Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Selespeed

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie Selespeed

    Witam.

    Czy może ktoś kiedyś bawiła się w uszczelnienie aktywatora ?? Mam dosyć spory wyciek, jeszcze dokładnie nie zlokalizowany ale na pewno cieknie z aktywatora (mokra skrzynia od góry). Nie wiem czy nie będzie to siłownik sprzęgła.
    Prosiłbym o jakieś porady, wskazówki (np. jakie uszczelnienie zastosować) osoby które podchodziły już do takiego tematu.

    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

    Brak prefiksu, uzupełnic profil
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 06-02-2009 o 20:41

  2. #2
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    na początek uzupełnij profil- będzie łatwiej udzielić odpowiedzi

    Słyszalem, że w początkowych egzemplarzach AR z selespeed, moduł ten lubił pękać i olej z aktywatora przedostawał się do skrzyni - wtedy do wymiany był cały moduł.(to najgorszy scenariusz).Ja swoja AR kupiłem z uszkodzonym selespeedem (zatarla sie pompka) po tym jak spadł wąż ciśnieniowy i wywaliło cały olej.
    Jedno jest pewne, że bez rozbiórki się nie obędzie.Moim zdaniem i tak największym kłopotem będzie znalezienie człowieka, który się na tym zna i nie spuści Cie po brzytwie z textem "całość do wymiany" (a to specjalność ASO)
    "Na oko" trudno tu cokolwiek wyrokować.Rozumiem, ze skoro masz wyciek to dolewasz oleju do modułu?? Skrzynia pracuje?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm QV-Line TCT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    Witam.

    Czy może ktoś kiedyś bawiła się w uszczelnienie aktywatora ?? Mam dosyć spory wyciek, jeszcze dokładnie nie zlokalizowany ale na pewno cieknie z aktywatora (mokra skrzynia od góry). Nie wiem czy nie będzie to siłownik sprzęgła.
    Prosiłbym o jakieś porady, wskazówki (np. jakie uszczelnienie zastosować) osoby które podchodziły już do takiego tematu.

    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

    Brak prefiksu, uzupełnic profil
    Witam. Wbrew pozorom aktywator selespeeda nie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem ,niestety aby zdiagnozować wyciek trzeba go będzie zdemontować ( nie jest to trudne kilka śrub i po robocie ) kłopotem jest dostępność jego podzespołów.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał Homer155 Zobacz post
    Witam. Wbrew pozorom aktywator selespeeda nie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem ,niestety aby zdiagnozować wyciek trzeba go będzie zdemontować ( nie jest to trudne kilka śrub i po robocie ) kłopotem jest dostępność jego podzespołów.
    No dokładnie z demontażem nie będzie problemu. Generalnie chodzi o to, czy ktoś to juz uszczelniał i czego używał, zresztą i tak wszystko zależy od miejsca wycieku (ruchome czy nie) Auto oczywiście śmiga, tylko te ostatnie mrozy trochę dały sie we znaki selespeed'kowi. Owy wyciek mam juz pewnie od jakiś 3 lat i wystepuje on właśnie podczas niskich temp. zewnętrznych. Po prostu któreś uszczelnienie twardnieje i puszcza. Zaznacze ze od wiosny do jesieni jest ok i nie ma praktycznie żadnych ubytków płynu.

    Dzieki za odpowiedzi, czekam na kolejne
    Pozdrawiam

  5. #5
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    poszukaj fachowców od hydrauliki ,naprawa siłowników od koparek itp. Ja dobierałem uszczelki w takim warsztacie.

  6. #6
    trek
    Gość

    Domyślnie

    może podjedź na Arkuszową na diagnostykę, chłopaki jakiś czas temu przerabiali selespeed;a na manual'a !

    http://arkuszowa2a.pl/projekty.php?c=7

    pewnie coś Ci doradzą

    TrEk

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał trek Zobacz post
    może podjedź na Arkuszową na diagnostykę, chłopaki jakiś czas temu przerabiali selespeed;a na manual'a !

    http://arkuszowa2a.pl/projekty.php?c=7

    pewnie coś Ci doradzą

    TrEk
    ok.
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi, za tydzień będziemy to ogladać z kolega Pablo. (tzn. głównie on ) i zobaczymy skąd ten wyciek i co da sie z tym zrobić. Ewentualnie odwiedzi sie jakis sklep z hydraulika siłową. mam nadzieje ze nie bedzie wiekszych problemów.
    Jesli chodzi o Arkuszową to wole sobie odpuścić.
    Pzdr.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał czarek99 Zobacz post
    poszukaj fachowców od hydrauliki ,naprawa siłowników od koparek itp. Ja dobierałem uszczelki w takim warsztacie.
    A z którego miejsca miałeś wyciek ?? Dużo problemu sprawiło Ci wydłubanie starych uszczelnień i zamontowanie nowych??? I czy po wymontowaniu i zamontowaniu aktywatora musiałeś jechać na egzaminer w celu jego kalibracji, czy obyło sie bez tego ??

    Pzdr.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    A wiec pochwale się, że problem rozwiązany. Trwało to trochę ale udało sie. Aktywator uszczelniony (lało sie z siłownika sprzegła a przede wszystkim z wybieraka prosto do skrzyni (było tam prawie 5 litrów płynu (olej+płyn hydrauliczny))). Obecnie wszystko działa jak trzeba, wydaje mi sie ze nawet zmiana biegów trwa szybciej (pewnie w końcu trzyma tam prawidłowe ciśnienie i nie nadwyręża sie juz przez to pompa).
    A wszystko dzięki mojemu SUPERMECHANIKOWI, który to rozebrał, złożył odpowietrzył i ustawił bez użycia jakiegokolwiek komputera czy examinera (zaznaczę, że robił to wszystko po raz pierwszy).

    pzdr.

    ps.
    Wielkie dzieki dla Pablo za trafną diagnozę a także za sprawny i rzetelny serwis !!!!!
    Ostatnio edytowane przez Slom ; 25-02-2009 o 12:03

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-08-2021, 13:00
  2. AR 147 2.0 selespeed
    Utworzone przez asiunia84 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2013, 14:14
  3. 156 2,0 TS selespeed
    Utworzone przez postern w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 07:02
  4. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  5. Selespeed
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 23:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory