Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zawieszenie tył Sportwagon - zamiana z Nivomatu

  1. #1
    Bienio
    Gość

    Domyślnie Zawieszenie tył Sportwagon - zamiana z Nivomatu

    Witam.

    Dopatrzyłem się kilka dni temu, że mam w swoim SW na tylnej osi dwa różne amortyzatory. Jeden Nivomat, a drugi Bilstein B4. Po podniesieniu samochodu okazuje się, że po stronie Bilsteina sprężyna ma jakieś 3 cm luzu. Można sobie nią bez problemu poruszać. Musiał się komuś zepsuć Nivomat i założył zwykły amortyzator do Nivomatowych sprężyn, które są za krótkie.
    Chciałbym teraz wymienić całość, żeby jakoś trzymało się to kupy. Dzwoniłem już do kilku speców od zawieszeń i wszyscy polecają mi amory Bilsteina B6, ale każdy mówi, że mam sobie dopasować sprężyny.
    Pytanie moje brzmi. Robił ktoś już może taką podmiankę i mu się to udało?? Jakie sprężyny zastosować, żeby tył nie stał tak wysoko, jak na poniższym zdjęciu (pozwoliłem sobie skopiować z innego forum - tak wygląda po wymianie z Nivomatu na standardowe sprężyny)

    Ostatnio edytowane przez Bienio ; 23-02-2009 o 20:15

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz niżej to B8 i sprężyny czerwone Eibach'a, a jeżeli chcesz normalnie, a w miarę sztywno to sprężyny standard, a amory B6. Łączenie B6 ze sprężynami czerwonymi Eibach to pomyłka bo B6 są przeznaczone do standardowych sprężyn, a nie obniżanych (jak niektórzy zakładają) i amorki mogą dużo szybciej polecieć.

  3. #3
    Bienio
    Gość

    Domyślnie

    Jakby kolega mógł mi podpowiedzieć, gdzie tego czerwonego Eibacha na tył do SW można znaleźć? Bo w tym cały problem tkwi, ze nie mogę się nigdzie doszukać.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bienio Zobacz post
    Jakby kolega mógł mi podpowiedzieć, gdzie tego czerwonego Eibacha na tył do SW można znaleźć? Bo w tym cały problem tkwi, ze nie mogę się nigdzie doszukać.
    Najlepiej jakbyś znalaz łcały komplet sprężyn od wersji SportPack. Wtedy było by ok.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja mówię o czerwonym Eibach'u a nie komplecie sportpack'a!

    ---------- Post dodany o godzinie 22:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:53 ----------

    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...ne_eibach.html


    Sprężyny sportowe - Alfa Romeo 156 1,9 JTD (562360623) - motoAllegro
    te nie wiem czy to eibach

  6. #6
    Bienio
    Gość

    Domyślnie

    Pozostaje pytanie, czy do SW można założyć takie same, jak do sedana?

    Kilka pytań do kolegi bosniak_sg:
    Rozumiem, ze masz u siebie w Sportwagonie zestaw czerwonego Eibacha na przód i tył?? Taką już kupiłeś, czy dokładałeś? Wysokość tyłu Ci odpowiada? Nie ma chyba takiej lipy, jak na tym zdjeciu co umiescilem??
    Ostatnio edytowane przez Bienio ; 23-02-2009 o 22:30

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Moja taka już kupiłem w niemczech, wszystkie detale miała powbijane do briefu, albo na odzielnych papierach TUV i jest z 3 razy niżej.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bienio Zobacz post
    Pozostaje pytanie, czy do SW można założyć takie same, jak do sedana?
    Sportwagon ma inne sprężyny niż sedan. Tzn. pewnie się da założyć sedanowe do SW, ale przypuszczam, że tył będzie za nisko wtedy siedział (ostatecznie tył w SW jest jednak cięższy). Z tego co wiem, to właśnie sprężyny są jedyna różnicą w tylnym zawieszeniu pomiędzy SW a sedanem (bo amortyzatory, wahacze itd. są takie same).
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  9. #9
    ***mach***
    Gość

    Domyślnie

    zrobiłem dokładnie to samo to znaczy wymieniłem zawieszenie z nivomatu na standard. Trzeba wymienić sprężyny i amory. spreżyny standardowe maja jeden zwój więcej niż do nivomatu. Nie da się dokupić samego aortyzatora tylko cały McPerson za 2000zł dlatego lepiej wymienic obie strony na standard. Podnosząc tył, pójdzie ci strasznie przód w dół więc będziesz musiał też zająć się przodem. Jeśli chcesz spręzyny oryginalne nowe do sw to mam takie do sprzedania. Założyłem je do samochodu i jak sie okazało że nie pasują do moich amorów to sciągnąłem więc są prawie nowe.

Podobne wątki

  1. Zamiana JTD na 3.2 V6
    Utworzone przez tomSRT w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2015, 09:48
  2. [155] Zamiana 2,0 16V na 8V
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 12:43
  3. Zamiana 166 JTD na 159 JTD (1.9 czy 2.4?)
    Utworzone przez cromik w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 16:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory