Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Mocowanie rolek prowadzących 2,4 jtd

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie Zerwane mocowanie rolek prowadzących 2,4 jtd

    Wypadły mi z silnika rolki prowadzące do pasków rozrządu i urządzeń pomocniczych. Silnik 2,4jtd 1998r 136KM. Czy ktoś na podstawie zdjęć może mi podpowiedzieć, co się mogło stać i jak to naprawić? Czy ta tulejka co trzyma rolkę jest w całości, czy jej dalsza część została w bloku silnika? Podejrzewam, że w bloku silnika został całkowicie zerwany gwint.



  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Nic tam więcej nie ma, poza resztą śruby oczywiście.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Aha, czyli ta śruba powinna być dłuższa i jej dalsza ułamana część została w bloku? Najdziwniejsze jest to, że nie widać śladów żeby ona była pęknięta, tylko delikatnie ukruszony fragment gwintu.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Na drugim zdjęciu bardzo dobrze widać resztę śruby która została w bloku.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Koledzy się nie mylili, śruba była pęknięta i około 20mm zostało w bloku. Kupiłem nową w ASO za 55zł i przystąpiłem do pracy. Udało się symetrycznie, bez trudu przewiercić otwór 5mm, wkręcam stopniowo wykrętak ale śruba ani drgnie. Siła którą przyłożyłem była już tak duża, że wykrętak pękł. Teraz już nawet nie udaje się tego z powrotem nawiercić, bo materiał z którego był wykonany jest bardzo twardy. Czy ta feralna śruba siedzi w głównym bloku silnika, czy jest to jakiś odkręcany element od reszty?

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Niestety to blok; wybitnie upierdliwa awaria ci się przytrafiła ale z drugiej strony niesamowity fart, że paska rozrządu nie zerwało.
    Powodzenia w usunięciu problemu.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Spróbuję jutro cienkim wiertłem ponawiercać dookoła tego utrąconego wykrętaka i może wyjdzie. Następnie rozwiercić na większą średnicę i zastosować większy rozmiar wykrętaka.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Przyspawaj cos do zlamanego wykretaka i sprobuj go wyciagnac.

    Jak nie idzie jej ruszyc to poprostu rozwierc srobe i nagwintuj od nowa.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak ma przyspawać coś do narzędziówki obrabianej cieplnie?????
    Rozwiercenie też odpada. Nie wiem czy znajdzie się wiertło twardsze niż rozwiertak.....
    Patowa sytuacja. Jakby jeszcze można było postawić słupek na jakiejś obrabiarce to by pomęczył. Ale z łapy to słabo.

    Wrzuć zdjęcie jak to teraz wygląda.

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Wykrętak jest utrącony równiuteńko ze śrubą, więc sytuacja wygląda praktycznie tak jak na pierwszym zdjęciu. Dobre wieści są takie, że udaje się nawiercać mała otwory wokół niego, muszę tylko naładować aku do wiertarki, kupić nowe wiertła 2mm i walka będzie trwała nadal. Następnie planuję dłutem obruszać ten urwany fragment wykrętaka i wyjąć.

Podobne wątki

  1. Wymiana rolek
    Utworzone przez lukasz2511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 09:36
  2. Łożyska rolek paska osprzętu - da się wymienić?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 17:38
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2013, 07:00
  4. [33] Zmiana rolek 16V
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-01-2009, 17:09
  5. [33] Rozrząd: napicie paska, wymiana rolek
    Utworzone przez anubis82 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-08-2008, 21:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory