Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Check - pojawia sie i znika.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Sidu
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa GT, Alfa 159
    Postów
    58

    Domyślnie Check - pojawia sie i znika.

    Kłaniam się!
    Słuchajcie mam problem z alfa gt 2005r silnik 1.9 jtd (bodajże multijet 16 zaworowy).
    Trzy dni temu zapalił mi sie pierwszy raz check Jak silnik dostał obroty silnika bodajze 2500 czy 3000 samochód tracił moc, tak jakby turbo sie odłączało. Pojeździłem dosłownie 1,5 dnia, chceck zgasł, wszystko wróciło do normy. A dzisiaj rano znów problem powrócił. Jak myślicie, co może byc tego przyczyną ?

    - - - Updated - - -

    PS: Zapomniałem dodać, że wymieniałem chłodnice intercoolera, oczywiście na używkę może jest nie sprawna.
    Tylko na tym intercoolerze jeździłem 5 dni i wszystko było w porządku.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Myślę że trzeba zapiąć komputer i błędy odczytać.
    Błąd może zniknąć z deski jeżeli przez kolejnych 5 odpalen auta (jak dobrze pamiętam) błąd nie powróci to check zgaśnie ale błąd zostaje w pamięci.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Info tutaj=> MCSF tam masz wszystko napisane. Pozdro

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Sidu
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa GT, Alfa 159
    Postów
    58

    Domyślnie

    compel podziękował za artykuł w sobotę krok po kroku zabieram sie do roboty ale stawiam na czyszczenie EGR lub węze bo pewnie niebyły od nowosci wymieniane -- i juz dodatkowy koszt.

    wiedzmaak juz od tego momentu 5 razy odpalałem ale nadal bład sie świeci jak sie świecił - cóz zrobić zachciało mi sie alfy to ją mam


    Trzymajcie sie !


    PS: A jesli podjechałbym pod komputer to dowiem sie co konkretnie poszło, zeby nies szukac bo z moimi dwoma lewymi rękami do mechaniki myślę ze bardziej pogorszę sytuacje. Boje sie ze jak oddam mechanikowi to błahostka jak przeczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania przemieni sie koszt rzedu 300 - 400 zł. Czy komputer bedzie potrafił trafic w sedno uszkodzenia ?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Napewno komputer pomoże w szukaniu usterki. Przynajmniej bedziesz wiedzial od czego zacząć i gdzie szukać. Wyczyscisz w EGR'a potem zajmiesz się wezykami i będziesz dalej szukać.

    Skąd jesteś bo widzę, że masz nie uzupełnieniy profil?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Sidu
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa GT, Alfa 159
    Postów
    58

    Domyślnie

    Z Zagnańska pod Kielcami.

    Jeszcze raz dzękuje za pomoc, jak naprawie to napisze co było, szerokosci.


    Tak na marginesie masz moze czy miałeś kiedys ten silnik 1.9 jtd ile to Ci palilo bo nie przekraczam 80 - 100 km/h a spalanie wychodzi mi okolo 7-8 l.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Sidu
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa GT, Alfa 159
    Postów
    58

    Domyślnie

    Słuchajcie nie dawało mi to spokoju, poszedłem teraz poruszałem kable i check zgasł Widocznie cos tam nie łaczy. Ten czujnik ciśnienia to gdzie on sie znajduje ? Ja ruszałem jak patrzymy na silnik i jest pokrywa silnika to po prawej jej stronie (nie zdejmowałem pokrywy) znajduje sie taka plastikowy kwadrat, wyzej jest umiejscowiony akumulator.
    Zdjecie nie moje ale silnik przeciez ten sam,
    miałbym goracą prosbe do Was o zaznaczenie tego czujnika czy napisanie mi co przez przypadek ruszyłem, ze check zgasł.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	to.JPG
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	67.4 KB
ID:	180164  
    Ostatnio edytowane przez Sidu ; 06-10-2015 o 22:38

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    to czym ruszałeś to kable od skrzynki z bezpiecznikami. raczej przypadek ze check zgasł, poruszaj jak sie znowu pojawi.
    Zamów sobie kabelek od viakena, koszt jak za jedno podłączenie u mecha a masz na stałe. 3 dni i kabel masz u siebie.
    Mam ten sam silnik i moja przy 70/30 trasa/miasto pali od 50kk między 5.3, a 5.7. nie jeżdże jak żółw.
    Zbiornik na zdjęciu to zbiorniczek od płynu do wspomagania, warto do niego zajrzeć.
    Jak check wywala powyżej 2.5k obrotów to ja bym szedł najpierw w stronę wężyków i cięgna od gruchy, potem egr i sprawdź w jakim stanie masz węże od dolotu na górze i nadole. najlepiej jak ktoś podnosi obroty co by ciśnienie jakieś było.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Sidu
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa GT, Alfa 159
    Postów
    58

    Domyślnie

    WAZNE:
    Ty jesteś mechanikiem, może bym podstawił do Ciebie (oczywiście nie za darmo).

    .................................................. .................
    Bardzo mało Ci pali tylko pozazdrościć, może dlatego ze check sie swieci podobno samochód w tedy o 20% wiecej zużywa paliwa.

    Zamiast sie pytac mogłem sprawdzić z tymi bezpiecznikami. Masz racje to przypadek musiałem cos innego poruszyć, ujechałem 5 km i znów sie zapalił.

    Dzisiaj znów ruszałem, ale obok oraz tego grubego węża, bodajże jest to od turbiny. Zapaliłem check zgasł, wkręciłem go na obroty (na luzie) check sie nie zapalił. Myśle że jakis kabelek nie styka, ujade trochei to podczas drgań silnika sie odłącza.

    - - - Updated - - -

    A z tym kablem to np taki
    http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html

    I do tego jakis program ?

    - - - Updated - - -

    Ale dobra nie zawracam Ci juz dupy, napisz tylko czy jesteś mechanikiem to chetnie bym u Ciebie alfe zostawił jak masz wolne terminy.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    No kolego mechanikiem nie jestem.więc musisz znaleźć jakiegoś dobrego w swojej okolicy.
    Zacznij od wskazówek z tematu który Tobie podałem. Może masz.problem z ciśnieniem i stąd raz błąd jest raz nie ale to już pisałem.

    Strona do.kabla dobra tylko Ty potrzebujesz ten kabel
    Fiat ECU skan usb we wtyku obd2
    Wejdź w zakładkę fiat diagnostyka. Z kablem dostajesz sterowniki na cd a program fes albo mes ściągasz z internetu.

    Dobra rada zacznij od kupienia kabla. Dużo.rzeczy sam wylapiesz na kompie, nawet to czego nie wybadasz oczami. I szukaj na forum jest dużo.tutoriali co jak wymieniać samemu

    A w kwestii spalania to.zależy z czego ten chęci wynika. Jak.masz.niesprawne auto to.zawsze lyknie więcej. Naprawisz, wyczujesz auto i pewnie zjedziesz jeszcze niżej tylko kto tymi samochodami zamula?????
    Ostatnio edytowane przez compel ; 07-10-2015 o 23:34

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2016, 16:27
  2. Jest ABS i nie ma. Pojawia się i znika...
    Utworzone przez Alfiontko w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-01-2016, 12:51
  3. Pojawia się i znika (marchewa) - co jeszcze?
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-12-2010, 13:50
  4. [156] pojawia się i znika (kontrolka wtryskiwaczy)
    Utworzone przez adamek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2008, 17:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory