Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: System Failure, VDC system failure w 2.0 JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stęszew
    Auto
    AR 156 2.0 JTS 2002r.
    Postów
    8

    Domyślnie System Failure, VDC system failure w 2.0 JTS

    Witam wszystkich
    Mój problem polega na tym że jakiś czas temu wyskoczył mi błąd SYSTEM FAILURE GO TO DEALER migła kontrolka silnika, auto jechało normalnie bez spadku mocy itp. po podłączeniu pod komputer zero błędów, więc jeździłem dalej, problem się ponawiał a komputer nadal nie wykrywał błędów zauważyłem że termostat otwiera się przy 70 stopniach i gdzieś doczytałem że auto może wykryć długotrwałe niedogrzanie silnika i może wyskakiwać SYSTEM FAILURE więc wymieniłem termostat (400 zł) problem pojawiał się nadal a nawet zaczął się nasilać i dołączył do tego komunikat VDC SYSTEM FAILURE GO TO DEALER i znawu po podłączeniu komputera diagnostycznego nic zero błęów więc pojechałem na inny komputer i nadal nic zaliczyłem jeszcze jeden i nic na dodatek od 3 dni przy pojawieniu się komunikatu o VDC auto gaśnie i potrzebuje dłuższej chwili żeby zapalić raz zapalił się na stałe błąd trakcji ten pomarańczowy trujkącik ze strzałeczką dookoła zgasiłem silnik odpalił od razu a błą zniknął i po raz kolejny na kompie czysto, kostki od ABSu przeczyszczone i nadal nic.Może ktoś przerabiał podobny temat i może coś poradzić?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    systemów komputerowych w aucie masz chyba 6, popatrzyłes na błędy na tych systemach.
    błąd z VDC może oznaczać problemy z czujnikiem hamulca (ale wtedy na pewno jest w systemie ABS bład), tak miałem w giulietcie.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Lubuskie :)
    Auto
    AR 166 2,5 V6 AR 156 2,4 JTDm 20V
    Postów
    150

    Domyślnie

    Gdzieś w tematach jest jak można spróbować wyłączyć to "domowym" sposobem. Musisz poszukać....
    Z tego co pamiętam - Włączyć silnik, przekręcić kierownicę do oporu w lewo i w prawo, przejechać prosto z 30 metrów, zatrzymać się, postać chwilę nie wyłączając zapłonu.
    Niektórym pomagało już po pierwszym razie, niektórym po kilku.
    Przyczyną tego komunikatu może być również słaby akumulator.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stęszew
    Auto
    AR 156 2.0 JTS 2002r.
    Postów
    8

    Domyślnie

    Aku jest dobry bo w styczniu nowa centra,błędów nie było w żadnym z systemów ABS itd, jeszcze nie próbowałem wyłączać tego "domowym" sposobem ale tydzień temu w niedziele przeglądałem wszystkie bezpieczniki te w kabinie i przy akumulatorze wyciągałem po kolei i wkładałem bo wszystkie były ok, problem ustąpił żadnego błędu ani komunikatu do dnia dzisiejszego (jakieś 300 km) znowu zgaśł VDC system failure i nie chciał zapalić, dopiero po chwili zaskoczył, powtórzyłem operacje z bezpiecznikami i zobaczymy, właśnie szukam na allegro kabelka jakiś polski vag lub coś podobnego i będę diagnozował, dam znać jak coś znajdę.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat (jeśli wolno )
    Po uderzeniu w krawężnik lewym tylnym kołem -( bmw zajechało drogę ) pojawiło się bicie w okolicach 70km/h - po wyważeniu koła i zamianie z przednim bicie zniknęło ale pozostało takie ciche huczenie/dudnienie - na domiar złego po kilku km wyskakuje vdc system failure , bład C1505 - steering angle sensor. Żadne luzy na kole nie występują. Czy wystarczy ustawić zbieżność i skalibrować czujnik położenia kierownicy - np mes1.7 ???

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar PatrykNE
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ozorków (Łódź)
    Auto
    '07 ALFA GT BLACKLINE 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smelas Zobacz post
    Aku jest dobry bo w styczniu nowa centra,błędów nie było w żadnym z systemów ABS itd, jeszcze nie próbowałem wyłączać tego "domowym" sposobem ale tydzień temu w niedziele przeglądałem wszystkie bezpieczniki te w kabinie i przy akumulatorze wyciągałem po kolei i wkładałem bo wszystkie były ok, problem ustąpił żadnego błędu ani komunikatu do dnia dzisiejszego (jakieś 300 km) znowu zgaśł VDC system failure i nie chciał zapalić, dopiero po chwili zaskoczył, powtórzyłem operacje z bezpiecznikami i zobaczymy, właśnie szukam na allegro kabelka jakiś polski vag lub coś podobnego i będę diagnozował, dam znać jak coś znajdę.
    Ten komunikat poza wymienionymi wyżej przyczynami wyskakuje również kiedy jest problem z immobilajzerem. Wtedy właśnie samochód kręci bez problemu ale nie chce zapalić. Jest na forum cały temat o tej konkretnej sytuacji ale w skrócie chodzi o łączność kluczyka z okrągłą anteną wokół stacyjki. Jeżeli możesz odrzucić czujniki ABS przy kołach to ja bym się tym właśnie zainteresował bo u mnie też czasem ten błąd wyskakuje (w 99% przypadków podczas odpalania).

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    a masz prosto kierownice jak jedziesz na wprost ? jeżeli nie to trzeba zrobić zbieżność z przodu i ją skalibrować.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stęszew
    Auto
    AR 156 2.0 JTS 2002r.
    Postów
    8

    Domyślnie

    Problem rozwiązany już jakiś czas temu ale dopiero teraz pisze, okazało się że jakiś geniusz w serwisie alfy otwierał komputer i lutował ścieżki od immo i go nie zabezpieczył przyszła wilgotna pogoda i komp zaczął wariować, ścieżki poprawione komp zabezpieczony przed wilgocią i jak na razie działa prawidłowo.

Podobne wątki

  1. VDC Failure System.
    Utworzone przez demoniclooz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 18:30
  2. Immobiliser failure , vdc system failure
    Utworzone przez Kriss w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 21:52
  3. VDC/ABS System Failure AR 156 1.9.jtd
    Utworzone przez jokateam w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 14:31
  4. 147 EBD System Failure
    Utworzone przez Gaber w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-10-2011, 19:23
  5. SYSTEM VDC Failure i ABS Failure
    Utworzone przez patryk0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory