Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Jakby się coś zacierało przy dodawaniu gazu i skręcie - JTDm 16V + sprzęgło ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie Jakby się coś zacierało przy dodawaniu gazu i skręcie - JTDm 16V + sprzęgło ?

    Małe pytanie.
    Z samego rana gdy odpalam auto jest cisza ładnie pracujący silnik. Po około 2 minutach gdzie wszystko zaczyna pracować nagle słuchać dziwny dźwięk "rzępolenia" jakby się coś zacierało gdzieś. Dźwięk nasila się przy zwiększaniu obrotów i skręcaniu kołami. Hmmm po chwili czyli dobrze rozgrzanym motorze już wszystko jest oki. I o co tu chodzi ?

    Mam jeszcze jedno ciekawe zjawisko chodzi o sprzęgło.
    Podczas wciskania mam wrażenie że nie idzie płynnie a tak jakby skacząco łapie - tak jak zła linka w rowerze od hamulców która niezbyt dobrze naciągnięta lapie hamulec z przerwami. Zastanawiam się co jest nie tak bo sprzęgło chodzi naprawdę bardzo ciężko (ale to chyba norma bo ile razy alfa jeździłem nigdy nie szło lekko ) jest tak zarówno przy puszczaniu jak i wciskaniu sprzęgła.

    Co wam przychodzi na myśl w związku z powyższym ??
    Była 145 JTD ES 00r.
    Była 159 JTDm 16V 06r. boX
    Jest Czarna zaraza 159 ViR-r

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Co do sprzęgła - wymień płyn i odpowietrz układ wysprzeglika (trzeba wyciągnąć podstawę akumulatora) - koszt śmieszny a czasem daje super efekty.
    Tak samo sprawdź sprężynę pod pedałem - pewnie brakuje którejś plastikowej prowadniczki.
    U mnie po uzupełnieniu plastiku przy sprężynie + wymiana płyny wysprzęglika(płyn hamulcowy) sprzęgło chodzi idealnie miękko w całym zakresie.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o dodawanie gazu to rozumiem że masz na myśli ruszanie na skręconych kołach (albo skręcanie przy ruszaniu). Jeżeli wtedy słyszysz chrobotanie, to sprawdź przegub zewnętrzny - ja mam podobny objaw i prawdopodobnie to jest kwestia właśnie przegubu (osłona gumowa mogła strzelić + wylazł smar + dostał się syf). Ja w środę jadę do mechanika i zobaczymy co z tym będzie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Pompa wspomagania do sprawdzenia jak i zbiorniczek płynu.

    Zadymił diesel!

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post
    sprawdź przegub zewnętrzny - ja mam podobny objaw i to jest kwestia właśnie przegubu.


    Zadymił diesel!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    chyba własnie stawiam na pompę od wspomagania. Przeguby są oki ale w 145 potrafiłem wymieniać przeguby co pół roku coś było nie tak, że ciągle je zrywało ale to dawne dzieje

    Sprawdzę ten płyn i zbiorniczki bo może coś faktycznie na rzeczy jest. No i te sprężynki.
    Apropo tych sprężynek to nie było tak że jak się coś z nią stanie to później komputer sprzęgła nie widzi i auta z sprzęgłem sie nie da odpalić tylko z hamulcem trzeba ?? - to takie moje przemyślenie bo gdzieś o tym kiedyś słyszałem nawet nie wiem czy nie od kolegi z bliźniaczej 159
    Była 145 JTD ES 00r.
    Była 159 JTDm 16V 06r. boX
    Jest Czarna zaraza 159 ViR-r

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał loco145 Zobacz post
    Apropo tych sprężynek to nie było tak że jak się coś z nią stanie to później komputer sprzęgła nie widzi i auta z sprzęgłem sie nie da odpalić
    Czasem połówka tej sprężyny pęknie i pedał już tak żwawo nie odbija, przez co czujnik nie łapie sygnału i wtedy możesz odpalać auto bez wciskania czegokolwiek. Z wrzuconym biegiem jest to niekiedy nawet niebezpieczne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 20:51
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 16:54
  3. Dym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez nowy147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 21:53
  4. gwiżdże przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 08:50
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory