Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Różna szerokość opon

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź - Teofilów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Sky View, wcześniej Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD M-jet
    Postów
    594

    Domyślnie [156] Różna szerokość opon

    Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienie. Otóż wyobraźmy sobie sytuację, że mam 2 pary opon o takiej samej wysokości bieżnika ale o różnej szerokości: jedna para to 205/55/16 a druga 225/50/16. Różnica w średnicy jest prawie zerowa. I teraz rodzi się pytanie czy założyć szersze na przód, czy na tył? Dodam, że na 205/55 na suchej nawierzchni auto często traci przyczepność przy dynamicznym ruszaniu (zwiększona moc względem fabryki - oczywiście mówimy o JTDku). Na mokrym jest jeszcze gorzej. Ponadto na przodzie niebawem zagości zestaw Brembo więc siła hamowania także znacznie się zwiększy.

    Kombinował ktoś z szerszymi oponami na przedzie? Teoretycznie 'eksperci' odradzają taki manewr tłumacząc, że w zakrętach tył może zacząć uciekać. Ale do tej pory to jeśli coś mi uciekało w szybkim zakręcie to był to przód. Stąd pomysł na poszerzenie przodu.

    Wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno czterech opon szerszych i po sprawie. Ale posiadam dwie 205tki w bardzo dobrym stanie i fajnie by było je wykorzystać i dopiero potem dokupić 225tki do kompletu.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    jak masz vdc ja bym tak zrobił, że wąskie na tył inaczej bym sie troche bał reakcji tyłu że nagle zrobi 180 stopni

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź - Teofilów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Sky View, wcześniej Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD M-jet
    Postów
    594

    Domyślnie

    Cytat Napisał matias21 Zobacz post
    jak masz vdc ja bym tak zrobił, że wąskie na tył inaczej bym sie troche bał reakcji tyłu że nagle zrobi 180 stopni
    Oczywiście mam ESP.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Ja bym zakładał szersze na tył.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Przy lekkim tyle 156 lepiej mieć węższe w tym przypadku. Sprawdzone empirycznie - advan neova 235 na tyle w obecnych warunkach pogodowych sie uslizguje. 205 xr01 w średniej mieszance trzyma ładnie.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Już nieraz pisałem na forum, że zakładanie tak szerokich opon na felgę 16 nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia. Niby różnicy w obwodzie nie ma, ale taka guma bardzo pracuje na feldze (przeważnie 7 calowej) i jest wtedy efekt pływania. Poza tym większe opory toczenia, mniejsza dynamika z racji cięższej i szerszej gumy. W zasadzie nie widzę plusów i uzasadnienia takiego manewru.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Belfer ma dużo racji w tym co pisze o wrażeniu pływania na takim profilu opony. Od siebie napisze tyle że obecnie jeżdżę na 225/40/18 z przodu i 215/45/18 z tyłu wcześniej miałem 225/40/18 z przodu i tyłu. "specjaliści" których podajesz raczej nie jeździli przednionapędowymi Alfami. W Twoim przypadku zakładałbym szersze na przód i ani się nie zastanawiał. Jedyny plus wsadzenia szerszych opon na tył w FWD to wygląd i nic więcej.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź - Teofilów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Sky View, wcześniej Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD M-jet
    Postów
    594

    Domyślnie

    Tak też kombinowałem, że w przypadku 156 możnaby było taki myk zrobić. Zresztą wyczytałem też, że wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu. Ale obawiałem się tego o czym napisał Belfer. Ja chcę polepszenia trakcji, a nie efektu pływania. Auto ma się prowadzić pewnie i bezpośrednio.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bajon Zobacz post
    Ja chcę polepszenia trakcji, a nie efektu pływania. Auto ma się prowadzić pewnie i bezpośrednio
    To na pewno tego nie uzyskasz na 16'ach. Zrób szybką przesiadkę do kogoś znajomego np. na spocie kto ma 17'ki i 205 szerokość i juz zobaczysz jak duża jest różnica. Co nie znaczy że nie możesz sobie popóbowac ze swoimi oponami narazie i dać te szersze na przód. Sam jestem ciekaw bo tez zawsze pierwsze co to ucieka mi przód, zwłaszcza na "kolanku" na Włókniarzy przy Liściastej Ale czuje też jak na moich 16'tkach opony się aż "wałkują"

    Cytat Napisał Bajon Zobacz post
    Ponadto na przodzie niebawem zagości zestaw Brembo więc siła hamowania także znacznie się zwiększy.
    Rozumiem że będzie to wiercone ceramiczne Brembo z 6'cio tłoczkowymi zaciskami bo jeżeli nie to o 205'tki bym się nie martwił, dadzą radę

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź - Teofilów
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Sky View, wcześniej Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD M-jet
    Postów
    594

    Domyślnie

    17tek nie kupiłem ze względu na obniżone i dość twarde zawieszenie. Ale zdaję sobie sprawę, że większe kółko robi robotę
    Ja codziennie bawię się na końcu Dąbrowskiego jak przechodzi w Puszkina. 90 stopni zakręt i 3 pasy ruchu daja pole manewru do zabawy Mam czas do wiosny na podjęcie decyzji. Może poeksperymentuję
    Niestety jeśli chodzi o Brembo to będą tzw. małe 4-tłoczkowe.

Podobne wątki

  1. Różna temperatura z nawiewów
    Utworzone przez komome w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 17:27
  2. Alfa GT Jaka maksymalna szerokość opon!?!?
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-12-2012, 17:19
  3. Tarcie w kole - różna wielkość zacisków
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 08:25
  4. [Giulietta] Autoalarm, szerokość całkowita
    Utworzone przez wojttek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 09:49
  5. [GTV] Jaki model opon polecacie? Jaka maksymalna szerokość wejdzie na tylną oś?
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 28-12-2010, 00:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory