Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Zamienione sondy lambda w 2.5 V6, czy to możliwe ?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    AR 156 SW 2.5 V6 2002r
    Postów
    8

    Domyślnie Zamienione sondy lambda w 2.5 V6, czy to możliwe ?

    Witam.
    Jakiś czas temu kupiłem 156 V6 2002 (CF 3) w stanie powiedzmy średnim i powolutku staram się ją postawić na nogi.
    Jakiś czas temu zaczęły mnie prześladować takie oto błędy sondy lambda:
    P1135 - Rezystancja grzałki 1 przed kat.(wysoka)
    P0130 - Sygnał lambda 1 przed kat.
    P0133 - Sygnał lambda 1 przed kat.(powolny).
    Check pojawiał się tylko podczas rozgrzewania silnika tak w okolicy 60 stopni. Najpierw wzrokowo, następnie miernikiem posprawdzałem kabelki, wszytko ok. Zakupiłem więc uniwersalną sondę i zacząłem przygotowywać plan działania.
    Jakież było moje zdziwienie gdy w czasie czytania instrukcji serwisowej wymiany owej sondy (prawa górna przed kat.) okazało się że autor każe mi odpinać przewody z całkiem innego miejsca niż te które wcześniej sprawdziłem.
    Według autora eLern złącze tej sondy (K15) mieści się pod rurą doprowadzającą powietrze z filtra (taka puszka z dwoma zatrzaskami zaraz pod przepustnicą). Ja natomiast mam tą sondę podłączoną pod taką samą puszkę do złącza (K17) tyle że umieszczoną od strony grodzi, przykręconą do tej aluminiowej puszki gdzie wchodzą "barany". Sprawdziłem to odpinając sondę na rozgrzanym silniku i rzeczywiście według FES-a oscylacja ustaje na sondzie za katalizatorem. Natomiast kabel idący od puszki pod przepustnicą trafia gdzieś pod samochód (myślę że do sondy za kat.)
    Moi drodzy czy to jest w ogóle możliwe żeby alfa z tak podłączonymi sondami jeździła w miarę poprawnie ? . Pisząc "w miarę poprawnie" mam na myśli przyspieszenie, spalanie. Jedynie na wolnych obrotach troszkę nierówno chodzi. A może z niewyjaśnionych powodów tak ma być tylko ja coś pochrzaniłem ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    166 3.0 Sportronic
    Postów
    65

    Domyślnie

    Ogólnie chodzi o to, że sondy za katami nie mogą oscylować przy sprawnych katalizatorach. Również niesprawność sond S2 nie wpływa na pracę sterownika tzn. Nie powoduje trybu awaryjnego.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Fes ma problemy z identyfikacja sond i przypisywaniem błędów do nich. Spróbuj inny soft.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    AR 156 SW 2.5 V6 2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Oscylacja sond jest różna i pochylę się nad tym później. MES pokazuje to samo, więc proszę powiedzcie co jest lepsze dla kabla kkl w temacie identyfikacji sond ? Mnie natomiast nurtuje to że instrukcja wymiany sondy, tej górnej, od strony grodzi mówi o wypięciu wtyczki pod przepustnicą a ja mam ją wpiętą w skrzynkę która jest przykręcona z tyłu. A zresztą wkleję co i jak :

    (przepraszam r-sokol za pożyczenie zdjęcia ale mam je przypięte jako wzór montażu LPG i stanu komory silnika)

    Zanim cokolwiek będę diagnozował lub wymieniał chcę mieć pewność czy to jest prawidłowo podłączone ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sonda.jpg
Wyświetleń:	343
Rozmiar:	833.9 KB
ID:	172670  

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Kable sond oryginalnych maja długość zapobiegająca podłączeniu sond pre i post cat odwrotnie. Chyba ze nie rozumiem pytania...

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    AR 156 SW 2.5 V6 2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Te moje to na pewno nie są oryginalne bosch. Lewa przed katalizatorem, ta od strony chłodnicy ma np. kabel zawinięty parę razy w pentelkę. Poza tym wyglądają jak te najtańsze z alledrogo.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Masz 4 sondy ?

    Wysłane z mojego OV-Vertis-01 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    AR 156 SW 2.5 V6 2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał gennosuke Zobacz post
    Masz 4 sondy ?

    Wysłane z mojego OV-Vertis-01 przy użyciu Tapatalka
    Tak 4, to CF3.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Juz dokładnie nie pamiętam ale w każdej puszce tej czarnej sa po dwie wtyczki od sond lambda za i przed katalizatorem.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    AR 156 SW 2.5 V6 2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Przypuszczam że mój początkowy opis nieco rozmył pytanie jakie należało postawić wprost. Czy ktoś mający 156 V6 CF3 (4 sondy) mógł by sprawdzić czy sondę zaznaczoną na zdjęciu wyżej ma podłączoną do puszki od strony grodzi ? Wystarczy się nachylić, spojrzeć na sondę i prześledzić kabelek.
    Ostatnio edytowane przez sivy ; 17-07-2015 o 13:02

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Sondy lambda
    Utworzone przez betiasty w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 21:31
  3. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  4. Zakup sondy lambda 2.0 JTS
    Utworzone przez Karmelitos w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 17:10
  5. [156] Sondy Lambda
    Utworzone przez motofan w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 00:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory