Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Problem z odpalaniem Alfy 145 BOXER 1.6

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie Problem z odpalaniem Alfy 145 BOXER 1.6

    Witam.
    Panowie mam problem z którym męcze się już parę dni. Mianowicie mam problem z odpalaniem Alfy. Rano po nocnym postoju lub porostu po postoju w pracy czyli ok 8h alfa bardzo ciężko pali tzn musi dość długo pokręcić i do tego zamiast wejść na obroty i zaraz się umiarkować, wskakuje na obroty w okolicy 600-700rpm... Wymieniłem już świece, przewody WM (stare miały i tak już przebicia) wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy, próbowałem resetowac ECU ale nic to nie daje. Nie mam już pomysłów, może Wy mi pomożecie bo boli mnie to strasznie jak auto się tak męczy przy odpaleniu. Dodam jeszcze że jak się już przyjadę i np zatrzymam sie na chwilę pod sklepem, wrócę do auta to odpala już lepiej, może nie tak jak powinna ale łapie odrazu i powiedzmy że wchodzi na obroty jałowe.

    Wysłane z mojego E2303

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Spróbuj od porządnego naładowania akumulatora

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie

    Hmm, no w sumie jest to jakiś pomysł. Myślisz że byłby za mały prąd na rozruch? Rozrusznik kręci dość żwawo. Dziwne jest to że ona tak jak by chciała złapać odrazu ale jednak nie i musi kręcić dalej :-(

    Wysłane z mojego E2303

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja bym sprawdził czujnik temperatury na ECU

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie

    A mógłbyś mi wytłumaczyć który to czujnik i jak go sprawdzić? Byłbym bardzo wdzięczny :-)
    Dodam też że jak się naciśnie trochę na pedał przepustnicy to łapie szybciej choć nie zawsze, a czasami w ogóle nie zapali bez nacisnietego padału gazu.

    Wysłane z mojego E2303
    Ostatnio edytowane przez Kuleski ; 12-10-2015 o 18:50

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Krokowcem steruje ECU poprzez odczyty temperatury silnika, zimny silnik przy uruchamianiu powinien wskoczyć na wyższe obroty a skoro tak nie jest winny za to jest odczyt temperatury czyli czujnik.
    W tym temacie masz pokazany czujnik temperatury ECU i gdzie się znajduje< ten z niebieski na fotce>

    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...1_6_boxer.html

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie

    Mhm, a dostanę gdzieś ten czujnik, tzn kupie to gdzieś? :-D Bo szczerze to nie wiem jak go sprawdzić, a podejrzewam że drogi nie jest to kupił bym odrazu nowy.

    A sam krokowiec może mieć wpływ na odpalaniem? Ale to podejrzewam że jak by był uszkodzony to były by problemy z obrotami na jałowym biegu...
    Wysłane z mojego E2303
    Ostatnio edytowane przez Kuleski ; 12-10-2015 o 19:04

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kuleski Zobacz post
    A sam krokowiec może mieć wpływ na odpalaniem? Ale to podejrzewam że jak by był uszkodzony to były by problemy z obrotami na jałowym biegu...
    Tak zgadza się, uszkodzony krokowiec = problemy z obrotami "Falowanie"

    Taki czujnik jest bezproblemowo dostepny w prawie każdym większym sklepie.

    Na początek najlepiej sprawdzic połączenia tego czujnika bo tak jak w moim przypadku przewody były oberwane z kostki

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Kuleski
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Zabierzów Bocheński/Niepołomice
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 8V Boxer/ Alfa 159 1.9 JTDm 16v Ti
    Postów
    73

    Domyślnie

    No właśnie a jak już samochód zapali to chodzi jak "burza", obroty trzyma twardo i mocy też mu nie brakuje jak na tę zawrotne 103km :-D
    Czyli zainteresuje się tym czujnikiem, jego wykrecenie będzie rownalo się z uciekaniem płynu chłodzącego, czyli trzeba będzie spuscic, bo podejrzewam że nie zrobię tego na tyle szybko żeby go wykręcić i szybko wkręcić nowy, zwłaszcza że dostęp tam jest średni. Trzeba będzie chyba puche filtra powietrza wyciągnąć...

    Oglądane go jeszcze dokładnie tak jak mówisz, czy wszystko się trzyma.


    Wysłane z mojego E2303
    Ostatnio edytowane przez Kuleski ; 12-10-2015 o 19:25

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kuleski Zobacz post
    jego wykrecenie będzie rownalo się z uciekaniem płynu chłodzącego,
    No tak, jest wkręcony w kanał wodny, przy wykręcaniu trzeba zatkać otwór po ewentualnej wymianie uzupełnić płyn.
    Na pewno nie jest to 100% pewnikiem że to akurat ten czujnik ale warto sprawdzic na początek

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. Mały problem z odpalaniem Alfy 156
    Utworzone przez luck112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-04-2014, 15:24
  3. [146] Alfa 146 Boxer 1.6 problemy z odpalaniem
    Utworzone przez Dawid3103 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 09:38
  4. [145] [145]Problemy z odpalaniem ALfa Romeo 145 Boxer
    Utworzone przez chlopak-25 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2011, 08:25
  5. Problemy z odpalaniem alfy 145
    Utworzone przez Budrys w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-10-2007, 09:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory