Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Spsób na górne wahacze 147/156

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie Spsób na górne wahacze 147/156

    Cześć po blisko 4-letnim testowaniu mojego rozwiązania górnych wahaczy, mogę śmiało się podzielić skutecznym rozwiązaniem problemu stukania/trzeszczenia/piszczenia po stosunkowo niewielkimi przebiegu. Takie wahacze jeżdżą w kilku alfach moich znajomych (także 1.9 jtd) i jeszcze nikt nie narzekał. Rozwiązanie polega na zastąpieniu dziwnego rozwiązania Alfy na klasyczne zawulkanizowane tuleje metalowo-gumowe. Silentbloki prawie pasują od tylnego zawieszenia grupy VAG, Trzeba tylko je skrócić z jednej strony i dorobić redukcję z 14 na 10mm. Niewielki minus rozwiązania to konieczność skręcenia wahaczy na stojącym na kołach samochodzie.
    Potrzebne części to tuleje LMI29918 (dwie na wahacz) i tulejki redukcyjne ( u tokarza)
    Docinamy tuleje z jednej strony około 1 mm o wewnętrznej wkładki w tulei i wprasowujemy tuleje w wahacz do głębokości fazy która jest w otworach wahacza od wewnątrz. Głębokość wprasowania należy dostosować do tego jak obcięte zostały tuleje - po wprasowaniu wahacz ma się wsuwać na mocowanie wahacza bez luzu. Wkładamy tulejki redukcyjne (mają być krótsze od silentbloka, żeby cały docisk śruby szedł w silenblok) i skręcamy całość na samochodzie. Od tej pory możemy się cieszyć bezgłośnymi, górnymi wahaczami. Poniżej zdjęcia wahacza z zamontowanymi tulejami w moich wahacza (w końcu przy 118 000 od nowości złapały luz na sworzniu, tuleje zrobiły 35 000km)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20151228_19_29_28_Pro.jpg
Wyświetleń:	189
Rozmiar:	49.8 KB
ID:	188061Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20151228_19_29_43_Pro.jpg
Wyświetleń:	234
Rozmiar:	59.7 KB
ID:	188062Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20151228_19_29_56_Pro.jpg
Wyświetleń:	215
Rozmiar:	66.8 KB
ID:	188063

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Jakiś czas temu FAST też wypuszczał górne wahacze z zawulkanizowanymi tulejami. Nie wiem, może nadal takie ma.
    Zrobiłem na nich ponad 40tyś km bez trzeszczenia i wybicia się przedwcześnie tulei. W końcu siadły sworznie bo pękła gumka osłaniająca i dostawał się do nich syf, a silentblocki miały sie jeszcze dobrze.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jaki koszt takiej operacji ? Bo łatwiej zamontować poliuretan.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nie ma problemy jak tuleja/sworzeń jest wymienny. A sworznie w AR147/156 są jednorazowe. To jest problem.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    regenerowałem sworznie nie jeden raz w 147/156

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar sid89
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 156 SW '00 TS 2.0 155KM + LPG
    Postów
    57

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    regenerowałem sworznie nie jeden raz w 147/156
    Coś więcej na ten temat?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemek147 Zobacz post
    Jaki koszt takiej operacji ? Bo łatwiej zamontować poliuretan.
    4 tuleje to około 120 PLN. 4 redukcje tokarz zrobi za 50PLN

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Tak dla porównania: 4 tuleje Booge (czyli to co w oryginale) to ok. 100 zł.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał sid89 Zobacz post
    Coś więcej na ten temat?
    nie ma co pisać, oddawałęm gosciowi rano 4 wahacze i po południu odbierałem z sztywnymi sworzniami.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Michuxfcb
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km 8V
    Postów
    115

    Domyślnie

    wystarczy od spodu sworznia na prasie ścisnąć

Podobne wątki

  1. wahacze górne
    Utworzone przez mac!ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 17:11
  2. Wahacze górne
    Utworzone przez rafalo w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 15:29
  3. Wahacze górne
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory