Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: EGR zaślepiony, dpf wyrzucony z komputera, czarny dym oraz ciężkie palenie. Świeżak

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie EGR zaślepiony, dpf wyrzucony z komputera, czarny dym oraz ciężkie palenie. Świeżak

    Witam jestem świeżym posiadaczem alfy 159 SW 1.9 JTDm 8v 120 km, Proszę o kilka porad dotyczących mojego modelu. Samochód ogólnie według komputera jedynie lub aż turbina przeładowywuje. jednakże udałem się do fachowca od turbin i stwierdził że ktoś mógł tak wyregulować turbine ?? lub pompka turbiny lub przewody podciśnieniowe ?? druga sprawa po postoju nie za każdym razem auto musi kilka razy zakręcić żeby zapalić i pojawia się dym z rury kolory ciemnego ?? według komputera nie ma DPF a fizycznie widać że jest ?? auto ogólnie jeszcze co ma tak mi się wydaje ma muła na dole dopiero po 2 tyś jakoś idzie ale jak da się pedał w deche to czarny dym jest i to dość poważnie ?? co się dzieje pomóżcie również chciałbym się spotkać z jakimś kolegą z klubu aby porównać samochody pod względem właśnie silnika turbiny itp itd zauważyłem że użytkownik $ledziu jest z jaworzna i podajrze kilka razy mi mrugnoł światłami ale niestety jeszcze nie poznaliśmy się. Cieszę się że wreście mam samochód który cieszy oko jest super wykonany i jestem z niego dumny lecz te kilka niedogodności mnie przeraża samochód ma 186 tyś km i 2007 r produkcji

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Problem z odpalaniem może być baardzo złożony albo banalny (np. rozrusznik do wymiany), muł na dole, to problem np z egr'em, zawalonym kolektorem - ogólnie zgaduj zgadula. Co do DPFu to niektórzy magicy potrafią go "wyciąć" programowo a fizycznie zostawić na miejscu. Na forum masz naprawdę dużo wątków na których możesz znaleźć wiele pomysłów na usunięcie usterek, poczytaj i jeśli sam się nie bawisz w mechanikę to jedź do kogoś kumatego, który "siedzi" w alfach, na forum regionalnym na pewno znajdziesz info o polecanych mechanikach ze Śląska, Małopolski. Ogólnie gratuluję zakupu

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Co do DPFa to puchę się zostawia żeby ładnie wyglądało od dołu. Może jest pusta w środku.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie ma opcji, żeby wyłączyć filtr i fizycznie zostawić go w środku. Prędzej czy później silnik by się zadusił Puchę zostawili, aby diagnosta się nie czepiał.
    Cytat Napisał dawid1991x Zobacz post
    Samochód ogólnie według komputera jedynie lub aż turbina przeładowywuje
    W jaki sposób to sprawdziłeś?
    Cytat Napisał dawid1991x Zobacz post
    auto ogólnie jeszcze co ma tak mi się wydaje ma muła na dole dopiero po 2 tyś jakoś idzie ale jak da się pedał w deche to czarny dym jest i to dość poważnie ??
    Zaślep całkowicie EGR i sobie pojeździj. Wyskoczy check na desce (niegroźny), ale przekonasz się, czy wina leży po stronie zaworu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jak przeładowuje to zawór overboost na przednim pasie może padł. A może czujnik ciśnienia doładowania jak i już zacinająca się zmienna geometria turbiny. Opcji jest dużo. Co do odpalania - jakie sa korekty wtrysków ? i EGR. Z dużą ilością Czarnego dymu - tez turbina ( daje za mało powietrza - zmienna geo ) i dlatego kłeby dymu. Może być tego nieszczelność w dolocie. Jak widzisz opcji jest sporo.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie

    Bawie się trochę w mechanike i egr jest całkowicie zaślepiony rurkę mam w bagażniku , jest dorobiona blacha i całkowicie wyciągnieta rurka i zakręcone dwie śrubki. co do sprawdzenia turbiny i ogólnie samochodu byłem u znajomego który ma komputer boscha za prawie 70 tyś zł prowadzi swój warsztat plus jest rzeczoznawcą i on mi wszystko sprawdzał, i mówił że w kompie nie ma śladu po dpf i egr, wtryski mają niemal idealny wykres, a turbina przeładowuje o ok 15 do 20 %. Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i powiedział mi że dpf jak i egr robił u kolegi z forum alfaholicy prawdopodobnie Tomek z krakowa ale nie jest pewny, więc po ocenach myślę że zrobił to jak najbardziej dobrze

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    jak przeładowuje to zawór overboost na przednim pasie może padł.
    Jak napisał pampik, możesz spróbować najpierw wymienić overboost. Ja miałem delikatne przeładowanie (5-8%), po wymianie overboosta wynosi max 2%. Cena nowego zaworu ok 200 zł.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie

    ok wrócę z nad morza to spróbuje go wyczyścić, bo w stilo jtd czyściłem i było git

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Jak ja słyszę te "komputery boscha za 70 tys" to od razu wpada uśmiech na twarz
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid1991x Zobacz post
    a turbina przeładowuje o ok 15 do 20 %
    To tragedia raczej. Ładnie po doopie dostaje. Może map sensor do wymiany?
    Jak Ci spec potrafił to zdiagnozować, a nie usunął usterki to faktycznie mu się ten komp za 70k przydaje

Podobne wątki

  1. Świeżak
    Utworzone przez lcs88 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 13:36
  2. Świeżak :)
    Utworzone przez Krzysztofu w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 17:27
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 21:35
  4. zaślepiony EGR
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 20:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory