Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Alfa Romeo 159 16V - kolektor ssący - Czy już "łyżka po obiedze"?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150 KM, 2006 rok, sedan
    Postów
    1

    Question Alfa Romeo 159 16V - kolektor ssący - Czy już "łyżka po obiedze"?

    Witam,

    Tematów o "osławionym" kolektorze ssącym jest tu dużo, jednak nie odpowiadają na moje pytanie, stąd nowy wątek.

    Dzisiaj odebrałem moją piękną kobietę od mechanika (Alfa Romeo 159 16V 150 KM) - wymiana kompletnego rozrządu, oleju, filtra oleju, paliwa, powietrza, kabiny. Wszystko pięknie, tylko dowiedziałem się że mój kolektor ssący jest, delikatnie mówiąc, uszkodzony. Pan mechanik stwierdził, że nie jest to na tyle poważna sprawa, żeby wymieniać to od razu (klapy podobno połamały się w "szczęśliwy" sposób, a mój budżet już i tak jest mocno nadwyrężony), więc przy następnej wymianie oleju za 15 000 km trzeba się tym zająć. Samochód kupiłem 5 miesięcy temu w Niemczech i podejrzewam, że auto przyjechało już z połamanymi klapami. Od tego czasu zrobiłem nią 11 000 km, nie miałem z nią żadnych problemów, żadnego stukania, tłuczenia, brzęczenia, moc w porządku, spalanie ok 7,5 l/100 km, nie brała oleju, nie "kopciła". Jedynie podczas ostatnich dużych mrozów odpalała dużo gorzej, ale to już inna sprawa (tak myślę). Teraz też wszystko jest w jak najlepszym porządku, gdybym nie wiedział o sytuacji z kolektorem, to nawet nie przypuszczałbym, że coś jest nie tak.

    Tylko co w takim wypadku? Nie uśmiecha mi się oddawać samochodu na wymianę kolektora już teraz, bo wczorajsza wizyta u mechanika okaże się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Czy zawsze wyłamane klapy z kolektora robią spustoszenie w silniku i teraz jest już "łyżka po obiedzie" czy może skończy się tylko na wymianie kolektora (następną wymianę oleju planuję we wrześniu i wtedy chcę się za to zabrać)?

    Liczę na Waszą merytoryczną pomoc, bo szczerze mówiąc, mam wielki mętlik w głowie.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Merytorycznie...
    Masz kolektor plastikowy czy metalowy? Z opisu domyślam się, że ten drugi, ale...
    Musisz też dostarczyć więcej szczegółów - co dokładnie się uszkodziło, zdjęcia, bo stwierdzenie "połamane klapy" jest z technicznego punktu widzenia niepoprawne.
    Jazda z niesprawnym (nieszczelnym) kolektorem przez kolejne 11 tys. km może zabić turbospreżarkę, głowicę itd.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek_1994 Zobacz post
    Witam,

    Tematów o "osławionym" kolektorze ssącym jest tu dużo, jednak nie odpowiadają na moje pytanie, stąd nowy wątek.

    Dzisiaj odebrałem moją piękną kobietę od mechanika (Alfa Romeo 159 16V 150 KM) - wymiana kompletnego rozrządu, oleju, filtra oleju, paliwa, powietrza, kabiny. Wszystko pięknie, tylko dowiedziałem się że mój kolektor ssący jest, delikatnie mówiąc, uszkodzony. Pan mechanik stwierdził, że nie jest to na tyle poważna sprawa, żeby wymieniać to od razu (klapy podobno połamały się w "szczęśliwy" sposób, a mój budżet już i tak jest mocno nadwyrężony), więc przy następnej wymianie oleju za 15 000 km trzeba się tym zająć. Samochód kupiłem 5 miesięcy temu w Niemczech i podejrzewam, że auto przyjechało już z połamanymi klapami. Od tego czasu zrobiłem nią 11 000 km, nie miałem z nią żadnych problemów, żadnego stukania, tłuczenia, brzęczenia, moc w porządku, spalanie ok 7,5 l/100 km, nie brała oleju, nie "kopciła". Jedynie podczas ostatnich dużych mrozów odpalała dużo gorzej, ale to już inna sprawa (tak myślę). Teraz też wszystko jest w jak najlepszym porządku, gdybym nie wiedział o sytuacji z kolektorem, to nawet nie przypuszczałbym, że coś jest nie tak.

    Tylko co w takim wypadku? Nie uśmiecha mi się oddawać samochodu na wymianę kolektora już teraz, bo wczorajsza wizyta u mechanika okaże się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Czy zawsze wyłamane klapy z kolektora robią spustoszenie w silniku i teraz jest już "łyżka po obiedzie" czy może skończy się tylko na wymianie kolektora (następną wymianę oleju planuję we wrześniu i wtedy chcę się za to zabrać)?

    Liczę na Waszą merytoryczną pomoc, bo szczerze mówiąc, mam wielki mętlik w głowie.
    Nie musiałeś zakładać nowego wątku twój przypadek to standard. Jeśli masz plastikowy i klapek nie ma to albo są w głowicy albo zrobiły wędrówkę po silniku. Tak czy siak jeśli poprzedni właściciel ich nie usuwał to głowica do zdjęcia. Ja słyszałem o takich przypadkach co klapki wszystkie 4 zakleszczyly się w głowicy i nie doszło do ich zmielenia. Uwierz mi ze auto po zmieleniu klapek i wędrówki do turbiny normalnie potrafi jeździć sam jestem tego namacalnym przypadkiem.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    307

    Domyślnie

    Na jakiej podstawie mechanik ocenił stan klapek wirowych bez zdejmowania kolektora?

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    "musztarda po obiedzie" - takie znam
    przepraszam ze poza tematem ale az zabolalo








  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    "musztarda po obiedzie" - takie znam
    przepraszam ze poza tematem ale az zabolalo
    W stolycy mówią ,,po lunchu''

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Jestem ze stolicy a nie slyszalem[emoji14]

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    no wiec idzmy na kompromis

    lyzka musztardy po obiadokolacji








  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar koniu
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce TI Q4
    Postów
    196

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    W stolycy mówią ,,po lunchu''
    Ja słyszałem, że "po brunchu"

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    A ja znam "ketchup po frytkach"
    https://www.youtube.com/watch?v=ztCl0xXqunc
    Od 5;45

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  2. [Sprzedam] Sprzedam piękny album "Alfa Romeo 1910-2010" [PL]
    Utworzone przez FXX w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:08
  3. Volkswagen potwierdza - "Alfa Romeo jest bardzo interesująca"
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory