Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Falowanie obrotów - dziwne, okresowe zachowanie [1.8TS]

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie Falowanie obrotów - dziwne, okresowe zachowanie [1.8TS]

    Cześć wszystkim,

    Samochodzik z silniczkiem 1.8 Twin Spark. Ostatnio zauważyłem u siebie dziwne falowanie obrotów na biegu jałowym, które zachowuje się bardzo okresowo. Nagrałem wszystko co potrafiłem programikiem AlfaOBD Demo, wykres który najepiej to przedstawia:


    Jest to dość rościągnięte w czasie, okres jednego wahnięcia to około minuty. Niestety pozwala na nagranie tylko 4 parametrów na raz, więc nagrałem jeszcze wiele innych parametrów w kolejnych próbach (target idle speed, Injection time, Injection time correction itd) - silnik cały czas zachowywał się tak samo, tu cały katalog:
    https://www.dropbox.com/sh/qwbpogns8...U8YRK0B5a?dl=0

    Silnik całkowicie ciepły, po jeździe. Na zimnym zachowuje się podobnie
    Co może być przyczyną? Gdzie szukać dalej?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_2014-10-22-20-08-46.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	51.4 KB
ID:	149003  
    Ostatnio edytowane przez ddudek ; 27-10-2014 o 09:11

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Moje typy.
    - sonda, przeływka, nieszczelny dolot, brudna przepustnica, przewody podciśnieniowe doprzepustnicy nieszczelne, odma, słaby akumulator, cewki, świece.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    "Rozumim" ;-)
    Swiece wymienione 2mies temu komplet oryg ricambi originali, tak wiec to odrzucam.

    Cewki i kable rozebrane i przeczyszczone styki. Jedna z cewek wczesniej wymieniona gdy wyrzucal blad misfire. Tak wiec cewki rowniez przerzucam na koniec listy.

    Przeplywka - test do odciecia zrobiony, na AlfaObd pokazal ok 399 kg/h, na innym interfejsie wyszlo po przeliczeniu troche wiecej - tak wiec wydaje sie byc ok.

    Zdejmowalem ostatnio dolot aby zajrzec do przepustnicy - wydaje sie byc calkiem czysta, ale przeszoruje dla pewnosci jak bede mial chwile.

    Tak wiec plan na teraz: wyszorowac przepustnice i przemyc przeplywke (profilaktycznie). Ale mam watpliwosci czy to aby na pewno pomoze.

    Co do nieszczelnosci - nie widac, zrobie jeszcze test psikajac plakiem i sprawdzajac czy nie powoduje to wahan obrotow (przy okazji - moze lepiej uzyc brake cleanera aby nie wysmarowac silnika plakiem?). Jedna rurka odmy niedawno wymieniona.

    Jakies inne sugestie/pomysly? Troche slabo widzi mi sie wymienianie wszystkich elementow po kolei. Wolalbym rowniez sam to zrobic, bo glowe mam na karku, a nie mam zaufanego i wolnego mechanika pod reka. A reszta wymieni mi najpierw pol silnika, skasuje za robote a pozniej rozlozy rece i powie ze te silniki tak maja. Poza tym, wolę również przy okazji poznać stan silnika, ma chodzić tip top.

    Mam wrazenie ze silnik pali troche wiecej - na krotkiej trasie spalil mi 9l/100 przy bardzo spokojnej jezdzie, choc komputer pokazal sporo mniej (7.5l). Mozliwe ze to blad pomiaru - czy w razie zlej mieszanki komputer pokaze zwiekszone spalanie?
    Ostatnio edytowane przez ddudek ; 28-10-2014 o 12:37

  4. #4
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Ja mialem falowania i sprawdziłem wszystko to co napisałem wcześniej a na końcu wymieniłem akumulator. Nie sądziłem, że tak bardzo to wplywa na zachowanie wolnych obrotów - szczególnie po wysprzegleniu.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    (...) Nie sądziłem, że tak bardzo to wplywa na zachowanie wolnych obrotów - szczególnie po wysprzegleniu.
    OK, w takim razie do sprawdzenia - da się zdiagnozować jego stan nie wymieniając akumulatora? Mam interfejs OBD, znajomy ma jakiś kombajn jeśli to pomoże.

    Dobra, dopieszczania silnika ciąg dalszy - wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację, zmiana jest taka że w/g danych z obd przepustnica jest otwarta w mniejszym stopniu na jałowym (wcześniej w okolicy 2 stopni, teraz 1 z groszami). Niemniej reszta została tak samo.

    UPDATE:
    Dobra, wyszedłem na zewnątrz podczas monitorowania danych i wyjaśnił się powód tego drastycznego spadku obrotów co niecała minuta - włącza się w tym momencie pierwszy wentylator. Czy może mieć to związek z akumulatorem / niskie napięcie / alternator, czy to raczej normalne zachowanie?

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT II
    Postów
    10

    Domyślnie

    Jak zrobić adaptację przepustnicy? Ja mam skakanie obrotów co 3 sekundy z 800 na 1500 na jałowym... Też szukam przyczyny i ciągle nic... Patrzyłem akumulator ma 12.5 a przy ładowaniu ponad 13V. Druga sprawa, czy istnieje drugi wentylator skoro włącz Ci się pierwszy? Myślałem, że jest tylko ten na chłodnicy.,..

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Po wlaczeniu wentulatora jest wiekszy pobor pradu. Dobry akumualator powinien sobie poradzic z takim spadkiem. Warto podjechac do warsztatu ktory ma przyrzad do pomiaru akumulatorow. Sprawdza I powiedza.
    Na fesie mozna jedynie napiecie sprawdzic, a to troche malo.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar trojan6
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.8TS
    Postów
    62

    Domyślnie

    ddudek, a czy auto zachowuje się tak samo na benzynie jak i na LPG? Czy występuje tu i tu te falowanie?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Zachowuje (*zachowywał) się tak samo przy przłączeniu na gaz i benzynie, ale - poczytałem sobie trochę na ten temat lpg i zrobiłem test. Przejechałem trasę w dwie strony z podobną dynamiką, raz na beznynie, raz na gazie. Komputer pokazał dwie zupełnie inne wartości średniego spalania: na benzynie ok 8.5, na gazie wyszło nawet 6.9, co się składa w jedno - gaz za dużo leje (zły przelicznik) i komputer zmniejsza czas wtrysków. Po przełączeniu na benzynę długoterminowa korekta jest przkłamana przez gaz, więc też jest bajzel i silnik nie chodzi dobrze. Przy jeździe wyłącznie na benzynie przez długi czas, było lepiej.


    *Ale więcej - przeczyściłem przepływomierz, czas operacji 15 minut, rezultat:
    - na biegu jałowym**: 9 kg/h -> 11 kg/h
    - do odcinki (7000rpm): 399 kg/h -> 422 kg/h
    - przyspieszenie 0-100km/h: 12 s -> 10.6 s (w końcu katalogowo!)
    Autko dużo lepiej ciągnie na niskich obrotach i jeździ się fantastycznie. Nie jeździło tak od zakupu, co jest dla mnie miłą niespodzianką i cieszy niesamowicie , a test do 100 jasno pokazuje że to nie tylko placebo. W końcu czuć że silnik chodzi zdrowo.


    Dalej mam wrażenie że występuje spadek gdy załącza się wentylator (nie sprawdziłem jeszcze tego dokładnie) co może faktycznie sugerować że trzeba pomyśleć o akumulatorze - dzięki za sugestię, to dobry trop. Ale za to silnik trzyma 850 obrotów bardzo równo. Wcześniej mimo że był blisko, to zawsze poniżej 850, i na wykresie widać że cały czas delikatnie opadały obroty, teraz jest cacy


    ** tu w przeciwieństwie do wykresu z wyłączoną sprężarką klimatyzacji, mierzone bezpośrednio przed i po.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar weronika_r
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT, 2004, 1.9 , 150K,
    Postów
    4

    Domyślnie

    Ja stawiam na wtryski, mieliśmy to samo i okazało się że jeden nie działa wcale, i pozostałe trzy nadrabiają!!!

    Pozdr

Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. Dziwne falowanie obrotów 2.0 16V TS
    Utworzone przez Aadams w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-08-2015, 03:50
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 22:36
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. [146] Falowanie obrotów i dziwne stukanie
    Utworzone przez Feler w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory