Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana uszczelnień lewa półoś 1,9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD (85kW) 2002 rok
    Postów
    17

    Domyślnie Wymiana uszczelnień lewa półoś 1,9 JTD

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelnień na skrzyni przy lewej półosi. Czy żeby ściągnąć flansz od tej że półosi trzeba zrzucać skrzynie tzn. czy ma jakieś zabezpieczenie które blokuje ją przed wyjściem z układu różnicowego. Silnik 1,9 jtd 115 KM.
    Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Zabezpieczeniem jest pierścień taki jak w przegubach zewnętrznych ,wystarczy energicznie podważyć i półoś wyskoczy.Odkręcić cztery śruby i masz uszczelnienie z obudową wyjęte. oczywiście najpierw trzeba zdemontować przegub zewnętrzny.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    jak wyciągasz półoś z dyfra to na cholerę chcesz te 4 śruby ruszać??
    będzie dostęp do uszczelniacza bez ruszania obudowy łożyska

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    śruby łatwo odkręcić ,i uszczelniacz łatwiej wbić ,wprasować na stole a nie męczyć się pod samochodem.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    więc może całą skrzynię wytargać to będzie wygodniej je odkręcić??

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    więc może całą skrzynię wytargać to będzie wygodniej je odkręcić??
    Kolego ,wymieniaj sobie jak chcesz ,ja robię tak jak napisałem odkręcenie 4 śrub zajmuje 5 minut.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    a wyjęcie uszczelniacza bez tej bezsensownej czynności 1.5 minuty

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD (85kW) 2002 rok
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dzieki Panowie za odpowiedzi. Odkręciłem te 4 śruby o których wspomniał tom.pk. Jednak flansz dalej nie schodzi. Ma luz 1 cm poziomo i tyle.Po prostu flansz chodzi z tą obudową. Urzyć więcej siły? Czy może zastosować jakiś ściągacz? Czyli na rys. zabezpieczenie nr 4 powinno wyjść razem z flanszą.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Niepotrzebnie odkręciłeś śruby przed wyjęciem półosi.Najlepiej użyć nieduży łom zaprzeć o skrzynię tylko coś podłożyć aby nie ułamać obudowy uszczelniacza i energicznie podważyć-szarpnąć.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    nie ma to jak sobie ułatwiać życie...

Podobne wątki

  1. Półoś lewa problem - luz
    Utworzone przez Michal166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 17:23
  2. Półoś lewa
    Utworzone przez Piasek25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 19:43
  3. [155] Półoś Lewa
    Utworzone przez Hix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 21:51
  4. [145] Wymiana uszczelnień wysprzęglika - 1,6 boxer
    Utworzone przez krzyzie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 20:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory