Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Elektryka w GTV

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie Elektryka w GTV

    Witam forumowiczów. Czy to normalne że w mojej GTV-ce (2.0 Ts 16V 150KM, 1996r) po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka mogę sobie np nadal regulować lusterka (elektrycznie oczywiście). Pytam ponieważ odnoszę wrażenie że coś "kradnie" mi prąd. Mam nowiutki akumulator (oczywiście nie mogę wykluczyć wady aku), a wystarczyła jedna noc z temp. ok -2,-3 stopnie i rano auto zero reakcji. Akumulator totalnie wyzerowany, na kablach rozruchowych dopiero po 20 minutach była jakakolwiek reakcja, a odpalił po ok 30 - 35 minutach. Ma ktoś pomysł co może kraść ten prąd i jak to sprawdzić ?
    Ps. Nie ma alarmu ani żadnych udziwnień, jedynie radio jest zamontowane. Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keniq Zobacz post
    Witam forumowiczów. Czy to normalne że w mojej GTV-ce (2.0 Ts 16V 150KM, 1996r) po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka mogę sobie np nadal regulować lusterka (elektrycznie oczywiście). Pytam ponieważ odnoszę wrażenie że coś "kradnie" mi prąd. Mam nowiutki akumulator (oczywiście nie mogę wykluczyć wady aku), a wystarczyła jedna noc z temp. ok -2,-3 stopnie i rano auto zero reakcji. Akumulator totalnie wyzerowany, na kablach rozruchowych dopiero po 20 minutach była jakakolwiek reakcja, a odpalił po ok 30 - 35 minutach. Ma ktoś pomysł co może kraść ten prąd i jak to sprawdzić ?
    Ps. Nie ma alarmu ani żadnych udziwnień, jedynie radio jest zamontowane. Z góry dzięki za pomoc.
    Kolego, regulacja lusterek jest prawidłowa (są zawsze zasilane). By wykryć "złodzieja prądu" należy włączyć amperomierz w zasilanie z akumulatora i po kolei wyjmować bezpieczniki by wykryć który obwód pobiera prąd. Przy wyłączonym zapłonie i zgaszonych światłach kabiny pobór prądu z akumulatora nie powinien przekraczać 0,1A (część urządzeń jest zawsze zasilanych).
    Po wykryciu obwodu który pobiera prąd trzeba spojrzeć na schematy co jest zasilane i kolejno sprawdzać.
    Robota mozolna i oczywiście trzeba mieć schematy by wiedzieć co się szuka.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Pozwolisz że sobie to łopatologicznie przepisze wpinam amperomierz jeżeli pobór prądu będzie w okolicy 0,1A to raczej walniety akumulator. Jeżeli pobór będzie większy po kolei bezpieczniki i obserwuje kiedy spadnie? A gdybys mi jeszcze wyjaśnił jak wpiac ten amperomierz? Równolegle plus do plusa, minus do minusa? Czy jakoś inaczej?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Miernik wpinasz "w środku" kabla+ biegnącego od akumulatora, czyli np. pomiędzy klemą tego przewodu i bolcem+ akumulatora.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Czyli w skrócie miernikiem zamykam obwód. Wielkie dzięki za pomoc.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    jakie masz radio? w pionnerze jeżeli nie ściągnę panelu to po kilku dniach akumulator jest słabiutki - pod panelem zawsze świeci się dioda

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Radio JVC. Żeby znaleźć "złodzieja" prądu siła rzeczy musiałem naładować akumulator. Wymontowalem dziada zmierzylem napięcie były 2V, podpialem pod prostownik i niespodzianka po kwadransie prostownik zasygnalizowal pełne naladowanie. Zmierzylem było 12V. Po godzinie bylo juz 11V (bez obciążenia aku). Tak więc dzisiaj będę go reklamować.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Aku jednak w porządku, prąd kradł klakson. Tzn jakiś domorosły niemiecki elektryk podpial pod klakson oświetlenie na nogi. Do tej pory bylo ok, w kazdym razie doraźnie wyjalem bezpiecznik i auto śmiga. Teraz pytanie z innej beczki w którym miejscu mniej wiecej szukac polaczenia ogrzewania tylnej szyby z przewodami zasilajacymi? Kontrolka świeci ale grzania nie ma, wiec przypuszczam że na wtyku mogło się rozlaczyc.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keniq Zobacz post
    Aku jednak w porządku, prąd kradł klakson. Tzn jakiś domorosły niemiecki elektryk podpial pod klakson oświetlenie na nogi. Do tej pory bylo ok, w kazdym razie doraźnie wyjalem bezpiecznik i auto śmiga. Teraz pytanie z innej beczki w którym miejscu mniej wiecej szukac polaczenia ogrzewania tylnej szyby z przewodami zasilajacymi? Kontrolka świeci ale grzania nie ma, wiec przypuszczam że na wtyku mogło się rozlaczyc.
    Kolego, złącze "plus" zasilania grzania szyby jest w dolnym lewym rogu szyby, niestety by go sprawdzić trzeba wymontować tyną półkę (by to zrobić trzeba wymontować tylną kanapę, wymontować tylne panele boczne - opis jest w instrukcji serwisowej).
    Trzeba to robić w ciepłym pomieszczeniu (dużo spinek i kołków plastikowych).
    Zazwyczaj przyczyną braku grzania szyby tylnej jest uszkodzenie (oderwanie złącza elektrycznego od ścieżek napylonych na szybę).
    W moim przypadku tak było i musiałem lutować to złącze w nowym miejscu (poszukaj o sposobie naprawy uszkodzenia złączy grzania szyby).

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2003 2.0 JTS
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam

    Bardzo proszę, pomóżcie mi i wskażcie który, bezpiecznik jest od tablicy rozdzielczej i podświetlenia zegarów. Zginęło mi podświetlenie i światła pozycyjne. Alfa Romeo GTV 2.0 TS

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	12375924_1120286798005414_138176847_o.jpg
Wyświetleń:	153
Rozmiar:	70.7 KB
ID:	185810  

Podobne wątki

  1. 156 2.0 JTS 16V elektryka
    Utworzone przez dexxt w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 21:21
  2. [164] Elektryka
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 11:24
  3. elektryka
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 15:28
  4. [155] elektryka
    Utworzone przez muzzy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2008, 18:25
  5. [156] Elektryka
    Utworzone przez Emenems w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-07-2008, 18:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory