Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Temat: Dziwne odczucia w prowadzeniu 9-tki.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie Dziwne odczucia w prowadzeniu 9-tki.

    Witam ,na wstępie chcę przeprosić bo może być długi post.
    Posiadam auto od 3 miesięcy i mam dziwne odczucia co do prowadzenia tego samochodu.Może po kolei.
    Auto było naprawiane ale powierzchownie czyli obcierka jakich wiele ,drzwi błotnik .Nic poważnego typu cała ćwiartka albo inne historie.zresztą wiedziałem co kupuje .Zanim kupiłem naczytałem się jak to się alfa 159 pięknie prowadzi,wręcz cudnie.
    No cóż moja jakoś nie.
    Zacząlem od zbieżności bo wiadomo kupiłem nowe opony no to co -ma być cacy a od razu mi się coś nie podobała geometria. Stare opony były prawie łyse (2 mm)ale równiutko wydarte.
    Przy geometrii pan mnie nie pocieszył ,zawołał pod auto i pokazał dwa dolne wahacze ze sporym luzem na sworzniach jak i na tylnych tulejach.
    Myślę sobie ok to dla tego auto jest NERWOWE W PROWADZENIU I NIE DA SIĘ NA NICZYM INNYM SKUPIC JAK TYLKO NA DRODZE PODCZAS PROWADZENIA .Cały czas minimalnie w lewo to w prawo .Przypomina to trochę trzymanie kijka w pionie na palcu he he
    Wahacze wymieniłem.
    Miałem wcześniej inne auta ale prostsze konstrukcje szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie np, typu astra II.Jednak w tych autach nie miałem takiego zjawiska że cały czas muszę kontrolować i minimalnie dosłownie ale jednak naprowadzać jakby celować w drogę ,Auta szły jak po sznurku a to nie.Zapewniam że nie ściąga mnie w żadną stronę.Syn też to zauważył że tak się prowadzi i dosłownie to samo powiedział co ja tu wypisuje, czyli jest coś na rzeczy.
    Czy minimalnie zła geometria (bo to podejrzewam i jadę w inne miejsce) ma na takie zachowanie wpływ czy po prostu TTTM i wynika to z rodzaju zawieszenia?
    A może ten sławetny magiel daje znać o sobie niby wszystko z nim ok ale łapie luzy .
    Panowie trochę może chaotyczne te wypociny ( nie lubie pisać ) ale może jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    ALFO ROMEO 159 SW 1.9
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Czy minimalnie zła geometria (bo to podejrzewam i jadę w inne miejsce) ma na takie zachowanie wpływ czy po prostu TTTM i wynika to z rodzaju zawieszenia?

    A czy geometria była ustawiana na obu osiach? ja miałem też przy zakupie minimalne rozbieżności w geometrii i nie odczuwałem tego podczas jazdy…ale może Ty masz większe...

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Raz, że nie chaotyczne te wypociny, dwa, że nie powinna się tak prowadzić. Jeśli tył nie ma luzów i geometria dobra, to pozostaje szukanie z przodu. Luzy na maglu mogą dawać takie objawy, drążki..

    pzdr, tadzikpl

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Na obu, tam gdzie mi ustawiali niby dobry sprzęt a nie dodałem jeszcze że nie od razu wyłapali te luzy na wahaczach i mam do nich lekki uraz .Teraz pojade do gościa co ma super opinie i ustawia starymi metodami. Obciąża auto jakimiś ciężarkami w środku ,patrzy nawet ile paliwa jest i na jakieś lampki światełka czy jak .Nie do końca wiem ale czy te metody się sprawdzą przy takim aucie co tył się ustawia to nie wiem .

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Każdy wierzy w komputer. Masz daleko... w Sopocie jest specjalista który ustawia bez komputera - czy wiesza ciężarki to nie widziałem, ale sprawdza najpierw luzy - jeśli są to każe usunąć i wrócić.
    Potem ciśnienie w oponach itd.

    Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś o Nim źle pisał więc jeśli ten polecany u Ciebie robi podobnie to jedź tam. Ale jakiekolwiek ustawieniA muszą być na zawiasie bez luzow.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jimmy Zobacz post
    Każdy wierzy w komputer. Masz daleko... w Sopocie jest specjalista który ustawia bez komputera - czy wiesza ciężarki to nie widziałem, ale sprawdza najpierw luzy - jeśli są to każe usunąć i wrócić.
    Potem ciśnienie w oponach itd.

    Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś o Nim źle pisał więc jeśli ten polecany u Ciebie robi podobnie to jedź tam. Ale jakiekolwiek ustawieniA muszą być na zawiasie bez luzow.
    pojadę do niego i zobaczymy co się zmieni.
    Pytanie jeszcze mam , czy w waszych autach faktycznie prowadzenie jest jak po szynach, macie czas na odwrócenie głowy na ułamek sekundy ?

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    159 2.4 jtdm 200km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Ja osobiście podjechałbym najpierw na stacje diagnostyczną i sprawdził na trzepakach. Zawieszenie w 159 jest dość skomplikowane i wielu luzów nie stwierdzisz przy pomocy oka bądź łoma.

    Dodano po 4 minutes:

    Moja prowadzi się super. Początek był trochę trudny ze względu dużej czułość na ruchy kierownicy. Teraz jednak jest to dużą zaletą.
    Ostatnio edytowane przez brwar ; 01-01-2015 o 21:28 Powód: Dodano

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ciężko znaleźć fachowca od geometrii. A już na pewno "komputerowcom" trzeba dokładniej patrzeć na ręce, niektórzy ślepo kręcą śrubami po to tylko, aby strzałki były na zielonym.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Akurat stacja diagnostyczna to ostatnie miejsce gdzie sprawdzalbym zawias Alfy. Większość diagnostów pojęcia nie ze tam są górne wahacze....

    Poza tym stare metody "lomem" są dobre jeśli ktoś wie co i jak sprawdzić. Tam gdzie jeżdżę na serwis swoim autem zawias sprawdzają jeszcze inaczej

    Moja po prostej drodze idzie równo na 19" w lecie i 17" w zimie. Wg Speca z Sopotu ustawienia są OK.

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Pytanie jeszcze mam , czy w waszych autach faktycznie prowadzenie jest jak po szynach, macie czas na odwrócenie głowy na ułamek sekundy ?
    Moim zdaniem 159-tka na aluminiowych 17" prowadzi się pewnie i stabilnie. Na stalówkach trochę gorzej, co też nie znaczy że źle.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Dziwne pracujący silnik, dziwne wibracje
    Utworzone przez kamil_bielany w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 09:11
  2. Odczucia przy 98
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 08:19
  3. Odczucia po wymianie rozrzadu !
    Utworzone przez tymian81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-07-2009, 11:45
  4. Dziwne wibracje
    Utworzone przez DARO-RT w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 23:18
  5. Odczucia - Uczucia - Alfaholizm
    Utworzone przez metrim w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-08-2007, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory