Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 110 stopni na zegarku/brzęczenie na 4 i 5 biegu 2,4 JTD 10V

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 2.4 JTD, 2002 distinctive
    Postów
    4

    Domyślnie 110 stopni na zegarku/brzęczenie na 4 i 5 biegu 2,4 JTD 10V

    Witam mam dwa tematu do ogarnięcia w Belli
    Wiem, że temat był wałkowany czytałem wszystkie posty chyba możliwe ale stwierdziłem, że odświeżę z jednego powodu.
    Mianowicie Bella nie dogrzewała mi się cały czas wskazywało na budziku 70 stopni, gdy zatrzymywałem się na światłach temperatura malała do poniżej 70. Wymieniłem termostat bo stwierdziłem, że on jest za to odpowiedzialny. Po wymianie termostatu, zalaniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu układu przejechałem się i auto nagrzewa się do 110. Wentylatory nie pracują, ani jeden, ani drugi. Po odpięciu wtyczki do czujnika termostatu podczas pracy silnika załącza się najpierw jeden wentylator, a po jakichs 15 sek drugi i jest wichura totalna jak na "Twisterze" Gdy wepnę wtyczkę spowrotem wentylatory przestają pracować. Wyczytałem, żeby auto podpiąć do kompa, zakupiłem ELM327 program multiecuscan i wczoraj zrobiłem testy nagrzałem auto pojeździłem i temperatura na zegarku w kabinie doszła do 110 przy czym w komputerze pokazywało 88.7 kiedy zatrzymałem się i dałem silnikowi popracować na biegu jałowym temperatura jaką wskazywał komputer spadła do 87 i miała lekkie skoki rzędu 1 stopnia. I mam zagwostkę czy nie martwić się wskazaniem "budzika" i czy moźna coś z tym zrobić bo trochę sie tym martwię. Dodam jeszcze, że gdy temperatura na budziku dojdzie do jakichs 95 stopni przez chwilę temperatura nie rośnie tylko stoi w miejscu wwygląda to tak jak by termostat się otwierał w tym momencie i puszczał obieg na chłodnice dlatego przez chwile temp stoi po czym zaczyna wzrastać. Przyznam, że nie sprawdzałem w tym momencie jak to wygląda na komputerze, ale komputer w zasadzie po nagrzaniu wskazuje podręczikową wręcz temperaturę Dodam, że jest to Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V 2002r.

    I rzecz kolejna z którą chciałbym powalczyć ale nie mam pojęcia od czego zacząć. Otóż kiedy jadę i zmieniam biegi od 1,2,3 przy dodaniu gazu nic nie słychać auto przyspiesza, podczas wrzucenia 4 biegu podczas dodania gazu słychać jakiś taki metaliczny dzwięk jak by coś o coś tarło coś w rodzaju zużytego łożyska hmm coś w rodzaju zagłuszonego dosyć mocno dzwięku pracy pralki frani z tym ten dźwięk mi się kojarzy dodam, że podczas wrzucenia 5 biegu jest tak samo, gdy puszczę z gazu dzwięku już nie słychać. Podczas postoju na luzie przy normalnej swobodnej pracy silnika bez dodawania gazu, gdy wcisnę sprzęgło (co prawda nie słychac tego dzwięku) ale auto staje się cichsze, gdy puszcze sprzęgło auto odrobinę bardziej hałasuje ale to nie jest już ten dźwięk "pralki frani" bardziej bardzo delikatny i w sumie nie glosny czy to normalne? Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje rozwiązania problemu. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź

  2. #2
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam identyczną sytuację po wymianie termostatu - na budziku mam 105 stopni w normalnej jeździe, 110 jak jadę 200 z butem w podłodze. Komputer pokazuje odpowiednio 88-89 i 90-92. Przejechałem raz A1 z Gdańska do Grudziądza z logami temp., włączenia wiatraków itd. i sprawdziłem potem co i jak - wszystko śmigało jak w podręczniku.

    Gdybym miał zgadywać, to czujnik w termostacie (zamienniku) podaje nie do końca takie wartości jak powinien na zegar. Na upartego można kupić nowy czujnik, ORI, a nie zamiennik i powinno być ok. Albo pożyczyć od kogoś, komu działa i przełożyć do sprawdzenia czy sytuacja się unormuje.

    Co do pkt. drugiego to Ci raczej nie pomogę, ale... dwumas?

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 2.4 JTD, 2002 distinctive
    Postów
    4

    Domyślnie

    Właśnie moje przypuszczenia względem tego czujnika są takie same kurcze niestety szkoda, że nie mam starego tromostatu chociaż nie wiem czy tam czujnik był wykręcany bo nie było na nim nakrętki tak jak w nowym. Dodam, że termostat jaki teraz zakupiłem to termostat Verneta. Cóż kolego jersey obadam sytuację z wymianą czujnika tutaj będę potrzebował pomocy kolegi ale już ofiarował swoją pomoc. Podzielę się wynikami badań

    Co do drugiego punktu to mój pierwszy diesel i nie wiem czym dokładnie obdjawia się padnięty dwumas będę musiał poczytać. Ale niczego nie można wykluczać dziękuję Ci za odpowiedź

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar ajdacho
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Olkusz okolice
    Auto
    156/SW 1.9 JTDm 16V FL 2004 GIUGIARO DESIGN
    Postów
    649

    Domyślnie

    mam tak samo po wymianie chłodnicy i termostatu 110 stopni na budziku
    wentylator pracuje przy ok. 90 stopni ciagle podczas jazdy
    a na dodatek brak ogrzewania
    odpowietrzałem na chłodnicy i na kolektorze tą śrubka na imbus
    i nadal brak ogrzewania,jest jeszcze gdzieś jakis odpowietrznik???
    czy mechanior mógł pomylić jakieś wężyki na termostacie?

    WŚCIEKŁY ZA PODZIAŁ NA FORUM



  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Problem 2 to chyba łożyska na wałku biegu 4/5.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 2.4 JTD, 2002 distinctive
    Postów
    4

    Domyślnie

    Orientujesz się kolego może w kosztach takiej naprawy? Nie dodałem wcześniej, że na piątym biegu rusza mi się lewarek po dodaniu gazu i puszczeniu nogi z gazu.

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4 JTD szarpie na biegu jałowym po rozgrzaniu do 90 stopni
    Utworzone przez Spaceone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 16:17
  2. dziwne brzęczenie
    Utworzone przez fmistrz w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-07-2013, 20:25
  3. drgania/brzęczenie gałki na 4 i 6 biegu (1.9 JTD 16V)
    Utworzone przez pawciu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 21:26
  4. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 16:43
  5. Stukanie i Brzęczenie
    Utworzone przez enzo_pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-10-2010, 22:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory