Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Zablokowana skrzynia automat i kilka innych usterek

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie Zablokowana skrzynia automat i kilka innych usterek

    Witam
    Pacjent:
    Alfa 166 fl 3.0 V6 automat ZF
    Wczoraj stało się nieszczęście..
    Podczas jazdy wyrwało mi świecę z gniazda.... Ale może poklei.
    Wczoraj rano jak odpaliłem samochód okazało się że jakoś słabo kręci. Pojechałem do znajomego i okazało się że do wymiany akumulator. Zmierzyłem ładowanie i wyszło 12,6V czyli mało. No nic, mimo to zdecydowałem się jechać w trasę bo dzisiaj do pracy. Podczas jazdy silnik zaczął nierówno chodzić, później zaczął sapać i strzelać. Okazało się że świeca się odkręciła i wyrwało ją z gniazda. Zadzwoniłem po znajomego, żeby mnie zaholował. Przez pierwsze 10km było OK. Wrzuciłem na N skrzynię i jako że była już noc jechałem na włączonych światłach postojowych i przekręconej stacyjce na zapłon. Po pewnym czasie na ICS wyświetliło mi "low battery" ale nic się nie działo. Kilka kilometrów później nagle stuk jakby coś wpadło pod koła i pisk opon... Skrzynia zablokowana.
    Wykasowanie błędów skrzyni nie pomaga => laweta (ledwo mnie wciągną na zablokowanych kołach)
    O ile z ładowaniem (alternatorem) sobie poradzę, głowicę też wymienię to ze skrzynią nie mam pojęcia co zrobić. Czy czeka mnie wymiana skrzyni?
    Jak podłączyłem pod lapka to pokazuje mi jakby cały czas był na biegu 1 albo po przełączeniu na R - na wstecznym, ale jak odpaliłem to nie chciał ruszyć.
    Proszę o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Oto co instrukcja mówi o holowaniu z automatem:

    HOLOWANIE SAMOCHODU
    UWAGA Podczas holowania samochodu
    nale˝y obowiàzkowo przestrzegaç przepisów
    ruchu drogowego dotyczàcych holowania.
    Stosowaç si´ do zaleceƒ podanych
    w rozdziale „W razie awarii”.
    Je˝eli wystàpi koniecznoÊç holowania samochodu
    nale˝y przestrzegaç poni˝szych
    zaleceƒ:
    – transportowaç, o ile to mo˝liwe samochód
    na platformie pomocy drogowej,
    – w przypadkach koniecznych holowaç
    samochód z podniesionymi przednimi ko-
    Πami nap´dzajàcymi (przednimi),
    – je˝eli stosuje si´ powy˝sze rozwiàzanie,
    samochód mo˝e byç holowany na odlegΠoÊç
    do 50 km z pr´dkoÊcià nieprzekraczajàcà
    50 km/h.
    Podczas holowania samochodu dêwignia
    wybierania biegów powinna znajdowaç
    si´ w poΠo˝eniu N.

    Krótko mówiąc sam zabiłeś skrzynię holując auto. Podczas jazdy z wyłączonym silnikiem skrzynia się nie smaruje i przegrzewa.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    W razie potrzeby innej skrzynki zapraszam na priv.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Skrzynie prawdopodobnie zabiłeś na amen. Jak się zblokowała w trakcie jazdy i jeszcze na zblokowanych kołach ją szarpaliście, to pewnie niezły młyn w środku.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Ok. 50 raczej nie przekroczyliśmy a jeśli nawet to niewiele. Poza tym przejechaliśmy może 10km..

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    To rzeczywiscie trochę za mało, zeby zagrzać skrzynie. Może sterowanie zwariowało od braku prądu i skrzynia wrzuciła bieg/parking. Tak czy inaczej może być bardzo słabo.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #7
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Przeciez to oczywiste ze zajechales skrzynie. Jezeli skrzynia osiaga temp robocza po 5-7km ze zmarowaniem to myslicie ze bez smarowania 10km ujedzie? Niestety przez swoja glupote zabiles skrzynie, niestety ale w przypadku autkmatow warto miec assistance za te 50-60zl rocznie. A tak jestes troche w plecy.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał misio1 Zobacz post
    Ok. 50 raczej nie przekroczyliśmy a jeśli nawet to niewiele. Poza tym przejechaliśmy może 10km..
    50km/h dotyczy ogólnie prędkości holowania (dla bezpieczeństwa), wcześniej instrukcja jak wół wskazuje, aby auto wieźć na lawecie a jeśli się holuje to z uniesionymi przednimi kołami.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Może nie stawiajmy jeszcze krzyżyka na niej.. Prosiłbym raczej o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Czy wie ktoś jak ręcznie wyłączyć pozycję P w skrzyni? Gdzie szukać elektrozaworu odpowiedzialnego za tą pozycję? Albo chociaż jak w ogóle się dostać do elektrozaworów?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Poszukaj na forum. Pamiętam ze ktos miał podobny problem niedawno. Też przy holowaniu sie porobiło.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Zablokowana skrzynia
    Utworzone przez mis w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-03-2016, 17:28
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-01-2013, 19:45
  3. Zablokowana skrzynia...
    Utworzone przez pawelek260 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 17:50
  4. zablokowana skrzynia
    Utworzone przez bravo5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 20:52
  5. Rdza oraz kilka innych usterek w skrócie
    Utworzone przez l0bak w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-05-2009, 10:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory