Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Na co uważać, czemu się dokładniej przyjrzeć?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Fr0
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    15

    Domyślnie Na co uważać, czemu się dokładniej przyjrzeć?

    Hej, jestem na etapie zakupu alfy 156, przeglądam masę ogłoszeń niestety jestem trochę ograniczony, bo mogę szukać tylko i wyłącznie śląsk/małopolska.
    Jutro, tak myślę wybieram się oglądnąć kilka samochodów. Mój budżet to 5.300 + do sprzedania stara polówka (ale to po zakupie nowego samochodu)
    Alfa jaka mnie interesuje to wiadomo 156 (najlepiej sedan ale kombi też nie będzie złym wyborem) z gamy tych większych silników tj. 2.0 ts, 1.9 jtd, 2.4 (jtd?)
    Ogólnie rzecz biorąc nigdy nie miałem alfy, opinie w internecie są podzielone ale nie można temu zbytnio ufać stąd też znalazłem się na tym forum.
    I stąd moje pytania:
    1. Na co konkretnie zwracać uwagę przy zakupie alfy? (Oczywiście prócz normalnych oględzin)
    2. 2.0 TS czy może lepiej diesla szukać, a może jeszcze jakaś inna? (kiedy odpalam samochód to jadę już te 30~50km bardzo rzadko się zdarza "a podjadę sobie 300m do sklepu")
    3. Jeżeli jest jakaś usterka z której od razu zrezygnowałbyś z zakupu to jaka?
    4. Czy za 5.300 można w ogóle kupić "na miarę" utrzymany egzemplarz?

    Na chwilę obecną nie mam więcej pytań, a jeżeli tak owe się pojawią to na pewno dopiszę, bądź odpowiem w tym wątku. Z góry dzięki za odpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Masa takich tematów...

    1./2. Tylne progi przy kołach, lubi tam być rdza, sprawdzić dookoła każda łączenie i szczeliny miedzy swiatłami, klape bagaznika, drzwi, doslownie wszystko czy odstęp jest ten sam, jeżeli nie, to prawdopodobnie auto po klepaniu.
    - Silnik odpal zimny, przejedz się i odpadl jeszcze raz na ciepłym po min. 5 minutach, jak usłyszysz w benzynie klekot jak w dieslu, to wariator jest do wymiany + rozrzad = ok 2000zł na start.
    - TS'a przegazuj na cieplym pod czerwone pole (7000 obr), jak walnie na niebiesko - żre olej, więc można podejrzewać, że silnik nadaje się do remontu.
    - 1.6 TS jest o wiele lepszym wyborem jak 2.0 TS, jeżeli mialbym wybierać miedzy 2.0 TS a 1.9, czy 2.4 JTD to oczywiste, że JTD, tym bardziej, ze robisz dłuższe trasy
    - W JTD, klasyka diesel. Czy pali, równo, czy turbina świczszy, czy kopci; nie daj sobie wmówić, że diesel musi dymić. Tak pierdzielą golfiarze co mając na blacie przejechane 600 000km, ups sorry. 180 000 od niemca do kościoła

    3. Jak wali z rury na niebiesko, obroty skaczą, są nierówne.


    4. Da się


    5. Ode mnie sposób na sprawdzenie wahaczy z przodu; kucnij przy kole, zlap dwoma rękami za wahacz na śrubie (łączenie wahacza z zwrotnicą) i z całej sily, nie krępuj się, cyklicznie rwij do siebie, jak usłyszysz, że cokolwiek stuka, piszczy, wyczujesz, że coś przeskakuje to jest 101%, że wahacz do wymiany


    @@update
    Jeszcze, weż sobie kluczykiem i na oko zmierz, czy wszystkie koła są proste do karoserii, te same odstępy do nadkol itd. Auto może być dobrze wyklepane, ale koło może być wysunięte i juz tego nie da rady ustawić, często w ALFACH sie z tym spotykam. Delikatny negatyw na kole świadczy, że jest do zrobienia zbiezność i pewnie całe zawieszenie ^^
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 12-02-2016 o 15:06

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Fr0
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzięki bardzo za odpowiedź, obdzwoniłem kilka ogłoszeń z okolicy, 70% przypadków benzyniaków słyszę odpowiedź - "Obroty falują, mechanik robił, wyczyścił przepustnicę, wymienił lambdę i trzeba skasować błędy z komputera"

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Dav
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    156 JTS SW FL 04r. Robi się: 156 2.4 JTD SW 00r. / Była: 156 2.0 TS SW 01r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    1. J.w. Kolega pisał.
    + podwozie. Sprawdź, czy miska olejowa cała-kiedyś miałem przytartą i klejoną. Warto się przyjrzeć.
    + elektryka w aucie. Włączaj i wyłączaj wszysko-wycieraczki, oświetlenie wewn. i zewn., nawiew, klimę. Czasem wychodzą jakieś czary-mary spod ciemnej gwiazdy.
    Zwróć uwagę na standardową "choinkę" światełek tablicy rozdzielczej przy włączaniu zapłonu-czy wszystkie kontrolki się świecą i czy gasną.
    + elementy często używane<->przebieg. Jeżeli zamek w drzwiach kierowcy jest zajechany, kierownica niemal zdarta, pedały to już kikuty, fotel kierowcy jak kojec 10letniego psa itp., a przebieg ledwie 150tys. - niech Ci się zapala czerwona lampka. Pamiętaj, że większość elementów można wymieniać-więc np. fotel może być jak nowy.
    2. Przy Twoich przebiegach to i Pb i ON są ok.
    3. Wszystko kwestia ceny. Czasem można wziąć coś, co trzeba później naprawić-za odpowiednio nisko cenę. Zawieszenie, hamulce, świece itp. to w sumie materiały eksploatacyjne, więc nie ma co cudować - ideałów (prawie) nie ma. Realizm.
    4. Można. Najlepiej z zagranicy-polaczki mireczki to janusze handlu. Oczywiście poza uczciwymi Alfistami.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Fr0
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzięki Dav za odpowiedź no nic, mam kilka typów które pewnie jutro wybiorę się oglądnąć a co z tego wyjdzie to zobaczymy, bo nie bardzo też mam z kim jechać pooglądać więc wezmę ze sobą babę, może ona mi coś doradzi

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    "baba" doradzi kolor ja wychodzę z założenia że w tej cenie nie da się kupić dobrego JTD, będzie musiało być coś nie tak z nim, inna sprawa jak sam mechanikujesz bo dużo rzeczy można samemu zrobić

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlon13
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Postów
    209

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o rozrząd i i wariator to wcale nie 2 tysiące
    Wariator 600, rozrząd 400 z pompą i wymiana czyli ok 200. Reszta jak koledzy piszą

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Fr0
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzięki panowie za zainteresowanie tematem, wiele mi to pomogło. Na chwilę obecną wraz z użytkownikiem Mongoose próbujemy coś wykminić na priv, za co bardzo mu dziękuje, bo robi to bezinteresownie Jedno jest pewne, na pewno kupię alfe, a czy dziś, za tydzień czy miesiąc to się jeszcze okaże

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar heska
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    DWR
    Auto
    156 SW FL, 1.6 TS
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawlon13 Zobacz post
    Jeśli chodzi o rozrząd i i wariator to wcale nie 2 tysiące
    Wariator 600, rozrząd 400 z pompą i wymiana czyli ok 200. Reszta jak koledzy piszą
    Nowy wariator to cena od 730 w hurtowni do 1250 w aso. Wymiana rozrządu tylko 200 ? 600 zł kosztował sto lat temu. Jestem świeżo po wymianie.

    Silnik TS ma odpalać jak TS a każde klekotanie, dieslowanie, przerywanie, świadczy o problemie.
    Moja Bella ma prawy tylny próg do robienia i nie był to dla mnie największy problem przy kupnie. Trzeba zobaczyć "całość" auta.

    Poza tym chyba normalne jest, że przed zakupem jedzie się na stację diagnostyczną i trzeba sprawdzić auto od a do z.
    Pogadaj z kimś na regionalnym i zapytaj o pomoc przy sprawdzeniu. Jest tu ogromna ilość ludzi, którzy mają wiedzę i pomogą z wyborem.
    Oszczędzisz nerwów i czasu.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlon13
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Postów
    209

    Domyślnie

    Przepłaciłeś Dałem 600 za wariator a wymiana u mechanika który zajmuje się tylko alfami 200 zł.
    600 za 3 godzinki roboty? ;> oskubali Cie jak cholera

Podobne wątki

  1. Zakup GT 1,9 JTD godne polecenia, na co uważać ?
    Utworzone przez alfa 147 2.0 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-10-2015, 21:50
  2. Kupno Alfy Romeo 156 1.9 JTDm NA CO UWAŻAĆ?
    Utworzone przez Szałek w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-09-2012, 18:37
  3. Serwis na Partynickiej - Uważać/Naciagają
    Utworzone przez bieniema w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-05-2012, 17:15
  4. [145] SILNIK 1.4 TS WYMIANA : Na co uważać
    Utworzone przez Bartolomiusz999 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory