Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Stuki w silniku 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie Stuki w silniku 2.0 TS

    Witam

    Kupiłem AR 156 w kwietniu 2014 i do dzisiaj byłem dosyć zadowolonym użytkownikiem, pomimo pewnych mankamentów związanych z tą marką. Pojawiały się pewne problemy, jednak wiadomo że nie ma aut bezawaryjnych. Przed zakupem sporo czytałem opinii i informacji na temat 156, wiedziałem na co się piszę i że o ten samochód trzeba dbać. Filtr kabinowy, powietrza wymienione. Benzyna lub gaz tylko z autoryzowanych stacji. Na bieżąco kontrola oleju, płynu chłodzącego, itp nawet regularnie ciśnienia w oponach, przełączanie na gaz jak już silnik się trochę rozgrzeje (2 km jazdy + chwila postoju po odpaleniu przed ruszeniem) Ale pojawiły się problemy. Pierwsze zawieszenie - wymieniłem w przedniej lewej stronie wachacze górne i dolne, na tyle amortyzatory, a potem klocki hamulcowe, termostat, w grudniu pasek rozrządu komplet. Od kwietnia do grudnia tamtego roku ok 3.500 na części.
    Ostatnio zauważyłem krople oleju, które zostawiam na parkingu przed domem i pracą, zużycie ok 1000 ml na 500 km, wcześniej też brała olej ale dużo mniej. Mechanik w styczniu stwierdził nieszczelną miskę olejową, nawet wczoraj w końcu zamówiłem nową. Po pracy zaniepokoiły mnie dziwne odgłosy silnika przy przyspieszaniu, w stylu świstu lub gwizdu, ale silnik dalej pracował równo na biegu jałowym.
    Dzisiaj rano w trakcie dojeżdżania do pracy nagle zaczęło być słychać stuki w silniku, które momentalnie się nasiliły, zjechałem z trasy szybkiego ruchu i mi zgasła. Udało się jeszcze odpalić przy dodaniu gazu, ale po tym jak zobaczyłem przy podniesionej masce że silnik wchodzi w takie drgania, że mało nie wypadnie z uchwytu zgasiłem i po pracy na holu zaprowadziłem do mechanika. Wstępna diagnoza źrodła tych stuknieć to awaria panewki i prawdopodobny remont generalny silnika. Czyli podejrzewam koszt 3000-5000 zł, co łącznie z poprzednimi wydatkami wyniesie prawie równowartość samochodu.

    Do kiedy jeszcze mieliście siłę walczyć o to auto? Może po prostu trafił mi się pechowy model, ale tracę już cierpliwość. Badania techniczne miałem mieć za jakieś 2 tygodnie...

    Może ktoś miał podobny problem? Mój bolid to 156 z 2002 r, silnik 2.0 TS, 155 km, b+g.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Na forum są całe elaboraty nt. panewek w TS-ach. Olej, pompa oleju itd. To,że Ty powiedzmy nie jeździłeś z minimalnym stanem bagnetu nie oznacza, że przez 12 lat było tak samo. Taka uroda TS-ów,że nie są to motory w które można nie zaglądać latami.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Nie poddawaj sie. Zamiast wydawac 3000-5000 na remont kup "słupek" za 800-1000zł + 300-500 za wymiane i smigasz dalej. Miałem kiedys ten silnik, zagazowałem i po paru tysiacach miałem te same objawy. Zjadał około 1l oleju na 300-400km. To nie jest dobry silnik do gazu. Mam nadzieje że Twoja instalacja to przynajmniej sekwencja...
    AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
    AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
    AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
    AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
    AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
    AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
    AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie

    Wiem, długo już przeglądam forum. Po prostu musiałem gdzieś "wylać swoje żale" po dzisiejszym dniu, bo dzisiaj pierwszy raz zacząłem się zastanawiać czy lepiej nie sprzedawać na części.

    Dymo: tak sekwencja, założona w 2012 r przez poprzedniego właściciela. Nie napiszę jaka, bo zostawiłem dokumenty w samochodzie.
    Ostatnio edytowane przez vilk87 ; 03-03-2015 o 23:44

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Jakich teori by tu nie wypyisywać jedno jest pewne, ten samochód (markę) można znienawidzić albo pokochać. Kupiłes TS'a i jak sam twierdzisz od dawna na ich temat przeglądasz forum więc powinieneś wiedzieć co zrobić dalej. Albo ją znienawidzisz, albo "pokochasz", ale z obserwacji mogę Cie w 100% zapewnić że dalej będzie Ci walić czasami różne numery, jak nie panewka, to wypalony tłok, jak nie tłok to wariator... cewki... kolejne wahacze, wtryski i tak w kółko

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    A tyle sie pisze na forum - v6 i jtd to trwałe silniki. Ts niekoniecznie.

  7. #7
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    A jo miol czi lata i sie nie wysrol
    Roznie bywa - nie przewidzisz i tyla








  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Otwórz portale aukcyjne i zobacz ile jest części do AR 156. Skalkuluj za ile sprzedasz swoją, dolicz 4000 za remont silnika i sprawdź co kupisz.
    Do tego dolicz 2000 na początek i wtedy jesteś właścicielem nowego samochodu z pakietem startowym.

    Nie chciałbym Cię urazić ale słabo czytałeś skoro kupiłeś TS z gazem i to 12-to letniego.
    Dalej, jeśli nie pomyliłeś się w obliczeniach to wychodzi, że kupiłeś tą AR za jakieś 6000-8000 PLN z instalacją za 2000(?). Nie wiem, czy to była przemyślana decyzja.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2002 r B+G
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Jakich teori by tu nie wypyisywać jedno jest pewne, ten samochód (markę) można znienawidzić albo pokochać. Kupiłes TS'a i jak sam twierdzisz od dawna na ich temat przeglądasz forum więc powinieneś wiedzieć co zrobić dalej. Albo ją znienawidzisz, albo "pokochasz", ale z obserwacji mogę Cie w 100% zapewnić że dalej będzie Ci walić czasami różne numery, jak nie panewka, to wypalony tłok, jak nie tłok to wariator... cewki... kolejne wahacze, wtryski i tak w kółko
    Powiem kolego, że jest w tym trochę racji. Jak ją tylko pierwszy raz zobaczyłem i do niej wsiadłem to pokochałem. Nawet przywykłem do tego prawie codziennego porannego sprawdzania poziomu oleju itp. Zasadniczo dojeżdżam codziennie do pracy ok 15 km w jedną stronę, wszystko było do tej pory generalnie ok, nawet kontrolki się nie paliły i nagle wczoraj ta awaria. Rozumiem jakby gdzieś nagle coś w zawieszeniu, ale silnik tak z partyzanta? Póki co czekam na diagnozę do weekendu przez mechanika, tylko zaczynam się zastanawiać jaki jest sens posiadania samochodu, którym bałbym się wyjeżdżać w dłuższą trasę.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    nie sluchaj czarnowidzow , ja trzy lata jezdzilem i mi panewki sie nie obróciły , tylko moja miala kolo 120 tys. i widac niemiec dbal o motor ,tez wymienilem pierwszego roku sprzeglo zawias i takie tam pierdy , ale strachu jezdzic dalej nie mialem ,zrobisz strach minie

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. 2.0 v6 tb stuki w silniku
    Utworzone przez radziu156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:20
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  4. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38
  5. [156] Stuki w silniku
    Utworzone przez Majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 06:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory