Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Dziwne stukanie pod maską 156 2.5 V6 , co to takiego ??

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie Dziwne stukanie pod maską 156 2.5 V6 , co to takiego ??

    https://www.youtube.com/watch?v=3FQVXHTibvU

    Coś wyraźnie stuka pod maską po nagrzaniu się silnika .
    Generalnie im bardziej się nagrzeje oraz im wyższa temperatura na zewnątrz tym gorzej .
    Po przełączeniu na benzynę stukanie milknie , i słychać tylko pojedyńcze stuki co jakiś czas .
    W niskiej partii obrotów (do 2.5 - 3 tys max) nagrzany już silnik poszarpuje , cieżko mu się zebrać próba przyśpieszenia z dociśnietym pedałem gazu skutkuje paroma szarpnięciami , po 3 tys już jest dobrze , kręci się bez szarpania, uwalnia moc fajnie.
    Na benzynie zdecydowanie lepiej , praktycznie idealnie .
    Ale zauważam , że z każdym dniem jest coraz gorzej , ponieważ jeszcze do niedawna na benzynie nie dało się odczuć , że coś jest nie tak, a obecnie już delikatnie szarpie i na benzynie kiedy jest nagrzana ...
    Kiedy jest zimno (najlepiej zimny silnik , zimne powietrze na zewnątrz) wtedy przyśpiesza bardzo płynnie i nie ma poszarpywań .
    Po podłączeniu pod komputer błędów brak (FiatECUScan)
    Ktoś miał podobny problem ?
    Ostatnio edytowane przez Walsh 156 ; 30-07-2015 o 23:10

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Pierwsze co przychodzi mi do głowy to może świece ? któraś nie domaga może

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    widzę burza mózgów hehehe .
    Świece mam platynowe ngk , nawet 50 tys nie mają . Myślę , że kupie 3 szt. zwykłe , wrzucę na pierwszą głowicę i zobaczę czy cokolwiek to zmieni .

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    A moze wtryski od gazu, valteki sa troszke za slabe do tego silnika. Mowisz ze nie bylo tego wczesniej czuc na benzynie.nie masz kompensacje na listwie gazowej Moze ostatnie banki maja za ubogo i cos stalo sie z glowica. Ogolnie ktos skrzywdzil ten silnik montujac wkretki w barany. Zapewne masz duze rozjazdy pomiedzy pb/ lpg.

    wyskrobane z S6plus
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    wtryski są jeszcze ok , sprawdzali mi pod komputerem regulowali było bdb , ostatnio byłem sprawdzić czy to nie ich wina właśnie i wyeliminowałem to .
    a wtryski fakt , kiepsko zamontowane , pocieszam się tym , że widziałem dużo gorzej zamontowane instalacje w tym silniku .
    Powiem szczerze , że nigdy nie miałem problemów z lpg , a tym bardziej dużych różnic pomiędzy pb a lpg nie ma i nie było , bo już dawno byłoby to zdemontwane i założone nowe
    Ja raczej skłaniam się ku jakiemuś czujnikowi , obstawiam coś z prądem... wyjdzie w końcu

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    A ja obstawiam przebicie na cewce zapłonowej jednej lub dwóch
    A co do LPG to jak może wyglądać gorzej zainstalowana instalacja????????????
    A i jak różnicy na PB i LPG nie czujesz to albo coś nie teges z motorem, albo się okłamujesz, bo sorry, ale waldki i takie wkrętki to rzeźnia

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    niestety z taką instalką kupiłem , może być gorzej może widziałem na własne oczy , nie sugeruj się samym umieszczeniem wtrysków ,jest jeszcze szereg innych urządzeń w instalacji które wg mnie są zainstalowane całkiem fajnie .
    Niektóre samochody na valtekach nie jeżdżą to prawda , nie wiem czym to się ma ale w makaronach valteki działają , nie mówie , że są dobre , ale działają poprawnie .
    Wiadomo , że minimalna różnica zawsze będzie... ja nie jestem z tych którzy mówią , Panie jeździ lepiej na gazie jak na benzynie hehe .
    Są po prostu poprawne ... Może mało piszę na forum ale alfami 156 z V6 troszeczkę jeździłem , poprzednią miałem na pojedynkach Magic jet i kolosalnej różnicy nie było a stosunek ceny jednych do drugich nawet na dzień dzisiejszy jest duży
    A wracając do właściwego tematu dyskusji , też myślałem o przebiciach na cewkach , ale powinny chyba się pokazać na komputerze jako błędy ? .
    Najprościej byłoby podmienić ... ale niestety zapasowych nie mam
    Niestety nie mam czasu ostatnio, bo podejrzewam , że jakbym mógł poświęcić temu przynajmniej jeden dzień to doszedł bym definitywnie co jest nie halo .

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Nie zawsze się pojawia to na kompie, w moim wypadku tak było, było tak samo jak u ciebie, ale rzadziej było słychać te strzały.

    Co do LPG to najważniejszy jest ustawiacz instalacji, a co do zrobienia to w starej alfie były pewnie ze 3 setupy LPG zanim trafiła w moje łapy, jeden był taki jak u ciebie, z tym ze wkrętki były od spodu żeby zamaskować, jak ja kupiłem to powiedzmy, że już było jak trzeba, z tym że na magic-jetach, które nie powiem przelatały z 40 tysięcy u mnie i z 35 u starego właściciela, jak jeden padł to wsadziłem Barracudy. Jak masz zamiar długo użytkować to zainteresuj się Barracudami jak te padną

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    jak padną te wtryski to zamontuje na pewno jakieś pojedynki , może hany ... zobaczymy . Baranki wtedy też wówczas zostaną zmienione , pewnie od 3.0 bo sporo pozytywnych opinii na temat tej prostej modyfikacji można przeczytać .

    Zmienie 3 śweice na pierwszej głowicy i zobacze czy cokolwiek to zmieni ... jeżeli nic to nie da to myślę , że zamiennie cewki miejscami te z góry pójdą na dół i zoabczymy czy będzie jakakolwiek różnica , tylko czas czas i jeszcze raz czas

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Myślę że lepiej cewki miejscami zmień najszybciej a świece wyjmiesz i powinieneś widzieć co z nimi się dzieje.

Podobne wątki

  1. Dziwne wycie pod maską przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 00:22
  2. Alfa 156 1,9 jtd stukanie pod maską. Rozrząd?
    Utworzone przez muchasportwagon w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 06:21
  3. Najpierw wycie pod maską, teraz jeszcze stukanie
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 20:16
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 13:26
  5. [164] Stukanie pod maską (w silniku lub okolicy)
    Utworzone przez Miłosz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-08-2007, 06:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory