Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: JTD z chipem i turbina która przeładowuje. Co zrobic?

  1. #1

    Domyślnie JTD z chipem i turbina która przeładowuje. Co zrobic?

    Czołem panowie,
    Kręcę się dookoła z problemem i postanowiłem sie poradzić społeczności. Co Waszym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem w tej sytuacji?

    Mam od pół roku piękną belle gt z JTD, którą to poprzedni właściciel zainfekował w Gdańsku u chłopaków w Tune- up. Zatem motor na hamowni wskazał 180km i 385Nm na co mam piękne wykresy itd. Takim to autkiem jeździłem pół roku bez problemu, jednak juz przy zakupie świszczała turbina, wiec postanowiłem ją naprawić, gdy mi miesiąc temu zaczęło wywalać błąd Motor System Failure. Wymieniłem elektroniczny zawór sterowania turbiną i mimo to nadal był błąd. Rekomendacja mechanika była taka:- zróbmy w końcu tą turbinę. Oddałem do regeneracji w solidnym zakładzie, jednak po zamontowaniu okazało sie ze strasznie przeładowuje. Efekt dla kierowcy super bo wgniata w fotel na światłach, jednak błąd każdorazowo sie pojawia. Zwróciłem się o ponowną analizę, czy aby dobrze ustawili turbinę do parametrów fabrycznych, bo mechanik podejrzewał, że może to kwestia regulacji. Okazało sie ze turbina trzyma parametry fabrycznych ustawień, ale moja Alfa jednocześnie przeładowuje niemiłosiernie i wywala ten sam błąd.
    Mechanik radzi: jedź do serwisu niech wgrają oryginalny soft i powinno być dobrze - wyeliminujemy błędy softu wgrywanego przez tunerów.(może tam się coś zawiesiło, tak jak w domowych pecetach). No i tu mój dylemat- taka operacja sprawia ze pozbędę się chipa i wracam do oryginalnej mapy silnika, mocy itd. Trochę mi szkoda, ale może przyniesie efekt.
    Czy może jechać do innego tunera (nie wiem kto w Warszawie), aby mi zgrał obecną mapę sprawdził i być może jedynie zmodyfikował ustawienia, żeby turbina nie przeładowywała. Ale to także niesie ryzyko, bo nie wiem co mi wgrają, na ile zrobią to dobrze i czy nie odbije mi sie czkawką.

    Czy mieliście podobne sytuacje? Co Waszym zdaniem warto zrobić?
    Czym ryzykuje jeżdżąc z takim przeładowaniem? Dodam ze jeżdżę ostroznie spokojnie żeby nie korzystać z możliwości przeładowania.
    Wielkie dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Wszystko zależy od przeładowania (wielkości amplitudy) - podejrzewasz że jest na dole (wduszanie w fotel), a czy na górze obrotów też?
    Raczej bym stawiał na kwestie turbiny i jej regulacji.
    Soft można sprawdzić.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    156 2.4 JTD
    Postów
    123

    Domyślnie

    źle ustawiona zmienna geometria łopatek turbiny, miałem kiedyś u siebie to samo po regeneracji u partaczy

  5. #5

    Domyślnie

    Przeładowuje także góra. Kolesie z tuningu mówią, że jesli przed regeneracją wszystko było prawidłowo, zadnych błędów i przeładowań, to po regeneracji także nie powinno być. Nawet jesli turbina ma pewne parametry podniesione po regeneracji, to one i tak mieszczą się w tolerancji jaka została ujęta w mapie silnika.

    Mechanik i od turbiny sugerują ze elektronika zgłupiała -stad pomysł zeby wrocic do fabrycznego softu.
    A turbine zareklamowałem ale sprawdzili drugi raz i parametry się niby miały zgadzac z tymi fabrycznymi.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    to "kolesie z tuningu" mają rację, a turbiniarz bzdury gada, bo pewnie nie ma pojęcia o tym, co robi... skąd w ogóle jesteś? może będzie łatwiej polecić kogoś kumatego w okolicy.

  7. #7

    Domyślnie

    Jestem z Łomianek pod Warszawą.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kawowy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9 16V JTDm 2007r.
    Postów
    41

    Domyślnie

    Jeśli problemu nie było przed naprawą masz prawo ją reklamować.

  9. #9

    Domyślnie

    Koledzy wrzucam wykresy jak było przed z maja ub roku a jak jest teraz po regeneracji. Podzielcie sie opiniami co o tym myslicie i w czym tkwi problem.
    i po sprzed 2 dni
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przed regeneracja.jpg
Wyświetleń:	653
Rozmiar:	180.1 KB
ID:	158584   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	po regeneracji.jpg
Wyświetleń:	646
Rozmiar:	174.4 KB
ID:	158585  
    Ostatnio edytowane przez jacek.wisnia ; 28-02-2015 o 17:20

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Pokaz logi doladowania to ci powiem co jest nie tak.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] Co zrobic gdy turbina przeladowuje ?
    Utworzone przez smiertek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 12-05-2021, 13:54
  2. 159 2.0JTDm(170Ps), co zrobić przed chipem
    Utworzone przez Andreus1979 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 94
    Ostatni post / autor: 07-01-2018, 13:51
  3. 147 1.9jtd 8v z chipem na 150KM
    Utworzone przez bryspp w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 11:34
  4. Co przed chipem polecacie?JTD m-jet 16V 140km.
    Utworzone przez Andreus1979 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 10:11
  5. [v6]która głowica to która
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 07:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory