Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Problem z elektroniką w Alfa romeo GT.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,8 T.S
    Postów
    3

    Domyślnie Problem z elektroniką w Alfa romeo GT.

    Witam,
    Alfe GT z silnikiem 1,8 posiadam od ok. 2 lat przjejechałem nią ok 70 tys i mam aktualnie 156 tys. kilometrów.
    Prolbemy zaczęły sie 2 tygodnie temu wjechałem na warsztat zabrałem sie za wymiane poduszki pod silnikiem, przy okazji wpadł znajomy który pracuje w autoryzowanym serwisie. Miał przy sobie komputer wiec poprosiłem go żeby podpiął sie i wykasował mi błąd podzuszki który palił sie ok miesiąca.
    Kiedy wyjechałem z warszatu zaczeły dziać sie jakieś przygody. NIe na okragło, czasami. Uchyliłem okno do połowy po czym po otwarcziu i zamknieciu drzwi okno automatycznie sie domykało. zaczęły pojawiac sie problemy z benzyną. Mianowicie po odpaleniu i uczyleniu okien alfa gasła i nie chciała zapalić przed dłuższą chwile. Raz zamknałem okna, raz odpaliłem ją awaryjnie na gazie i zaczelo mnie to niepokoić. Wszystkie przyciski na kokpicie czy te od szyb zaczeły pikać podczas naciskania. Wczoraj rozmawiałem ze znajomym powiedział abym pojeździł troche na benzynie, sugerując ze moze cos dziać się z pompą.
    Wczoraj jadąc na benzynie po jakichś 10 km alfa zaczeła schodzić z obrotów az w końcu zgasła. Musiałem odpalac ją znowu awaryjnie na gazie. Potem przez 20 min alfa stała z otwartymi szybami i otwartym zamkiem bo nie mogłem nic zamknąc. Wracając w pewnym momecie udało sie zamknąć szyby i ją całą kiedy dojechałem do domu. Dzis od rana zabrałem sie do pracy. Dostałem sie do pompy paliwa przekonany, że cos z nią nie tak. Podpiąłem miernik i w drogę. Jechałem jakieś 20 km. Na mierniku napiecie wachało się miedzy 12~13 V w drodze otwierałem szyby potem lekko domykałem. Cały czas było okej. Po powrocie do domu zadowolony, że pompa jest okej zacząłem bawić się szybami zauważyłem spadki w zasilaniu pompy do 7V. Zostawiłem samochód na godzinę na słońcu. Kiedy przyszedłem było goraco więc otworzyłem okna. Na mierniku na początku normalnie 12V po czym spadało do 5V; 3; 1,5V alfa zaczeła sie dusić po czym zgasła. Zostało awaryjne odpalanie na gazie. Po przejrzeniu bezpieczników, przekaźników oraz wykręceniu komputera nie zauważyłem nic niepokojącego. Aktualnie po otawrciu drzwi na wyświetlaczu pojawia sie choinka, żarówki w drzwiach, po otwarciu, mrugają jak stroboskop nadal nie mogę odpalić a Alfa stoi z otwartymi szybami bo wgl. nie łapie ich zamykanie.

    Z góry dziękuje za wszystkie rady.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    A akumulator + ładowanie?
    Wiem, że niby na gazie OK ale...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał struzyn_19 Zobacz post
    Prolbemy zaczęły sie 2 tygodnie temu wjechałem na warsztat zabrałem sie za wymiane poduszki pod silnikiem, przy okazji wpadł znajomy który pracuje w autoryzowanym serwisie. Miał przy sobie komputer wiec poprosiłem go żeby podpiął sie i wykasował mi błąd podzuszki który palił sie ok miesiąca.
    Za pewne został naderwany przewód masowy od aku do podłużnicy i od podłużnicy do skrzyni biegów. Przyglądnij się temu. Wg mnie masz problem z masą.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    pytanie z innej beczki ile gazu ci pali te GT ?

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,8 T.S
    Postów
    3

    Domyślnie

    W cyklu mieszanym 10l. Bardzo nie na temat

    - - - Updated - - -

    Znalazłem w innym temacie, dotyczącej 147. Czy to moze być moduł w drzwiach kierowcy?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa 146 1.6 Boxer, GT 1.9 jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    To raczej nie jest moduł. Ewidentne problemy z masą. Oprócz głównej masy masz jeszcze te odpowiadające za body computer itd. - z tego co pamiętam znajdują się pod siedzeniem kierowcy.

    Pozdr.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomSRT
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    GT 3.2 ; Brera 2.4
    Postów
    283

    Domyślnie

    Zważywszy , że problemy pojawiły się po grzebaniu w komorze silnika (wymiana poduszki) to najpierw spróbowałbym poprawić główną masę. Odkręcic, wyczyścić , dokręcic porządnie.
    Potem jeśli nie pomoze szukałbym winy w innych punktach masowych

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Z własnego doświadczenia - niedokręcona śruba na przewodzie masowym powodowała niemozliwosc uruchomienia auta oraz palące sie kontrolki esp i abs przy wyjętym kluczyku.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,8 T.S
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam wszystkich.
    Od opisu mojego problemu na forum minęło juz dosc dużo czasu. Bardzo dziękuje za liczne porady i wskazówki, które były trafne.
    NIe poradziłem sobie jednak sam z problemem i musiałem odstawić Alfe do warsztatu zajmującego się elektromechaniką samochodową. Kiedy przyjechałem po samochód panowie śmiali się, że czuli się jak w ukrytej kamerze. Znalezienie przyczyny zajęło im cały dzień prześledzili wszystkie wiązki przewodów od pompy paliwa w bagazniku aż do drzwi i wiązek sterowania szybami, wyjęli komputery itd. Rzutem na taśme pomyśleli zeby zajrzeć do tunelu przy biegach i trafili. Przez moją głupote i niewiedze podczas wymiany linek ręcznego poluźniłem przewód masowy pod drążkiem ręcznego. Zabawa w "Usterke" z mechanikami kosztowała mnie 400 zł i niezłą nauczkę na przyszłość. NIestety w życiu na takich błędach się uczymy.

    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    jakby ktoś miał podobny problem i nie znalazł rozwiązania - pod wykładziną pod fotelem kierowcy jest koncentrator mas - blaszka z wypustkami na którą wsuwa się kilkanaście
    przewodów masowych, cieniutkich czarnych
    problem w tym że w krajach z takim klimatem jak u nas może tam się zrobić mokro, widziałem GT w którym blaszka była aż zielona a część końcówek przewodów połamana od korozji
    oczywiście w aucie wszystko wtedy wariuje a znalezienie tego... życzę szczęścia

    w takim wypadku fotel kierowcy do wystawienia, dywan do uchylenia, koncentrator do kosza i porządne lutowanie wszystkiego razem
    ...

Podobne wątki

  1. Problem z elektroniką 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 10:26
  2. Problem z elektroniką 147 1.6 (2002)
    Utworzone przez woytec w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 09:12
  3. Problem z elektroniką ?
    Utworzone przez peterde5 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-01-2013, 22:00
  4. Mały problem z elektroniką :)
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 16:53
  5. Problem z elektroniką w 166
    Utworzone przez besstia4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory