Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Zimny JTD nie ma mocy!

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie Zimny JTD nie ma mocy!

    Witam.
    Dnia wczorajszego podczas normalnej jazdy przy ciepłym silniku nagle szarpnęło lekko autem (jak przy odjęciu gazu) po czym od wozu odpięło się na mój gust kilkanaście koni.. Konkretnie samochód zaczął nierównomiernie przyspieszać i nie miał tego "kopa" co normalnie ale jakoś tam się toczył. Natomiast po zapaleniu auta na zimnym silniku moc zniknęła całkowicie. Auto poruszało się jakby z jednym położeniem pedału gazu i po mozolnym rozpędzaniu osiągnęło magiczne 80km/h na piątce!! ?Jednak po dłuższej chwili, gdy silnik osiągnął około 70 stopni znów zaczął reagować na pedał gazu i jechał w miarę żwawo (ale ewidentnie gorzej niż normalnie). Ten sam fenomen powtarza się cyklicznie gdy silnik się schłodzi i nagrzeje. Dodam iż został zdiagnozowany przez OEBD i jedynie wykazało błąd EGR, który rozkręciłem i stwierdziłem, że działa, aczkolwiek był zabrudzony, ale po skręceniu i wykasowaniu błędu zmiany nie nastąpiły... Przepływomierz ma parametry prawidłowe, doładowanie ok itd. Podejrzewam, że czujnik temperatury ma coś z tym wspólnego, ale może ktoś z was miał taki przypadek ze swoim JTD i jest w stanie mi pomóc. Szukałem w różnych postach i tematach ale nie znalazłem takiej przypadłości, więc stwierdziłem, że zapytam.
    Dziękuję z góry.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    czujnik położenia wału?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    CF2 czy CF3?

    myślę że egr jednak jest uszkodzony - albo elektrozawór nim sterujący,
    zaślep go na próbę ;

    i powiedz co to za silnik
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 16-03-2009 o 21:48
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Mam silnik 1,9 JTD 115KM (obecnie 135 KM) typ silnika 937A2.000 CF3

    ---------- Post dodany o godzinie 23:38 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:32 ----------

    Cytat Napisał Kazzzek Zobacz post
    czujnik położenia wału?
    Możesz mi podpowiedzieć jak to sprawdzić i ewentualnie gdzie on się znajduje dokładnie?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    A kolektor ssący tuz za przepustnicą tłumiącą wyczyściłes? - na tym głównie polega czyszczenie EGRu. Przy okazji wyczyść czujnik ciśnienia doładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    jeszcze raz wyczyść egr tylko porządnie a nie pochlap go troszke benzyną ,prawdopodobnie zaciął ci się w pozycji leciutko otwartej i cały czas bierze spaliny .ja mialem podobnie i wyglądało to na wiele innych rzeczy(pompka poliwa ,czujnik wału itd.)a też czyściłem egr miesiąc wcześniej i dałbym sobie rękę uciąć że to nie to,ale mechanik bez mojej wiedzy rozebrał wyczyścił i kazal misię przejechać,nie wieżyłam mu że tylko wyczyścił egr.a i co dziwne zniknął nawet błąd pedału przyspieszenia.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Dziś się trochę pogmatwało w tej sprawie i trochę też wyjaśniło. Przede wszystkim czujnik temp paliwa zwariował i pokazuje cały czas 187 stopni!! Poza tym jest też jednak błąd przepływomierza. który wynikł dopiero podczas diagnozy w czasie jazdy (zbyt małą dawka mierzonego przepływu przy maksymalnym obciążeniu silnika i otwarciu przepustnicy). EGR wyczyściłem cały i dokładnie (nie robiłem tego po raz pierwszy..) i jak już wcześniej pisałem zniknął jego błąd. Wyczyściłem też przepustnicę a czujnik ciśnienia doładowania nie czyściłem bo wskazuje niby dobre parametry. Dziś poszukam tego miernika temperatury paliwa i może to on tutaj coś miesza..?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 11:24
  2. [156 FL] Zimny silnik - brak mocy
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 13:06
  3. Stuka jak zimny
    Utworzone przez dobry człowiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-02-2010, 17:17
  4. Zimny silnik
    Utworzone przez Bolsik w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 13:46
  5. zimny silnik - coś nie tak [156]
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-10-2007, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory