Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Kolejnośc dokręcania kolektora ssącego, Pokrywy-obudowy wałków rozrządów 2.4 JTD 20V

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie Kolejnośc dokręcania kolektora ssącego, Pokrywy-obudowy wałków rozrządów 2.4 JTD 20V

    Witam! Przymierzam się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów i Potrzebuje jakiejś ściągawki w jakiej kolejności dokręcać śruby kolektora ssącego i Pokrywy zaworów Silnik 2.4 2JTD 20V szukałem w e-larnie ale nic nie znalazłem w jakiej kolejności dokręcać pomoże ktoś? Pozdrawiam

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To w jtd do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów kolektor musisz odkręcać?
    Poza tym jeżeli chcesz to tak profesional zrobić to Ci jeszcze potrzebny klucz dynamometryczny i momenty. Sama kolejność to nie wszystko. Do takich prostych rzeczy ja się nigdy nei posiłkowałem schematami i momentami. Po prostu przykręcasz naprzemiennie (tak żeby rozkładać siłę na powierzchni). I każdą śrubę przynajmniej trzy etapowo.
    Moment i kolejność to jest istotna przy głowicy, skrzyni, sprzęgle itp. Pokrywa zaworów czy kolektor dolotowy to nie są tak precyzyjne i istotne elementy.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę że to nie bedzie proste, ponieważ to nie jest sama pokrywa. Aby ją zdjąć trzeba odkręcić sporo elementów m.in. wtryski, swiece żarowe i zdjąć rozrząd, ponieważ w tym deklu zabudowane są wałki.
    Kolektor ssący:
    M8- 25 Nm
    M6 - 8-10 Nm
    Nie znalazłem wartości dla pokrywy, ale jak będę miał czas to poszukam wieczorem, o ile mnie ktoś nie uprzedzi.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Aby ją zdjąć trzeba odkręcić sporo elementów m.in. wtryski, swiece żarowe i zdjąć rozrząd, ponieważ w tym deklu zabudowane są wałki.
    Niezła masakra..... a wydawałoby się że rzędówka jest prostsza....

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...c95b8c2aaa5cc7

    Pod powyższym linkiem masz pogląd na to jak to wygląda w relacji kolegi @Sdero. Co prawda jest 1.9 16V ale to raptem różnica jednego garka .
    Ciebie oczywiście nie interesuje całość tej relacji (wymiana popychaczy etc).
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To ja w 159 tez będę miał taką rzeźnię???? Do grobu mnie wpędzi ten djezel. Trzeba będzie to pchnąć za nim zacznie mi przeciekać uszczelka pod deklem

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ano Marek jak to powiadają... Nie miała baba kłopotu kupiła sobie...Diesla
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Coś wam się pokićkało z tym deklem. Żeby wymienić uszczelke pod pokrywą zaworów nie trzeba odkręcać kolektora ssącego...
    Pozwolę sobie wkleić linka od kolegi Kaac'a
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...cf3_150km.html
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 07-09-2014 o 16:42
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Gonzo porównaj o jakim silniku mowa w temacie a jaki jest w twoim linku.
    Natomiast ja nigdzie nie piszę, że trzeba do tego wywalać kolektor ssący.
    Natomiast jeśli go nie czyścił w środku nigdy to przy operacji wymiany uszczelki będzie miał dużo prościej.

    Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 07-09-2014 o 17:08
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    Właśnie już zdemontowałem pokrywę zaworów i nie jest to aż tak uporczywe, i nie trzeba demontować kolektora ssącego do demontażu pokrywy zaworów, oczywiście trzeba rozrząd rozpiąć, wtryski wyjać to jasna sprawa. Wtryski i tak przy okazji musiałem zdemontowac bo zawoziłem do Stalowej do Boscha. Najgorzej było z kolektorem ssącym bo na początku podejrzewałem że wyjdzie jak zdemontuje pompe ciśnieniową, ale się przeliczyłem na kolektorze jest taki odlew na samym rogu który uniemożliwia demontaż kolektora ssącego bez demontażu całej łapy-obudowy podtrzymującej pompę ciśnieniową. Żeby zdemontować łapę podtrzymnującą pompę trzeba również zdemontować pompe wspomagania bo zasłania demontaż jeden śruby a do tego trzeba też zdemontować cała łapę na której montuje się napinacz, napinacz rozrządu i alternator;/ dostep słaby ale w miare możliwości i sprytności poszło nieźle. Klucz dynamometryczny posiadam odpowiedni jak i autodate także momenty mam do wszystkiego tylko nie mogłem znaleźć kolejnośći przykręcania. Czyli dokręcać tak jak się zazwyczaj dokręca na krzyżaka? Niby to nie głowica ale boje się zeby znów mi się nie pociło koło vacum pompy chce już wszystko solidnie poskładać

Podobne wątki

  1. Zamiana kolektora ssącego z 2.5 na 3.0
    Utworzone przez h0se166 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 09-04-2018, 18:33
  2. Demontaż kolektora ssącego 1.9 jtd
    Utworzone przez morek100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 14:53
  3. Pokrywy łożysk wałków rozrządu.
    Utworzone przez arex w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 20:15
  4. [159] uszczelka kolektora ssącego
    Utworzone przez grzechu7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 19:43
  5. Demontaż kolektora ssącego JTS
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 15:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory