Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Wymiana półosi alfa 159

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Postów
    19

    Domyślnie Wymiana półosi alfa 159

    Witam,
    Prawdopodobnie czeka mnie wymiana prawej półosi i tu zaczyna sie problem. Dzwoniąc po czesciach z aledrogo kazdy sie pyta o ilosc frezów wchodzących w skrzynie. Czy w takich samych modelach byla rózna ilośc i czy wystarczy sprawdzic na wejsciu w skrzyni czy takze trzeba sprawdzic na przegubie przy kole. Mam model Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM czy jest jakas mozliwośc zakupu bez rozkrecania i sprawdzania u mechanika. Z góry prosze o powstrzymanie sie od komentarzy , które nie przyniosa nic przydatnego do tematu typu "nie kupuj uzywanej tylko jedz do serwisu i wydaj 2 tys i bedziesz mial dobrze"
    Powrót do góry

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tą półoś idzie w ASO dorwać nawet za ok 1500 zł.
    W jakim celu chcesz wymienić całą półoś? Może wystarczy przegub wewn?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Wynika to z segesti kolegi , który składał troche aut. Problem polega na tym, ze rozpiął mi sie przegub wew i nawet po zapieciu coś puka przy ruszaniu ( no i chce nadmienic ze juz raz jeden mechanik mi zakladal zapiecie wiec boje sie ze kiedys w trasie znowu mi sie rozepnie). Jesli nawet mialbym wymienic tylko przegub wew to i tak musze znac ilosc frezów pewnie - bez tego ani rusz. Alfa nie jest najmlodsza ( rocznik 2005) wiec inwestowanie 1500 PLN to troche dla mnie bez sensu jesli mógłbym naparwic to za 1/5 tej wartosci.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    dokładnie...
    jak nie jest ukrzywiona, to wystarczy przeguby wymienić

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Co rozumiesz przez "ukrzywiona"?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Amber66 Zobacz post
    Co rozumiesz przez "ukrzywiona"?
    czasem zdarza się tak, że auto bierze udział w wypadku/kolizji, dostaje w okolice koła, krzywi się wtedy na 100% wahacz i nie rzadko półoś - mówiąc ukrzywioną miałem własnie na myśli powypadkową, ale zakładam, że nie masz takiej, a myślisz o wymianie półosi przez jej normalne zużycie, czy tak jak piszesz wyżej przez to że coś się w środku rozleciało

    jak ci coś puka w przegubie, to się pewnie już łożysko rozleciało, może miałeś przeciętą manszetę i smar uciekł, a może to był już jej czas

    w takim przypadku nie wymienia się półosi a jedynie przegub
    przegub kupuję się nowy, nie musisz znać ilości zębów/rowków czy jak to zwał, a szukasz go po numerze VIN,

    a jak nie chcesz nowego przegubu to tylko kompletna półoś używana ci zostaję

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Postów
    19

    Domyślnie

    ok - wiec pewnie mam do wymiany przegub wew. czyli tzw. krzyzak - dobrze rozumiem? Wszystko wskazuje ze cos sie rozwalilo - jestem po wymianie obu wachaczy po prawej stronie bo zaczely 'trzeszczec' i nadal jak nie raz jade wolno przez kraweznik lub jak ruszam slysze jakis trzask. Sprawdzalem na szarpakach i nic w zwieszeniu nie wyszlo i do tego sie rozpiał wiec pewnie to jest jedyna diagnoza.
    A po nr VIN w intercarsie dobiora odpowiednie?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Amber66 Zobacz post
    ok - wiec pewnie mam do wymiany przegub wew. czyli tzw. krzyzak - dobrze rozumiem? Wszystko wskazuje ze cos sie rozwalilo - jestem po wymianie obu wachaczy po prawej stronie bo zaczely 'trzeszczec' i nadal jak nie raz jade wolno przez kraweznik lub jak ruszam slysze jakis trzask. Sprawdzalem na szarpakach i nic w zwieszeniu nie wyszlo i do tego sie rozpiał wiec pewnie to jest jedyna diagnoza.
    A po nr VIN w intercarsie dobiora odpowiednie?
    jak się rozleciał przy wymianie wahacza, tzn że już był jego czas i za chwilę i tak by strzelił...
    lepiej zawieź auto do warsztatu, powiedz co chcesz żeby ci zrobili i niech sami zamówią, tylko poproś żeby dali ci możliwość wyboru marki, no chyba że chcesz najtańszy

    po nr VIN w każdym sklepie powinni ci dobrać, bez problemu - no chyba że masz jakiegoś swapa silnika z innego modelu, ale wątpię

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zapytaj użytkownika Gepard (autosklep24.pl). Miał swojego czasu w ofercie zamienniki przegubów wewn.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zapytaj użytkownika Gepard (autosklep24.pl). Miał swojego czasu w ofercie zamienniki przegubów wewn.
    do diesla prościej dostać, z moją benzyna był problem (właśnie ze względu na ilość zębów), zamiennik proponowany to Zeta-Erre. Ja po sprawdzaniu i niejednoznacznej odpowiedzi czy będzie pasować nie zdecydowałem się na zamiennik. Oryginał za drogi (prawa około 1500zł - tylko przegub wewn. z krzyżakiem, lewa 1000 zł)
    Oddałem półoś do regeneracji (motomax) i jestem w pełni zadowolony, koszt 599zł - do zrobienia krzyżak/kielich, czyli standard.
    Co jest lepsze czy zamiennik czy regeneracja ? ile osób tyle opinii, ja nie mam zastrzeżeń do regeneracji (jeśli oczywiście jest fachowo zrobiona, bo niestety z tym bywa różnie)
    Pozdro

Podobne wątki

  1. [145] Wymiana uszczelniacza półosi.
    Utworzone przez los3r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-10-2014, 15:56
  2. [145] Wymiana uszczelniacza półosi
    Utworzone przez octavianus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 19:24
  3. Wymiana półosi
    Utworzone przez stelix w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 22:51
  4. 4HP20 wymiana półosi
    Utworzone przez jac_eek w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 23:19
  5. wymiana półosi?
    Utworzone przez XARD w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2009, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory