Cześć,
Czy ktoś czyścił odmę w 2.4 / 1.9 ? Jakieś wskazówki co i jak? Planuje się do tego zabrać.
Cześć,
Czy ktoś czyścił odmę w 2.4 / 1.9 ? Jakieś wskazówki co i jak? Planuje się do tego zabrać.
Czyściłem w zeszłym roku, przed wymianą oleju. Pracy nie ma dużo, przydadzą się szczypce do spinania opasek i jakaś benzyna eko lub coś podobnego do wymycia. A i sporo pracy wykonywałem z kanału bo lepsze dojście.
A dlaczego chcesz czyścić odmę? JAkieś niepokojące obiowy ?
Też próbowałem się do tego dobrać, ale ilość przewodów od góry przy silniku do rozpinania skutecznie mnie odstraszyła. Czy ma ktoś może manuala, krok po kroku jak sie do tego zabrać?
Googlowałem za czyszczeniem odmy w 159 19JTDM, szukałem na YouTube troche zarówno odnośnie JTDM jak I CDTI I niewiele znalazłem jak to się robi. Były jakieś tam tematy w dla 156, coś dla GT, albo mało konkretów, linki do zdjęć nie działały. Mam wrażenie że Ci co czyścili zakładają w odpowiedziach że inni wiedzą o co chodzi I wystarczy napisać "wyczyść odmę". Od lat siedzę na forum I nie mam pojęcia.
Prosiłbym kogoś kto może wrzucić pare fotek, napisać pare zdań, jak do tego się zabrać, jak się ją czyści, czy lepiej jechać do mechanika żeby zrobił to od spodu auta, czy w garażu od gory też bez problem w domu można to ogarnąć bez demontażu dodatkowych węży czy innych elementów?
Pytam, bo brat jeździ moją 1.9JTDM, auto ma 150tys km przebiegu, 10.5 roku na drogach, głównie używane w mieście, EGR zaślepiony od 4 lat (też wywalone klapy), zgaduję że taka odma może być już zasyfiona i to mocno.
Czy po takim okresie użytkowania coś jeszcze trzeba wyczyścić?
Parę lat temu założony został kolektor bez klap i czujnik doładowania nowy wsadzony, z 5-6 lat temu (ale jak byl jeszcze EGR) ta tzw przepustnica (klapa gasząca?) została wyczyszczona.
Napiszę w skrócie na podstawie 156 - demontuje się separator oparów oleju oraz zawór zwrotny do dolotu. Je się płucze ze szlamu itp. Przewody też można wyczyścić o ile mają szlam (najczęściej nie). I to tyle.
W 159 separator na pewno występuje i można go sobie wypłukać np benzyną ekstrakcyjną. O to cała filozofia.
::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::
jakieś fotki z zaznaczeniem które to są ktoś wrzuci? jak z wymontowaniem tego w garażu? bez problemu?
Dzięki, to jak się czyści odmę jeśli jest niedemontowalna? A co z separatorem i zaworem zwrotnym o którym wspomniał jaboleq, które to są?
Gość pokazał silnik w którym nie ma separatora ani zaworu. 8V mają odmę, która nie zamarza
W 16V już pokazuje:
To większe przykręcone jest na 3 śrubki (2 z góry) i jedna od tyłu stelaża (raz się trzeba pomęczyć i potem jej nie dawać). Mniejsze coś po lewej to zawór - w 159 nie występuje.
Wszystko jest z tyłu silnika na prawo od pompy CR (patrząc od przodu auta)
Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 21-10-2016 o 20:59
::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::