Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Problem z wejsciem na obroty w deszczowe dni 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie Problem z wejsciem na obroty w deszczowe dni 2.0 TS

    Witam,
    od jakiegoś czasu mam problem z Alfa 166 T spark z 1999.
    Rano po uruchomieniu silnika, odczekaniu kilku minut aby sie co nieco rozgrzalo i przejechaniu ok 200-300m zaczyna sie zabawa -tzn. nie moge ujechac i jedyne co pozostaje to zjechac na pobocze.

    Co sie dzieje?
    - po tych kilku minutach silnik zaczyna sie dlawic i nie wchodzi powyzej 2tys obrotow, slychac wyraznie duszenie w rurze, cisniecie pedalu gazu nic nie daje. Czasami zaswieci sie przy tym kontrolka swiec na desce ale nie zawsze.

    Po zjechaniu na parking i rozgrzeniu silnika do ok90 stopni wszystko wraca do normy - tzn. moge normalnie jechac, obroty wchodza ponad 2tys. Czasami jeszcze po przejechaniu kilkuset metrow problem wraca na chwile (aby nie bylo za milo) i potrafi szarpnac autem - drugi zjaazd, odczekanie z 5 minut i dalej juz jest ok.

    Ten problem występuje tylko rano, szczegolnie po deszczowej nocy i poranku lub gdy jest duża wilgotność powietrza.
    Nie muszę mówić jak wkurza dojazd do pracy który normalnie zajmuje 10minut a z takimi atrakcjami ok 30 (w tym 20 czekanie na rozgrzanie auta).

    Jak jest w miare cieplo - trwa to krocej ale przy nizszych temperaturach to masakra.

    W dni bez deszczu jest wszystko ok. W dzien gdy mam ten problem pozniej juz to nie wystepuje - tzn. przyjade do pracy, auto stoi w deszczu 8h, wsiadam po pracy i jade bez rewelacji.

    Moje podejrzenia to jakas nieszczelnosc na kablach - moze przy swiecach? Na 1 swiecy i jej oslonie "mechanik" robil recznie izolacje - tzn. nie ma gumy ktora nachodzi na laczenie kabla ze stykiem, moze to tam?

    Po podlaczeniu do kompa mam blad czujnika polozenia walu.

    Co jeszcze podejrzewam:
    - wymiana przepływomierza
    - wymiana sondy lambda

    Nie wiem tylko od czego zacząć zeby nie wpasc w mega koszty. Od czego byscie zaczeli wymiane czesci? I moze cos przeoczylem?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał jerry46 Zobacz post
    Witam,
    od jakiegoś czasu mam problem z Alfa 166 T spark z 1999.
    Rano po uruchomieniu silnika, odczekaniu kilku minut aby sie co nieco rozgrzalo i przejechaniu ok 200-300m zaczyna sie zabawa -tzn. nie moge ujechac i jedyne co pozostaje to zjechac na pobocze.

    Co sie dzieje?
    - po tych kilku minutach silnik zaczyna sie dlawic i nie wchodzi powyzej 2tys obrotow, slychac wyraznie duszenie w rurze, cisniecie pedalu gazu nic nie daje. Czasami zaswieci sie przy tym kontrolka swiec na desce ale nie zawsze.

    Po zjechaniu na parking i rozgrzeniu silnika do ok90 stopni wszystko wraca do normy - tzn. moge normalnie jechac, obroty wchodza ponad 2tys. Czasami jeszcze po przejechaniu kilkuset metrow problem wraca na chwile (aby nie bylo za milo) i potrafi szarpnac autem - drugi zjaazd, odczekanie z 5 minut i dalej juz jest ok.

    Ten problem występuje tylko rano, szczegolnie po deszczowej nocy i poranku lub gdy jest duża wilgotność powietrza.
    Nie muszę mówić jak wkurza dojazd do pracy który normalnie zajmuje 10minut a z takimi atrakcjami ok 30 (w tym 20 czekanie na rozgrzanie auta).

    Jak jest w miare cieplo - trwa to krocej ale przy nizszych temperaturach to masakra.

    W dni bez deszczu jest wszystko ok. W dzien gdy mam ten problem pozniej juz to nie wystepuje - tzn. przyjade do pracy, auto stoi w deszczu 8h, wsiadam po pracy i jade bez rewelacji.

    Moje podejrzenia to jakas nieszczelnosc na kablach - moze przy swiecach? Na 1 swiecy i jej oslonie "mechanik" robil recznie izolacje - tzn. nie ma gumy ktora nachodzi na laczenie kabla ze stykiem, moze to tam?

    Po podlaczeniu do kompa mam blad czujnika polozenia walu.

    Co jeszcze podejrzewam:
    - wymiana przepływomierza
    - wymiana sondy lambda

    Nie wiem tylko od czego zacząć zeby nie wpasc w mega koszty. Od czego byscie zaczeli wymiane czesci? I moze cos przeoczylem?
    Kolego, zacznij od sczytania błędów jakie zarejestrował sterownik silnika - potem można dywagować co jest.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Ja zaczął bym od sprawdzenia, czy nie ma gdzieś zwarcia albo przebicia... przeryl połączenia czujników... poza tym zmień mechanika. Fajka kosztuje +- 20 zł. I nie dziw się, że jak się za gdzie to jest lepiej, bo wilgoć odparuje...
    Sprawdź błędy w trakcie jazdy. Parametry bieżące. A nie po wyłączeniu auta.... dobrze jak byś wrzucił tu logi...


  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alficzek
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    62

    Domyślnie

    Może to być potencjometr pedału przyspieszania (częsta usterka którą pokaże komputer)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa 166 3.0 v6 automat
    Postów
    229

    Domyślnie

    a nie lepiej wymienic to co mechanik "polatal" jak sie ściemni podnieść maske i zobacz czy iskry nie skaczą po silniku bedziesz wiedziec czy masz przebicie czy nie. a potem mozna szukac dalej jak nie pomoze.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Coś z elektryką to na pewno. Masz gdzieś przebicie.
    Bez kompa nie ma co podchodzić, bo będzie to zabawa bez końca.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. Problem z Alfa 1.6 obroty
    Utworzone przez rufi w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 19:18
  2. 2.4 jtd problem obroty
    Utworzone przez sqniasty w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 21:21
  3. Problem,nie wkreca sie na obroty
    Utworzone przez tomyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 22:33
  4. Problem 2.5 v6 max obroty to 2100
    Utworzone przez Piotras w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-08-2011, 10:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory