Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Tarcie w kole - różna wielkość zacisków

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie Tarcie w kole - różna wielkość zacisków

    Witam!

    Zmieniałem dzisiaj koła na zimowe, u wulkanizatora. Letnie miałem alu 16", zimowe stalowe 15". Po zmianie zauważyłem odgłosy tarcia z przedniego lewego koła. Wróciłem na warsztat, oba przednie koła zostały zdjęte, felgi sprawdzone. Okazało się, że po lewej stronie zacisk jest większy niż po prawej i stąd bierze się tarcie. Jeden z mechaników mówił, że miał alfę 156 i tam sytuacja była identyczna - fabrycznie montowane zaciski po lewej stronie były większe niż po prawej. Usłyszałem radę, żeby podjechać gdzieś do mechanika w celu delikatnego podpiłowania zacisku lub pojeździć 100-200 km (dać sie zetrzeć zaciskowi) - powinno minąć...

    Powiem sczerze, że jest to dla mnie nieco dziwne... Dodam, że felgi kupione jako używki od forumowicza, który używał ich w 156...

    Co o tym sądzicie? Faktycznie w alfach montowali zaciski różnej wielkości (jeśli tak, to w jakim celu?) i czy faktycznie nie przejmować się tym tarciem, czy coś z tym zrobić?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,266

    Domyślnie

    a weź zmierz średnice tarcz
    masz sprężyny na zaciskach?

    nie ma opcji żeby były dwa różne zaciski na jednej osi...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Bzdura nie mogą być inne zaciski na tej samej osi,chyba że bella była bita i ktoś założył zwrotnicę z innymi hamulcami.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    To jakaś głupota totalna.
    Nie ma takiej opcji, chyba, ze ktoś zmienił z Alfy 156 z tarczami litymi, wtedy nie do konca to pasuje i zacisk odstaje.
    W 147 poza GTA był tylko 1 rodzaj zacisków, zmian nie było.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Kolego sprawdż bez wypadkowość swojego auta w tym wypadku!

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Auto kupione we Włoszech, niestety nie znam jego historii. Naklejki na szybach jednakowe nie są w każdym razie...

    Chwilowo nie mam możliwości zdjęcia koła ;/

Podobne wątki

  1. Wielkość intercoolera do GT 1.9JTD
    Utworzone przez Zambezi w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 17:16
  2. [156] Różna szerokość opon
    Utworzone przez Bajon w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 23:49
  3. [159] Dziwne tarcie w kole
    Utworzone przez Bassotronic w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 09:45
  4. Tarcie w tylnym kole
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2013, 20:22
  5. tarcie w przednim kole.
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory