podobne wątki

  1. [146] 146 1.6 boxer nie odpala
    Utworzone przez homzik85 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-10-2011, 22:44
  2. [146] boxer nie odpala
    Utworzone przez Pietrov146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 06:28
  3. [33] 1.7 boxer Nie odpala na gazie
    Utworzone przez Snajper w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 09:36
  4. [146] Alfa 146 boxer nie odpala
    Utworzone przez stet22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-12-2010, 20:07
  5. [146] 1.7 boxer - nie odpala! Pomocy
    Utworzone przez Lenin71 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-01-2010, 22:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory