Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: poważny problem z silnikiem 1.8 ts

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa romeo 156 1.8 ts (106kw) 1999r
    Postów
    3

    Domyślnie poważny problem z silnikiem 1.8 ts

    witam wszystkich jestem nowym alfoholikiem potrzebuje fachowej pomocy. Alfa szarpie i dusi sie przy 1800-2000obr ale pozwólcie ze że powiem od czego sie wszystko zaczeło!! około miesiaca temu (skonczyło) mi sie sprzegło i alfa trafiła najgorzej jak tylko mogła do pewnych mechaników w ustce bo tam mieszkam. Po zdiagnozowaniu (skonczenia) sie sprzegłą zakupiłem tarcze docisk wysprzeglik i jakies uszczelki do skrzyni i jakąs pompke! mechanicy zrobili swoje, odebrałem samochód z warsztatu w tragicznym stanie techniczym!! nie wiem jak oni to zrobili i co zrobili może (zwarcie jakies) ale po podłączeniu do kompa wyskoczyły awarie czujnika położenia wału korbowego, czujnika temperatury wody, czujnika temperatury tego przy chłodnicy i sondy lambda. możecie sie domyslec jak zachowywała sie alfa z tymi usterkami (masakra) . Zakupiłem i wymieniłem te wszystkie czujniki w innym warsztacie, dolegliwosci troche przeszły zostało tylko szarpanie przy 1800-2000 obr. Po dosłownie dwóch dniach (jeżdżenia) rozsypała mi sie skrzynia biegów która wyciągali wczesniej mechanicy od sprzegła. Tu mnie zagrzali bardzo i na swój koszt odcholowali auto do siebie, kupiłem skrzynie i wymienili ja przy mnie , za naprawy u nich nie zapłaciłem ani grosza i został do tej pory problem z szarpaniem!! do 1800 obr jedzie normalnie potem musze zredukowac aby przeskoczyc 2000 obr i tez jedzie normalnie a miedzy 1800-2000 szarpie dusi sie i nie przepusci na wyższe obroty , dzieje sie tak zawsze na każdym biegu, na zimnym i ciepłym silniku, na gazie i na benzynie zawsze tak samo. Po podłączeniu pod kompa (bosch kts) zero błedów i nie mam w okolicy mechanika który może mi pomóc , jesli ktoś ma jakies realne pomysły to prosze pomóc mojej alfinie , nadmienie jeszcze że około 2 tygodni przed historią ze sprzegłem ci ferelni mechanicy wymieniali mi kompletny rozrząd i wariator, może tam coś namieszali



  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Sprawdź przepływomierz (odepnij wtyczkę i się przejedź - zobaczysz czy jest różnica). Jeśli nie to celowałbym w nieprofesjonalną wymianę rozrządu - jeśli robili to w TSie na "marker", a nie na blokadach - może się to objawiać dziwną pracą silnika.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa romeo 156 1.8 ts (106kw) 1999r
    Postów
    3

    Domyślnie

    robili na blokadach, kupiłem specjalnie na tą okazje i widziałem na zdjeciach bo zrobili żeby mi pokazać ! a z przepływką zaraz sprawdze wczesniej myslałem ze nie mozna jeździć z odpietą

    Dodano po 21 minutes:

    niestety nie dało rady, odpiąłem wtyczke od przepływki odpala ale musze trzymac noge na gazie bo jak puszczam to gasnie i na zimnym i na ciepłym dodam jeszcze że w tym ostatnim czasie podczas wielu nietrafnych diagnoz wymieniałem swiece , przewody i cewki sa ok! czysciłem też przepustnice z adaptacją
    Ostatnio edytowane przez mich ; 02-12-2014 o 15:40 Powód: Dodano

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dziun_bg
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    47

    Domyślnie

    wypadajace zaplony na ktoryms cylindrze?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może silnik krokowy, który pełni jednocześnie rolę czujnika położenia przepustnicy.
    A ten rozrząd to i tak bym sprawdził , bo blokady to nie wszystko, potrzebny jeszcze czujnik zegarowy do ustawienia GMP.
    Sprawdź też, czy wszystkie wtyczki od czujników są dobrze wpięte do instalacji, bo może ci magicy coś rozłączali i potem nie podłączyli, jak trzeba.
    A tak w ogóle to zacząłbym od zrobienia resetu ECU i adaptacji, bo jeśli złapał coś głupiego to nie ma siły go oduczyć, jak tylko reset.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 09-12-2014 o 21:03

Podobne wątki

  1. [145] poważny problem z odpaleniem
    Utworzone przez krzysiekb997 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 00:25
  2. POWAŻNY Problem z ABS i predkosciomierzem
    Utworzone przez Zukens 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 19:57
  3. Pierwszy poważny problem.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:43
  4. Poważny problem 1.9 JTD M-JET
    Utworzone przez konrad86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 09:49
  5. Poważny problem
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-01-2007, 00:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory