Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Chwilowa strata mocy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie Chwilowa strata mocy

    Witam posiadam Alfe 156 1.9 JTD 105KM z 99r. i mam taki problem. Przeczytałem wszystkie mozliwe tematy ale nie napotkałem sie na ten który by mi odpowiedział na moje pytanie. Chodzi o to ze podczas przyspieszania ale tylko przy gwałtownym wcisnięciu pedała gazu w podloge przy rowno 2500 obrotow lapie dolek ale taki momentalny i mam wrazenie jakby dalej samochod rozpedzal sie juz bez turbo. Do 2500 obrotów jest wszystko super, na kazdym biegu ale przy 2,5 jest malutki dolek. Przepływomierz wymienialem, zaślepiłem EGR, i niewiem co to moze byc. Próbowałem odpiąć przepływke i to samo. Proszę o podpowiedz pozdrawiam Paweł

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    marchewa świeci?

    przyjrzyj się zaworowi upustowemu na turbinie i wężykowi gumowemu który nim steruje (czy nie dziurawy , sparciały) , może się zawór upustowy (wastegate) przycinać , i przy gwałtownym dodaniu gazu nie nadążać z regulacją
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    Żadne kontrolki mi sie nie zapalają, a co do tego wężyka to niewiem bo nie sprawdzałem, szczerze to nawet niewiem który to. Jk bys mogl mi dokladniej opisac w ktorym miejscu on sie znajduje i ktory to jest ten zawór o którym piszesz. Z góry dziękuje i Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    Chciałem dodać jeszcze że gdy wciskam pedal maksymalnie od najnizszych obrotów to jak pisalem przy 2,5tys lapie dolek ale.... jezeli rozpedzam uto normalnie bez kopania do 2,5tys i potem wcskam pedal w podloge to auto napedza sie bardzo dobrze bez żadnych problemow i to do maksymalnych obrotów(zuc moc i wgniatanie) . Problem jest tylko przy kopaniu od najnizszych obrotów(wgniatanie ale tylko do 2,5 a potem napedza sie normalnie jak bez turbo). Moze to wam cos podpowie bo ja niemam zielonego pojecia co to moze byc. Dzisiaj odpialem przeplywke zeby sprawdzic i bez zadnych zmian. Pozdrawiam

  5. #5
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    Regenerowałeś kiedyś Turbo?

    Ja miałem taki efekt po lipnym zregenerowaniu turbinki, ja mam 2.4 JTD i turbina jest trochę inna, ale efekt był taki sam. Powodował to źle dobrany wałek i jakiś problem ze zmienną geometria u mnie. Nie znam szczegółów, ale oddanie na gwarancje poregeneracyjną usunęło ten problem.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    To przypomina objaw przeładowania ; na zdjęciu masz ten przewód gumowy na turbosprężarce , który steruje zaworem wastegate .
    A tak szczerze to powinno się mocno przyspieszać dopiero od 2000rpm.
    I jeszcze jedno czy marchewa zapala się przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce , czy nigdy się nie zapala?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Postów
    54

    Domyślnie

    Powiem szczerze że nie zaobserwowałem ani razu ani przy odpalaniu ani przy jezdzie zeby zapalala sie kontrolka wtrysków (marchewa) a to dobrze czy zle?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    W momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce (położenie MAR - pierwsze przekręcenie kluczyka) ,marchewa musi się zaświecić na ok 4 sek. i zgasnąć.

    Jeśli się w ogóle nie zaświeca po przekręceniu kluczyka , to pewnie ktoś ją fizycznie odłączył aby nie świeciła i nie powiadamiała o awarii ukł. wtrysku.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mcsudi
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 156 2.0TS 1999
    Postów
    87

    Domyślnie

    U mnie też występował takowy problem, wymiana świec spowodowała zniknięcie "defektu".

    P.S

    Jeżeli to nie podziała przyjrzyj się kablom

  10. #10
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    mcsudi kolega ma Diesla, więc ani świece, ani kable nie mają tu za dużo do roboty

    Jak ktoś faktycznie odłączył "marchewę" to chyba bym się wybrał do gościa na krótką rozmowę, dla samej zasady :p

Podobne wątki

  1. [159] Chwilowa utrata mocy, 2.4 JTD
    Utworzone przez milian w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-04-2014, 11:53
  2. [145] Marchewa chwilowa
    Utworzone przez octavianus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 12:05
  3. chwilowa utrata mocy w JTD
    Utworzone przez wojtaak w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 12:29
  4. Strata mocy, dymienie i dzwiek silnika
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 22:41
  5. Strata mocy po wymianie wtryskiwaczy
    Utworzone przez arczimi w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-07-2009, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory