Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Wymiana uszczelnień wysprzęglika - 1,6 boxer

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie Wymiana uszczelnień wysprzęglika - 1,6 boxer

    Witam.
    Mam pytanie do tych którzy wymieniali uszczelnienie na tłoczku wysprzęlika.
    Są tam dwie sztuki - a moje pytanie jest czy ktoś wie jak je założyć.
    Czy rozcięcie na uszczelniaczu ma być w jednym kierunku czy w przeciwnych.
    I może ktoś się orientuje w którym kierunku - od strony ciśnienia czy od zewnątrz??
    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam ponownie.
    Jak by ktoś zabierał się za wymianę owych uszczelnień niech spojrzy jak ma założone u siebie.

    Ja na dzień dzisiejszy założyłem jedno rozcięciem od strony ciśnienia - i tu jestem pewny, że jest dobrze, gdyż ciśnienie płynu wchodzi w rozcięcie rozpychając uszczelnienie powodując uszczelnieni tłoka względem cylindra. Drugie założyłem odwrotnie (zresztą tak jak było wcześniej) - tutaj niestety nie jestem pewny czy ktoś nie rozkręcał już wysprzęglika i nie złożył tego odwrotnie. Tłumacze to sobie, że wychodzący tłoczek spowoduje rozszerzenie uszczelnienia, które będzie zapobiegać zaciąganiu brudu do środka cylindra. Czy będzie dobrze okaże się za kilkanaście dni czy nie przepuszcza płynu hamulcowego.

    I odnośnie wszystkich postów, które znalazłem na temat wymiany całego wysprzęglika sprzęgła względem samych uszczelnień: naprawdę warto najpierw rozebrać stary wysprzęglik i sprawdzić jak wygląda w środku zamiast od razu pakować się w cały wysprzęglik. U mnie nie było śladu korozji czy wżerów na tłoczysku lub cylindrze. Jedyne uszkodzenie to guma uszczelnienia straciła swoją własność - stała się twarda, przez co nie uszczelniała już tak dobrze. Sama wymiana w domowym garażu to jakieś 3 godzinki spokojnej pracy.
    pozdro
    krzyzie
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 06-11-2011 o 11:39
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  3. #3
    Kajak 1989
    Gość

    Domyślnie

    Zakładałem tak jak piszesz, trzyma.
    Zakładałeś nowe gumki jak rozumiem? Ja swój rozebrałem i właśnie miałem lekką korozję na cylindrze. zeszlifowałam, zdjąłem gumki z tłoczyska, nawinąłem taśmę izolacyjną (1 obrót wystarczy) dorobiłem nową osłonę (Stara była rozdarta, najpewniej to było przyczyną awarii) I wszystko trzyma pięknie Jasne, trwałe nie będzie jak nowy wysprzęglik, ale koszt naprawy 0zł, nowy wysprzęglik 200zł, używka (Pewnie nie lepsza ) 50-80zł.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Tak ja dawałem nowe gumki. Tylko u mnie cylinderek nie miał śladów korozji, jedynie gumowe uszczelnienia na tłoczku widać było że już są zmęczone.
    U mnie osłona była na tyle dobra, że w miarę chroniła przed czynnikami zewnętrznymi.

    Co do ceny to ja znalazłem do mojej 145 1,6 boxer zamienniki od 59zł w intercarsie do 190 za ATE (też intercars).

    pozdr
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

Podobne wątki

  1. Wymiana uszczelnień lewa półoś 1,9 JTD
    Utworzone przez Marcoski82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-07-2014, 05:16
  2. [145] Boxer 1.6 - wyciąganie wysprzęglika.
    Utworzone przez Sony156 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 14:37
  3. [146] Alfa Boxer porady przy wymianie wysprzęglika szybki sposób na wymianę.
    Utworzone przez radkuj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 10:09
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 00:15
  5. Wymiana wysprzęglika po FL
    Utworzone przez sek300 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory