Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.8 TS 99rok Obrobione łebki śrub

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 156 1.8 TS 16V
    Postów
    11

    Domyślnie 1.8 TS 99rok Obrobione łebki śrub

    Witam wszystkich
    Zabrałem się ostatnio za wymianę łożyska wraz z piastą w tylnym kole. Niestety śruby mocujące jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy czy jak to się tam z tyłu nazywa były tak zapieczone i skorodowane iż odkręcając (nowym kluczem "15" porządnej firmy ) pozostały na swoim miejscu niestety a łby śrub i górna i dolna obrobiły się w sposób umożliwiający ich odkręcenie. Moje pytanie jest następujące czy wie ktoś z was może jakie tam śruby są zastosowane tzn. chodzi mi o rozmiar gwintu, skok, oraz gatunek i długość. Podejrzewam że jedynym sposobem jaki mi pozostał i najprostszym w tej sytuacji jest odcięcie kątówką tych łebków.
    Z góry dziękuję za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    bez sensu odcinać od razu. Ja wziął bym dobre nakrętki i przyspawał to tych śrub. temp przy spawaniu może spowodować że mogą puścić te stare. bo po odcięciu do dopiero może być kłopot.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 156 1.8 TS 16V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Problem w tym, że zwłaszcza przy dolnej śrubce nie ma na tyle miejsca żeby dołożyć jeszcze grubość jakiejkolwiek nakrętki a chciałbym to zdemontować bez ściągania całego, a przynajmniej połowy zawieszenia.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    To chyba się nie uda. Musisz trochę sobie miejsca zrobić.
    a jeszcze jedno pytanie- próbowałeś to odkręcić chyba płaskim kluczem nie nasadką???

  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grzeslaw79 Zobacz post
    Witam wszystkich
    Zabrałem się ostatnio za wymianę łożyska wraz z piastą w tylnym kole. Niestety śruby mocujące jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy czy jak to się tam z tyłu nazywa były tak zapieczone i skorodowane iż odkręcając (nowym kluczem "15" porządnej firmy ) pozostały na swoim miejscu niestety a łby śrub i górna i dolna obrobiły się w sposób umożliwiający ich odkręcenie. Moje pytanie jest następujące czy wie ktoś z was może jakie tam śruby są zastosowane tzn. chodzi mi o rozmiar gwintu, skok, oraz gatunek i długość. Podejrzewam że jedynym sposobem jaki mi pozostał i najprostszym w tej sytuacji jest odcięcie kątówką tych łebków.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Przed drastycznymi rozwiązania użyłbym czegoś takiego:
    http://www.castorama.pl/produkty/nar...ter-7-szt.html
    Te mam i już parę razy się przydały. Są jeszcze inne nasadki do tego celu.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 156 1.8 TS 16V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Okej jakoś poradziłem w końcu puściły. Od razu dodam iż moją odpowiedzią na moje pytanie jest M10x1.25 długość 25 mm Niestety klasy twardości nie dało się odczytać. Dziękuje za wasze odpowiedzi.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 156 1.8 TS 16V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Tak "lufa" płaskim kluczem, bo nasadki nie da się nałożyć bez odkręcenia śrub mocujących zwrotnicę zarówno u góry jak i u dołu

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Jak to kiedyś ktoś trafnie ujął "aż oczy szczypią od tego co niektórzy piszą"
    Dokręciłeś z powrotem też płaskim kluczem... ???

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 156 1.8 TS 16V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Też płaskim ale nowymi śrubami.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Jak to kiedyś ktoś trafnie ujął "aż oczy szczypią od tego co niektórzy piszą"
    Dokręciłeś z powrotem też płaskim kluczem... ???


    Cytat Napisał Grzeslaw79 Zobacz post
    Też płaskim ale nowymi śrubami.
    Myślałem, że kolego masz trochę wyobraźni, że już wysilisz się aby hamulce robić porządnie i wysilisz się aby założyć porządny klucz i dokręcić to jak należy.

Podobne wątki

  1. Rozstaw śrub 147
    Utworzone przez gratek w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 19:05
  2. [GTV] Rozmiar śrub do kół
    Utworzone przez Wedżi w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 19:18
  3. Numery nadwozia w alfie 156 99rok. pilne!
    Utworzone przez Michu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 20:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory