Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Pukanie na kierownicy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie Pukanie na kierownicy

    Koledzy pomóżcie, jakiś czas temu jak zrobiło się chłodniej (poniżej ok 7 stopni) zacząłem odczuwać na kierownicy delikatne pukniecia przy skręcanie prawo-lewo, niezależnie czy jadę czy na postoju. Wahacze górne prawie nowe OEM, dolne sprawdzane na.szarpakach i też ok. Padło na maglownice bo trzech speców potwierdziło luz. Wczoraj auto odebrałem po regeneracji w sprawdzonym zakładzie, została cała zregenerowana ( zerwał się tłok).
    Wieczorem było w.miarę ciepło i wracając nic nie pukalo. Rano wsiadam i jeb, ręce mi opadły dalej to samo.
    Pojechałem do zakładu gdzie robiłem magiel ale na.1000% to nie on za to zauważono że krzywa jest delikatnie.zwrotnica oraz że górny wahacz od strony pasażera bardziej wystaje niż z drugiej strony- nie chowa.się w.nadkole.
    Co do samego pukanie, to jest takie dziwne, jakby pukanie lub przeskakiwanie, jakbym pstryczka zrobił w kierownicę
    Pomóżcie bo już nie wiem co to może być!!!

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Zrób tak: otwórz maskę (żeby blach nie uszkodzić z zewnątrz) i "powciskaj" auto w ziemię tak jakbyś amortyzatory sprawdzał. Jak będzie coś stukać pukać to znaczy, że najpewniej sworzeń górnego wahacza strzela.
    Jeżeli tak będzie- spróbuj patentu z zaaplikowaniem smaru (igła, strzykawka i te sprawy).
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 17-12-2015 o 11:45
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Wahacze praktycznie nowe i to nie badziewie tylko OEM ale sprawdzę.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Oj chłopie... poczytaj sobie wątek o wahaczach górnych to się za głowę złapiesz
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    powtórzę się i w tym wątku. Sam już nie wiem ale chyba 20 czy 30 tyś górne nowe oryginalne z Litwy wytrzymały... dramat.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Nie miałeś wcześniej problemów ze geometrią na kole od tej krzywej zwrotnicy? To powinno wyjść bardzo wyraźnie.
    Ja się pożegnałem z maglownicą gdzieś w marcu-kwietniu na rzecz regenerowanej przez Fiata/Alfę. Niestety, pół roku później w serwisie Alfy w Veronie ponownie wskazali na maglownicę jako źródło stuków i po powrocie do Polski diagnoza się potwierdziła. Ale to po pół roku, nie następnego dnia.
    Końcówka drążka kierowniczego?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    To poczytam o górnych wahaczach i sprawdzę. U mnie nie mają 20 tys nawet...
    Magiel jak się okazało nie pukalo ale tłok był już zerwany więc ostatni gwizdek był tak sobie tłumacze wydane 850 zł...
    Mam też gwarancję 24 m-cy więc myślę że spokój będzie.
    Końcówki są sprawdzone i są ok.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Mamy w 159 jakieś poduszki/łożysko przy górnym mocowaniu amortyzatora? Czy takie rzeczy to tylko w Macphersonie, a u nas nie ma? Może trzeba iść w tym kierunku.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Darus Zobacz post
    Pojechałem do zakładu gdzie robiłem magiel ale na.1000% to nie on za to zauważono że krzywa jest delikatnie.zwrotnica oraz że górny wahacz od strony pasażera bardziej wystaje niż z drugiej strony- nie chowa.się w.nadkole.
    Trochę mnie dziwi, że panowie, którzy mają doświadczenie w mechanice nie są w stanie znaleźć przyczyny tego stukania. Co do tego wystawania wahacza – to niestety twój egzemplarz jakąś tam przygodę we Francji miał, nie pamiętam dokładnie co i gdzie, ale może nie do końca było wszystko wymienione jak trzeba? Tylko dlaczego wcześniej w aucie nie stukało? Chyba, że mylę Twoje auto z innym...

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    U mnie jest podobnie jak zrobiło sie chłodniej to gdzieś przy kole kierownicy jest jakies puknięcie jak by cos sie przestawiało auto ma puki co zdrowe zawieszenie dobrze się prowadzi, gdy coś się nasili to sie tym zajmę podejrzewam że to jakaś PIERDOŁA heh.



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Moja to była murgalowa i prawdopodobnie tak mogło być. Generalnie wiem, że miała malowane elementy ale to głównie max 340 mikronow więc powtórne malowanie, w którym i tak ktoś się nie popisał.
    Trochę źle napisałem że to pukanie, to takie jakby przeskakiwanie podczas kręcenia kierownicą, może pierdoly może nie chce mieć to zrobione
    Zawieszenie sprawdzałem.w.trzech różnych zakładach i niby jest ok, możliwe że te różnice w wystawiania wahaczy mają finał w sprężyna, w sobotę mechanik odepnie górne wahacze i sprawdzi czy to nie spóźnię, zobaczymy, może ktoś źle coś.zmontowal...
    Co do auta raczej większych przygód nie miala, podłużnice nie ruszane.

Podobne wątki

  1. [159] Pukanie w zawieszeniu 159
    Utworzone przez alfak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-08-2013, 11:38
  2. Pukanie na nierównościach
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 17:13
  3. Dziwne pukanie
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 22:09
  4. pukanie w zawieszeniu
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 16:23
  5. dziwne pukanie jtd
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 23:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory