Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 1.6 twinspark wariator nowy czy regeneracja ?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar juro8191
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Wodzisław śląski
    Auto
    Alfa 159 1.9 150 ps
    Postów
    156

    Domyślnie 1.6 twinspark wariator nowy czy regeneracja ?

    Witam przymierzam się do wymiany rozrządu i przy okazji muszę wymienić wariator moje pytanie czy regenerować czy kupić nowy ? Gdzie mozna kupić wariator bo na allegro zbytnio wyboru niema

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Wg mnie najlepiej kupić nowy i mieć z tym spokój. Wiem, że na forum nie jaki Darek zajmuje się regenerowaniem wariatorów, ale nie wiem który dokładnie to użytkownik więc jak ktoś wie może podać.
    A jeżeli chcesz nowy, to proszę http://fiat-lancia-alfa.pl/wariator-...win-spark.html

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajsce
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120km
    Postów
    33

    Domyślnie

    Bierz nowy, lepiej dołożyć i miec na te 60 000km spokój

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar juro8191
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Wodzisław śląski
    Auto
    Alfa 159 1.9 150 ps
    Postów
    156

    Domyślnie

    Ok

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bajsce Zobacz post
    Bierz nowy, lepiej dołożyć i miec na te 60 000km spokój
    60 kkm ? w mojej wymieniałem dobiero przy ok 180kkm

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bajsce
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120km
    Postów
    33

    Domyślnie

    Rozrząd zaleca zmieniać się w alfie co 60 tyś, a przy rozrządzie wariator

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar szejker
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Strumień
    Auto
    Alfa Romeo 147 TI 1,6 120KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    Wariatory są tylko oryginalne, więc nie ma potrzeby wymiany co 60 tysięcy. Można wymienić rozrząd bez wymiany wariatora. Ostatnio na auto-swiat.pl wyczytałem, że wymianę rozrządu skracamy ze 120 000 na 80 000 w tym silniku. Mój wariator ma przejechane 133000km i tylko czasem zawarczy na sekundę podczas odpalania przy niskich temperaturach. Rozrząd był już raz wymieniany przez poprzedniego właściciela, chociaż przejechane miał 86000, bo należy pamiętać, że pasek parcieje Więc tu wchodzi w rachubę wymiana co 5 lat. Wariator został.
    Jeśli kolega zamierza pojeździć autkiem, to lepiej kupić nowy, niż bawić się w regenerację, a potem się wkurzać.

    - - - Updated - - -

    Aha i nie nabijajcie kasy sprzedawcom z allegro, jeśli w ASO jest taniej I nie dajcie się wkręcać tekstami "wariator wzmocniony", itp. Faktycznie, wariatory w Alfach 147 na początku produkcji były wadliwe. Przy odpalaniu pracowały na sucho i szybko się zużywały. Naprawili ten problem i raczej można kupić już tylko wariator o numerach 55202772.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cytat Napisał szejker Zobacz post
    Aha i nie nabijajcie kasy sprzedawcom z allegro, jeśli w ASO jest taniej I nie dajcie się wkręcać tekstami "wariator wzmocniony", itp. Faktycznie, wariatory w Alfach 147 na początku produkcji były wadliwe. Przy odpalaniu pracowały na sucho i szybko się zużywały. Naprawili ten problem i raczej można kupić już tylko wariator o numerach 55202772.
    też o tym słyszałem i myślę, że potwierdzeniem poprawienia oryginalnych wariatorów jest przebieg jaki udało mi się zrobić na oryginale.
    Z doświadczenia wiem, że klekoczący wariator bardzo szybko załatwia krzywki na wałku ssącym.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotr_147TS Zobacz post
    Z doświadczenia wiem, że klekoczący wariator bardzo szybko załatwia krzywki na wałku ssącym.
    A niby dlaczego?
    Moja Bella

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    Alfka 147 120koników + LPG BRC
    Postów
    199

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    A niby dlaczego?
    w rodzinie miałem trzy alfki 147 i w każdej z nich po dłuższym jeżdżeniu z walniętym wariatkiem (silnik chodził jak diesel - właścicielowi szkoda było kasy) przy demontażu okazywało się, ze zaokrąglone były krzywki na ssącym w jednej 4szt w dwóch pozostałych 2szt. Wydaje mi się że nie ma tu mowy o zbiegu okoliczności.
    Przypuszczam, że wiąże się to brakiem szywności uszkodoznego wariatora w wyniku czego krzywki uderzają o szklanki

Podobne wątki

  1. wariator a regeneracja
    Utworzone przez stopman w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 19:33
  2. [145] Nowy wariator czy regenerować
    Utworzone przez alfometal w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 14:05
  3. wariator- regenerowac czy wymieniac na nowy
    Utworzone przez artek2001 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 16:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory