Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Przekaźniki w komorze silnika

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie Przekaźniki w komorze silnika

    Witam,
    Wczoraj ponownie miałem problem z brakiem paliwa.
    Objawy tak jak ostatnio czyli brak paliwa w układzie pompa nie pracuje.
    Troche pogrzebałem przy przekaźnikach i działa.

    Pytanie następujące?
    W komorze silnika na grodzi pod plastikową osłoną znajdują się u mnie 3 przekaźniki jakiś kabel zaślepiony jakby złącze jakieś diagnostyczne oraz dwa bezpieczniki.
    Szukałem w manualu ale nie znalazłem. Może ktoś wie który przekaźnik jest od czego?
    Wszystkie 3 są takie same 12V 30A.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wg instrukcji, dział 'electric system diagnosis' - fusebox - fuses and relays in engine compartment (position B ) - strona 14
    przekaźnik główny
    przekaźnik pompy paliwa
    przekaźnik elektrozaworu wariatora
    każdy z nich 30A 12V

    na stronie 12-ej jest rysunek z przekaźnikami na ścianie grodziowej dla Gtv

    verdebiancorosso

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie

    A dla silinika 2.0 TB? Bo wariatora nie mam a mam 3 przekaźniki.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Mea culpa zaślepiony swoim pięknym TS'em patrzyłem nie tam, gdzie powinienem
    przekaźnik główny (main)
    przekaźnik drugiego rzędu (secondary) z niego zasilanie idzie do głównego
    przekaźnik pompy paliwa

    Zasilanie do Immo jest osobno po kluczyku, może tam też poszukaj.

    verdebiancorosso

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie

    Problem dalej nie rozwiązany.
    Wymienione na nowe przekaźniki 3 szt w komorze silnika. Cyka środkowy oraz lewy patrząc stojąc przed silnikiem.
    Pompa po podłączeniu na krótko nie daje oznak życia. Po przekręceniu zapłonu nie pojawia sie żadne napięcie na wtyczce pompy paliwa. Czujnik bezwładnościowy jest wciśnięty.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Futrzak Zobacz post
    Problem dalej nie rozwiązany.
    Wymienione na nowe przekaźniki 3 szt w komorze silnika. Cyka środkowy oraz lewy patrząc stojąc przed silnikiem.
    Pompa po podłączeniu na krótko nie daje oznak życia. Po przekręceniu zapłonu nie pojawia sie żadne napięcie na wtyczce pompy paliwa. Czujnik bezwładnościowy jest wciśnięty.
    Przekaźnik pompy paliwa S12a jest załączany przez sterownik silnika i opisu przedstawionego przez Ciebie wynika, że załącza się przekaźnik główny S41 oraz wtórny S42.
    Oczywiście pompa po podaniu bezpośrednio napięcia musi działać.
    Schematy elektryczne z opisami oczywiście są w instrukcji serwisowej Vol3.pdf str 547.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Futrzak
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wojkowice
    Auto
    GTV 2.0 V6 TURBO oraz VW Passat 2.8 V6 30V 4motion
    Postów
    110

    Domyślnie

    dodatkowe ustalenia są taki iż komputer nie pokazuje żadnych błędów. Po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie na wtyczce pompy paliwa.
    Przekaźniki które wcześniej były to były 30a teraz mam 20/30A czy to ma znaczenie?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Futrzak Zobacz post
    dodatkowe ustalenia są taki iż komputer nie pokazuje żadnych błędów. Po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie na wtyczce pompy paliwa.
    Przekaźniki które wcześniej były to były 30a teraz mam 20/30A czy to ma znaczenie?
    Przekaźniki pewnie są dobre, a lampka "Code" gaśnie (ten symbol kluczyka)? - jeśli nie gaśnie to ECU jest zablokowane i nie poda napięcia na pompę benzyny.
    Szkoda, że w programie diagnostycznym multiecuscan dla V6TB brak jest przydatnej zakładki Testy (dla pozostałych jest) - bo tam można zasterować przekaźnik pompy paliwa.

Podobne wątki

  1. Myszy w komorze silnika
    Utworzone przez uldyn w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 19:27
  2. Co to za element w komorze silnika?
    Utworzone przez drift-r w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-05-2012, 20:09
  3. Pozar w komorze silnika
    Utworzone przez XARD w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 15:15
  4. [147] - Plus po stacyjce w komorze silnika...
    Utworzone przez lukasz166 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 05:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory