Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Nie odpala 2.4 JTD 150KM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    166 2005r 2,4jtd
    Postów
    61

    Domyślnie Nie odpala 2.4 JTD 150KM

    Witam !
    Przeczytałem chyba jak Chuck Norris cały net
    no ale do śmiechu nie jest.
    Alfa 166 2,4 jtd 2002 150KM 8 miesiecy moja. Bezproblemowe użytkowanie , bicie rekordu w Gliwacach, wakacje w CRO.
    w zeszłym tygodniu wtorek, przekręcam kluczyk , kręci i nic
    po pracy też lipa
    wyczyściłem czujnik ciśnienia na listwie czujnik powietrza doładowanego , zawór na pompie, filtra paliwa i nic.
    no to do mechanika
    na kompie P1320 o ile dobrze pamietam, błąd zaworu EGR- jest zaślepiony , błąd wyjscia na sprzęgle i błąd przeładowania turbiny- za duże napiecie.
    Niestety nie powiedział mi jakie ciśnienie na listwie.
    Jego zdaniem pompa ciśnieniowa do wymiany- koszt duży to zacząłem kombinować
    Sam odpaliłem pod domem na Placka 20 sek i zapalił.
    tydzień bez problemu , moc, zapalanie wszystko okey.
    Pojechałem na komp P1320 znikł inne zostały mechani k zdziwiony tym razem cisnienie żadane 300 z kawałkiem i takie było, przegazówka trochę spadło do 280 bodajrze ale powoli wzrosło znowu- nie wiem czy tak ma być.
    jazda bez problemowa.
    Dzwoniłem do p. Janka do Bydgoszczy - fachowiec jakich mało.
    W pierwszym tygodniu obstawiał czujnik położenia rozrzadu- ale mówił ze nie odpali.
    Wczoraj dzwoniłem az mi głopio ciagle chłopa niepokoić.
    Zdziwiony że na placka nie pali.
    Ostatnie jego pomysły to czujnik wału korbowego- ale czy on nie broi jak jest silnik ciepły?
    No i poluzować EGR mówił.
    W czwartek rano schodzę i to samo . po pracy do filtra wlałem Liqui Moly do czyszczenia wtrysków mówie nie zaszkodzi Plack i nic po 20sek buchnął ogień z kolektora dolotowego.
    Brak pomysłów , sprawdzałem nawet czy wydech dmucha i coś leci na kreceniu.
    na necie czytałem że rozrusznikm ktoś wymieniał.

    POMOCY

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    ja bym obstawial czujnik polozenia walu. I wyczysc sitko na regulatorze cisnienia na pompie CR. Od tego bym zaczal. Filtr paliwa tez mozna wymienic dla spokoju
    [C

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    166 2005r 2,4jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    pisałem że sitko czyściłem a filtr wymieniony.
    Czujnik wału wyjety. jak go sprawdzić czy sprawny?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Odkręć czujnik , podłącz omomierz do wyprowadzeń i zbliżając do niego jakiś kawałek metalu obserwuj zachowanie miernika


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Też podobnie miałem,raz odpalał a raz nie (nigdy w czasie jazdy).Po 5-10 minutach odpalał bez problemu.Wymieniłem czujnik położenia wału (roboty na 15min.).I spokój.Komuś padło też jak na urlop jechał ( w czasie jazdy) i przyjechał do mnie,wymieniłem mu na swój z wymiany,żeby chłopak mógł się doczłapać do domu i zong,nie odpalił już w ogóle.Nawet po 30 minutach,musieliśmy zamówić nowy..Zacznij od niego.Bo potrafi cuda robić ten czujnik właśnie.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    166 2005r 2,4jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    sprawdzałem omomierzem 880 pokazywał , wkrętakiem robiłem przed nim to zmieniał wartości do 1050 i mniej - czyli działa ?
    dziś rano test świec na żarówkę z aku do wszystkich 5 pinów w tej wtyczce od przekaźnika /sterownika świec. żaróweczka sie pali.
    Zona wróci to jeszcze sprawdzę czy prąd wychodzi z przekaźnika . kliknięcie słychać ale warto sprawdzić.
    Bezpiecznik świec gdzie jest w bagażniku ?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Bezpiecznik świec masz obok zbiorniczka płynu hamulcowego.Taki duży,chyba 60A ??.To,że do świec idzie,to dobrze.Wskazuje na to,że masz upaloną 1 lub więcej świec.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Grudziadz
    Auto
    166 2005r 2,4jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    Po czym taki wniosek ?

    - - - Updated - - -

    Po czym taki wniosek ?
    Kumpel mówił że może być pompa w baku . Daje paliwo- sprawdziłem ale może za mało?
    jutro działam , jak nie pomoże to mechanik lub asso . niestety kasa pójdzie

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Podłącz komputer jeżeli będzie problem z ciśnieniami paliwa to błąd powinien być, jak nie to sprawdzisz w trakcie rozruchu do ilu pompa jest w stanie nabić ciśnienie.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 TB
    Postów
    70

    Domyślnie

    Po kolei jeżeli nie masz więcej błędów na kompie. Pierwsze to wziąć multimetr wpiąć się w listwę paliwową do czujnika ciśnienia jest on na początku listwy na końcu jak się nie mylę jest regulator ciśnienia jedna osoba musi kręcić rozrusznikiem ty się wpinasz i obserwujesz napięcie. W układzie common rail ciśnienie na listwie potrzebne do rozruchu to około 250bar co odpowiada przynajmniej w przepadku mercedesa z tą samą generacją common rail około 1.5 v bez minium 200 bar silnik się nie uruchomi a może składać się na to wiele elementów. Jeżeli będzie zbyt niskie napięcia a błędów na kompie dalej brak czyścimy czujnik i regulator wrzucając do benzyny ekstrakcyjnej nie mówię, że pomoże ale w zaworze jest membrana, która lubi się brudzić również regulator jest wrażliwy na wszelkie zanieczyszczenia. Następnym elementem jest sprawdzenie zawóru elap czyli tego odcinającego paliwo, w którym często zacina się kulka, która po prostu z wiekiem się defragmentuje znajdziesz na necie gdzie jest w alfie 166 nie mam pojęcia gdzie jest umiejscowiony i czy jest rozbieralny. Pamiętaj, że jeżeli wiesz jak używac multimetra sprawdzisz całe auto nie słuchaj tylko pseudo mechaników, którzy w pierwszej kolejności wymienią pewnie listwę paliwową i wszystkie czujniki. Jeśli nie pomoże pisz. Napisz również odczyty jakich dokonałeś. Z powietrzem pewnie nie ma problemu czyli zostają nam jeszcze świece jeżeli z common będzie wszystko ok. CZyli również sprawdzasz czy dochodzi napięcie na listwą napięciową i odrazu sprawdz czy świece nie są spalone można bardzo łatwo sprawdzić bez wyjmowania z auta znajdziesz dokładną instrukcję na necie. Jeśli paliwo będzię układ zapłonowy ok to na 99% czujnik położenia wału albo wałka rozrządu zadzwoń do aso albo znajdz w necie jakie mają być oporności ale wydaję mi się wyszedł by błąd na kompie. Jak sprawdzisz to wszytko i nie odpali dalej to pisz P.S najlepiej żeby sprawdzić pompę tą w baku bo jest jeszcze duga zębata to odczepić przewód paliwowy za pompą i zobaczyć czy pompuje paliwo nie rób nic na pałe tylko sprawdz a będzie jezdzic

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  3. [159] silnik 1.9 jtd 150KM Afa i 1.9 jtd 150KM fiat jest różnica?
    Utworzone przez fleszu2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 11:38
  4. Zimna odpala ciepla nie odpala nie slychac nawet rozrusznika
    Utworzone przez Chrzanek1994 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 21:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory