Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: Jakie mogą być jeszcze powodu szarpania budą przy odpalaniu ?!

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie Jakie mogą być jeszcze powody szarpania budą przy odpalaniu ?!

    Wybaczcie za słownictwo ale moja cierpliwość się powoli kończy Zachciało się dizla ! Ten piep***y JTDM odpala jak zasr**y Ursus z roku 70go! Poduchy pod silnikiem ogarnięte, świece poprzedni właściciel wymieniał... Dwumas sprawny... Co jeszcze może być powodem ????? Tak wiem niektórzy powiedzą że przez 6 lat jeździłeś TSami i JTSami więc musisz się przyzwyczaić... Ale nie - Vectra sąsiada jak odpali to nie czuć ani grama szarpnięcia... Ja jak uruchamiam silnik to tylko brakuje mi pługa i kilka hektarów ziemi uprawnej.

    No kur*** tak ładne dostojne auto a odpalam go jak bym siedział w traktorze, całą buda tak zatrzęsie że wstyd kogoś obcego do auta wsadzić.

    Po odpaleniu z dwie sekundy nierówno pracuje gdy zimny (tego już nie czuć w kabinie) i wszystko wraca do normy... Auto jak jest rozgrzane odpala łagodniej ale i tak mocno szarpnie.

    Czego jeszcze mam się czepić ?
    Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 29-01-2016 o 18:13
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Aku, klemy, kable od aku? Coś tam ktoś kiedyś też o dawkach startowych mówił.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9
    Postów
    20

    Domyślnie

    U mnie po wymianie na mocniejszy aku przeszło. Nowy kupiłem varte silver 77ah i prądzie rozruchowym 780A

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Aku nówka Boscha Silver... Żadnych kabli nie ruszałem.
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Może sprawdzić kolektor dolotowy czy jest szczelny. U mnie telepało głównie przy gaszeniu silnika i po zrobieniu porządku z kolektorem ustąpiło.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    A jak sprawdzić jego szczelność ?
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    159?
    Postów
    45

    Domyślnie

    Plak w dłoń i przy odpalonym silniku pryskaj po kolektorze. Jeżeli obroty wzrosna to gdzieś jest nieszczelnosc

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,784

    Domyślnie

    @takpoprostu, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Nagraj ten rozruch, każdy ma różne odczucia i może inaczej interpretować.

    Niemniej jednak na pewno pomoże:
    1. Oczyszczenie kolektora dolotowego (klapki robiłeś?).
    2. Przegląd/remont rozrusznika oraz przegląd/oczyszczenie obu kabli masowych.
    3. Diagnoza EGR - pełne zaślepienie na próbę.
    4. Diagnoza wtryskiwaczy. Jeśli korekty będą dobre, to pomyśl nad zwiększeniem dawek na rozruch.

    Napisz jeszcze odczucia z jazdy, czy auto dobrze się zbiera, szarpie w czasie jazdy itp. Nierówna praca zaraz po odpaleniu może świadczyć o jakiejś usterce.

    Przez cały okres posiadania JTDm-a z tym walczyłem
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    @takpoprostu, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Nagraj ten rozruch, każdy ma różne odczucia i może inaczej interpretować.

    Niemniej jednak na pewno pomoże:
    1. Oczyszczenie kolektora dolotowego (klapki robiłeś?).
    2. Przegląd/remont rozrusznika oraz przegląd/oczyszczenie obu kabli masowych.
    3. Diagnoza EGR - pełne zaślepienie na próbę.
    4. Diagnoza wtryskiwaczy. Jeśli korekty będą dobre, to pomyśl nad zwiększeniem dawek na rozruch.

    Napisz jeszcze odczucia z jazdy, czy auto dobrze się zbiera, szarpie w czasie jazdy itp. Nierówna praca zaraz po odpaleniu może świadczyć o jakiejś usterce.

    Przez cały okres posiadania JTDm-a z tym walczyłem
    1 - Klapki były już robione wcześniej
    2 - Nie tykałem nigdy rozrusznika jak i kabli... Dużo problem jest z wymontowaniem go ? Trzeba rozbierać pół auta ?
    3 - EGR zaślepiałem całkowicie i programowo wyłączony - fakt że nagaru było w nim od groma. Sądzę więc że dolot jest również dość mocno zabrudzony. To może mieć wpływ na takie ostre odpalanie ?
    4 - Korekty czasami podchodziły na zimnym silniku przy odpalaniu do 1,5 na - i czasami na +. Bo rozgrzaniu w trakcie jazdy normowały się do 0,4. Przejechałem już dwa baki paliwa z olejem 2T. Sprawdzę jak teraz wyglądają.

    Ogólnie w trakcie jazdy nie mam zastrzeżeń, jedzie płynnie nic nie szarpie. Chociaż przy mocniejszym dodaniu gazu na 2 biegu gdy dochodzi do 2 tyś obrotów czuć szarpnięcie od turbo.

    No i ostatnio mam wrażenie jak by coś czasami lekko syczało jak nasłuchuje silnik. Nie wiem może tu już moje przewrażliwienie.

    Co do szarpnięcia, próbowałem to kilkakrotnie nagrać, lecz trudno to uchwycić na filmie. Trzeba siedzieć w aucie i uruchomić silnik by to poczuć.

    Ręce opadają, bo najgorsze jest to że zostawiasz auto u mechanika który rozbiera auto nic nie znajduje a zapłacić trzeba. Tak samo z poduchami, akumulatorem itd... Mam wrażenie że wymieniam sprawne na sprawne bo poprawy nie ma.
    Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 29-01-2016 o 20:25
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Byl temat o tym odpalaniu na tym forum i na forum Opla. Z tego co pamietam najczesciej pomaga aku z poteznym pradem rozruchowym. Wymiana/czyszczenie klem aku i kabli masowych - sam to w koncu musze sprawdzic jak w koncu znajde czas i okno pogodowe bo w Irlandii 5 dni w tyg deszcz . Mam dokladnie to samo odpalanie jak opisujesz slowo w slowo. Egry, dpfy, poduszki, kolektor klapki byly zlym tropem w moim przypadku i wielu innych osob.
    Ostatnio edytowane przez dareknewry ; 29-01-2016 o 20:48

Podobne wątki

  1. [159] Jakie obroty rozrusznika przy odpalaniu?
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 14-12-2017, 23:27
  2. Drganie budą, przy przyśpieszaniu.
    Utworzone przez MarkusC20Xe w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-03-2014, 22:03
  3. swap z 1,9 na 2,4 jakie mogą być problemy
    Utworzone przez mateo18_92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 23:54
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 17:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory